2026-08-14, 20:35
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Spelar det roll när de fungerar, vilket var frågan? Vad är Rolls Royce för dig, som fungerar enligt önskemål?

Som sagt fungerar Frank Dandy (de är ju snygga också) liksom ett par kalsonger för 150kr på ICA kan fungera och vara bekväma. Men det är liksom ingen komfort om man jämför med "lyxigare" kvalitetsmärken.

Som sagt, den lyxigaste Fiaten känns säkerligen lyxig så länge den jämförs med den billigaste Volvon och den lyxigaste Volvon är troligtvis bekvämare än en snikmodell från BMW, men jämfört med Rolls Royce så blir det nog lite mer tveksamt eller vad tror du?

Det fungerar i regel likadant med kläder även om det bland kläder emellanåt dyker upp märken som helt klart är överprisade. Jag nämnde i ett tidigare inlägg en t-shirt från Tiger som jag köpte i början av år 2000. Kan ju säga att jag idag aldrig skulle betala det priset för en t-shirt från Tiger då kvalitén inte håller måttet längre i mina ögon, de har långt ifrån samma kvalitét på basplagg idag som då.
Citera
2026-08-14, 20:38
Medlem
raggarsvins avatar
Jag tycker Levis är skönast, och Esmara från Lidl ironiskt nog. Och det är briefs vi snackar här.
Citera
2026-08-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Som sagt fungerar Frank Dandy (de är ju snygga också) liksom ett par kalsonger för 150kr på ICA kan fungera och vara bekväma. Men det är liksom ingen komfort om man jämför med "lyxigare" kvalitetsmärken.

Som sagt, den lyxigaste Fiaten känns säkerligen lyxig så länge den jämförs med den billigaste Volvon och den lyxigaste Volvon är troligtvis bekvämare än en snikmodell från BMW, men jämfört med Rolls Royce så blir det nog lite mer tveksamt eller vad tror du?

Det fungerar i regel likadant med kläder även om det bland kläder emellanåt dyker upp märken som helt klart är överprisade. Jag nämnde i ett tidigare inlägg en t-shirt från Tiger som jag köpte i början av år 2000. Kan ju säga att jag idag aldrig skulle betala det priset för en t-shirt från Tiger då kvalitén inte håller måttet längre i mina ögon, de har långt ifrån samma kvalitét på basplagg idag som då.
Så Tiger är ditt val? Var hittar man dem?
Citera
2026-08-14, 20:48
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Så Tiger är ditt val? Var hittar man dem?

??

Nej, Tiger är inte mitt val när det kommer till något basplagg som det ser ut idag. Tror jag ägt ett par kalsonger därifrån och det är nog bland de värsta kalsongerna jag någonsin ägt. Resåren var slut redan efter typ 2 tvättar.

Mitt val landar, som jag nämnt på Tom Ford när det kommer till kalsonger och hittills oöverträffad komfort.
Citera
2026-08-14, 21:37
Medlem
Biltema och Jula ska vara bra.
Även ICA Maxi.
Citera
2026-08-14, 21:52
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Ej testat, men Sunspel borde vara helt oley 👌
Citera
2026-08-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Flashback, nu är det dags för ett riktigt viktigt ämne.

Vilka kalsonger är enligt er de skönaste kalsongerna? Är inte intresserad av H&M:s standardmodell, tänk Rolls Royce fast på rea. Motivera även varför de är sköna. Material? Luftiga? Boxer?

Nu kör vi!
jag gillar de som är i träningstyg typ

björn borg performance

under armour (tech?)

de sitter fan så mycket bättre än vissa boxers, tycker de i vanligt tyg glider upp för långt vid låren liksom
Citera
2026-08-14, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Bambu, det tråkiga är att de faller sönder sen i tvätten. Men så länge som de håller så är det rent guld. Luftigt, antibakteriellt så det avgör inga dofter, torkar fort om det blir svettigt och känns mest som att gå runt naken.

Bara göra det till en vana att köpa något storpack varje halvår.

I tvätten? Kalsonger?
Citera
2026-08-14, 23:09
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Flashback, nu är det dags för ett riktigt viktigt ämne.

Vilka kalsonger är enligt er de skönaste kalsongerna? Är inte intresserad av H&M:s standardmodell, tänk Rolls Royce fast på rea. Motivera även varför de är sköna. Material? Luftiga? Boxer?

Nu kör vi!

Kör sedan ett par år uteslutande aussiebums comfy bamboo hipsters. De sitter bra, sömmar på bra ställen tunna med en silky känsla, andas och lätta, lagom långa och väldigt förlåtande för min kropp. Syns knsppt genom byxorna heller.

https://www.aussiebum.com/mens/underwear/hipster/comfy-bamboo-charcoal/5447
Citera
2026-08-14, 23:16
Medlem
trillians avatar
Nu är detta inte riktigt svar på TS fråga men jag saknar en sajt där man kan jämföra och sätta poäng på grejer. Typ "Vilken kalsong är bäst?", "Vilken USB-C sladd är bäst?" osv.

Kategoriserat och endast byggt på användarnas rating som IMDB. Borde finnas.
Citera
2026-08-15, 00:32
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Calvin klein boxers, helt klart bäst av alla. Håller bra kvalite i många år. Har fått kasta många andra märken för dom går sönder i tvätten, Calvin håller och sitter bra
Citera
2026-08-15, 05:16
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
jag gillar de som är i träningstyg typ

björn borg performance

under armour (tech?)

de sitter fan så mycket bättre än vissa boxers, tycker de i vanligt tyg glider upp för långt vid låren liksom

Kan hålla med. Enda nackdelen med ”sport performance” boxers är att de kan kännas lite hala om du förstår vad jag menar? Att de vanliga byxorna glider runt lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in