Citat:
Ursprungligen postat av
von-der-sacken
jag läste nånstans att dom köptes ut 6-12 månadslöner beroende på anställningstid
Nice!🎩
Jag tänkte säga att jag var sugen på att bli anställd och sen utköpt. Men…
Vad tjänar de? Enligt Google så tjänar en servicemekaniker där 31 000 - 32 000 i månaden? Det kan väl för fan inte stämma?!😂
Haha, det är ju för fan typ vad en städerska tjänar?!
Men fattar lätt att folk hellre köps ut då. Vad bråkar de ens om då? Då förväntar jag mig att alla friska människor ser till att bli utköpta så fort som möjligt.
Vill Tesla betala ut lönen på det sättet istället så fine I guess. Men
fortfarande en jävla pisslön😂 Jag tar för givet att det krävs någon slags kompetens ändå?
Jag antar att de ger 12 månaders slavlön efter typ 3 år? Så 10 000 i månaden på en 3-årig slavlön. 42 000 är väl acceptabelt i alla fall. Om man lämnar snarast möjliga efter 3 år. Eller när köper de ut köper 12 månader? Är det mer än 3 år så börjar man ju närma sig slavlön igen.
Men får omvärdera min ståndpunkt, jag undviker nog helst att bli anställd där för brödsmulor.
(Men hade jag redan begått misstaget så hade jag såklart helöre föredragit att få ett års fri slavlön framför ett år av slaveri)
Stackars Elon. Inte ska väl världens rikaste fitta behöva offra en väldigt god drink för ett års arbete av en ynklig äcklig meningslös anställd?