2026-08-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du menar att det blir diktatur, i en demokrati finns opposition d v s "högern" i fall vänstersidan lyckas bilda regering...

Det kan finnas stora möjligheter att välja inom vänsterblocket. Men om högern förpassas till historiens skräphög innebär det ett enormt kliv framåt för det här landet.
Citera
2026-08-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Kommer inte L över spärren är alla röstar på Tidö bortkastade.

Det stämmer. Men tycker du inte att det behövs någon form av samordning, så att vi som vill stödrösta på L inte behöver tveka av rädsla för att våra röster ska bli bortkastade och därmed indirekt gynna vänstern?

Det krävs omkring 300 000 röster för att klara riksdagsspärren. Jag tror därför att någon form av samordning behövs.
Citera
2026-08-14, 21:47
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Om ditt minne är så bra borde du komma ihåg att den överenskommelsen är en av de största katastrofen i modern politisk historia

Ja, det var väl hela min poäng klantskalle.
Citera
2026-08-14, 21:57
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Första mätningen efter semestern och jättelyft för Tidö. Får hoppas att man kan se samma trend i andra mätningar.

Är det riktigt jämnt in mot valdagen kommer jag hålla för näsan och stödrösta på Liberalerna. Tycker fler av oss borde överväga det.

Om de kommer in är der en signal in i etablissemanget dessutom att det är okej att vända sig till SD och tjäna på det in mot ett val.

Bättre att rösta på något högerparti istället för könsbyteslagen.
Citera
2026-08-14, 22:04
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
SD kommer idag att rösta FÖR att illegala immigranter fortsatt ska få gratis tandvård. https://riks.se/nyheter/sd-rostar-ja-till-gratis-tandvard-for-illegala-migranter Snart ser man ingen skillnad på SD och vänstern.

AFS och Örebropartiet hade slängt ut dessa immigranter. SD vill att skattebetalarna står för notan.

Fy fan vad jag hatar Tidö-regeringen. M kommer att garantera att massinvandringen fortsätter. + att medborgarskap delas ut på löpande band.
Citera
2026-08-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja, det var väl hela min poäng klantskalle.
Då är du urusel på att uttrycka dig
Citera
2026-08-14, 22:18
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Men M och KD är inte utan SD utan de jobbar åt samma håll.

Så här är läget för S och gänget just nu enligt Marmorstein. Känns inte som ett team som jobbar åt samma håll eller vad tycker du?

Magdalena Anderssons (S) problem på den vänstra sidan av politiken är enligt Marmorstein:

• V nej till regering utan V

• C nej till regeringen med V

• Splittring i sakfrågor

Med den logiken är det här den minst viktigaste valet på väldigt lång tid.

Vänsterblocket har inget regeringsalternativ, då gör det inget om borgarna förlorar valet.

Nej, så korkad kan ingen vara. Någon kommer att ge sig. Och hittills har historien visat att S får som de vill. Bara för dem att hota med nyval, så kommer alla att rätta till sig i leden. V och C får inte vara med.
Citera
2026-08-14, 22:24
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har börjat bli misstänksam mot opinionsinstituten.
Det känns som aktivism och kanske man medvetet trycker ned L så att folket skall finna det lönlöst att rösta på dom.

Denna aktivism leder till att de röd-gröna vinner och efter ett år kommer skatterna att bli riktiga sjunkbomber över Sverige.

Jag hoppas jag har fel.

Det är nog precis tvärt om. Mätningarna pumpar nu upp Kristerssons sida för att få folk att investera sig i valrörelsen. "Oj, de börjar närma sig nu!" "Din röst är så jävla viktig!" när det egentligen inte spelar så stor roll. Borgarna har visat sig vara lika duktiga som Sossarna på att förstöra Sverige.
Citera
2026-08-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Har försökt förklara detta för lågbegåvade här på Flashback. Klarar L inte spärren så blir det per automatik rödgrön seger.

Enligt någon mätning, kommer inte ihåg vilken, ligger L redan över spärren. Det är bara att hålla för näsan och rösta L för kommer L inte över spärren så blir det rödgrön seger.

Varför vägrar ni ta in att vi visst förstår att rödgröna vinner om L ryker? Hur skulle man inte kunna förstå det? Det behöver inte ens nämnas.
Ändå vill vi att L ryker! Trots att hatet mot rödgröna är måttlöst!!
Citera
2026-08-14, 22:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Jag förstår vad du menar, du ser det som en framtida investering att L åker ut. Även om det stämmer och jag håller med, så är vänstern just nu väldigt extrem och kommer att göra riktigt, riktigt dåliga saker för Sverige. Så i princip vill de rasera allt bra som Tidöpartierna gör på fyra år. Har vi råd med ett sådant scenario bara för att Tidö kommer att vara starkare senare?

Fast om Tidö hade varit så jävla bra, skulle mätningarna visa något helt annat.

Uppenbart att man har misslyckat i flera områden.

Kristerssons regering fortsätter att storsatsa på grön förnybar energi. Frågan är hur de ska kunna komma överens om SD nu ska släppas in. Kanske M förlorar hellre ett val än att släppa in SD i värmen.
Citera
2026-08-14, 22:28
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Är du lågbegåvad? Jag gillar inte heller Liberalerna med alla deras bögerier och annat.
Men du måste ju vara bra bakom flötet om du inte fattar att dom behövs för att inte Nooshi ska bli finansminister och Amanda lind migrationsminister.

S kommer inte att släppa in småpartierna. Och om de gör det, kommer inte den regeringen att vara långvarig. Du har ingenting att frukta. Bäst att låta L åka ur.
Citera
2026-08-14, 22:34
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Då är du urusel på att uttrycka dig

Det är du som påstod att M skulle aldrig övergå till S. När de de facto gjort det. Det är som att du förträngt hela Decemberöverenskommelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in