Jag tror att de flesta har noterat att de just nu aktiva trollen försöker få diskussionen att spåra ur igen. Allt spammande om Kryms vattenförsörjning och vem som stängde kranen och när är sedan länge avhandlat och behöver inte ältas mer. Anmäl och ignorera. Ju fortare vi kan få spamtrollen avstängda, desto bättre.
Jag har inte sett den här så jag postar den. Ukraina har svarat på det ryzzka försvarsministeriets bölande om att det kommer att bli en kall vinter (eller vad de nu sa). Enligt uppgift ska texten i bilden säga, låt oss prata om vintern efter hösten.
https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3mt2hs3pa4c27
Kreml är såvitt jag kan bedöma ett legitimt mål men det anses tydligen vara dålig stil att försöka slå mot fiendenationens ledare så jag tvivlar ju på att Ukraina kommer att göra det. Däremot har väl ryzzen klockat in åtminstone tio mordförsök på Zelenskyj. Dålig stil är väl ytterligare en av ryzzens paradgrenar.
Någon som har nyheter om mobiliseringen och om det involverar elittrupperna som tills nu sitter och häckar i Mori… ahem… Uralbergens gruvor?