Citat:
Ursprungligen postat av
Yavannanienna
Det vore absolut inget fiasko. I OU;s tappar SD i snitt 1%, dessa ska ÖP, rödgröna och AfS alltså dela på. Samtidigt sitter övriga på högst 2% som alla dessa röst-splittande skithögerpartier ska dela på.
Har ÖP ett valprogram? Vad tycker ÖP i utrikespolitiken och vilka värderingar har man?
ÖP är ett populistiskt luftslott ledd av en opportunistisk damp-unge som aldrig kommer hålla långsiktigt när man börjar utsättas för de seriösa, verkligt kritiska frågorna.
Alltså är AfS det enda seriösa parti att fortsätta rösta på nu och år 2030 för individer som fortsatt vill ut ur NATO, EU, ha återvandring, restriktiva abortlagar och som vågar tala klarspråk om svenskhet, pride, Israel/USA-ledd globalism och islamisering.
Jag skiter väl i specifika undersökningar. Rent generellt bör det ses som ett fiasko om AfS inte klarar en procent I valet, med tanke på hur mycket SD har gjort bort sig under de här fyra åren. Säger dock inte att det nödvändigtvis vore endast AfS fel om så skedde.
Varför hatar du ÖP? Verkar snarare som att det är du som splittrar. Jag varken ogillar eller hatar AfS. Kul för övrigt att du nämner luftslott då det i så fall är lite tvärtom. Är det AfS som är på väg att bli största parti i en hel region? ÖP är allt annat än ett luftslott. Om ÖP kommer in i riksdagen i år så kommer det bli genom Örebro. Kommer du fortsätta att hata på ÖP om detta sker?
Och ja ÖP har börjat offentliggöra mer och mer av sin politik på sistone, inklusive demografipolitik där de även vill slänga ut invandrare som är födda här men som saknar tydlig koppling till Sverige. ÖP är för övrigt för Swexit och emot NATO. De är emot slöseriet av skattemedel och vill mer eller mindre avskaffa all skatt på energi senast jag hörde.
Sist, vad fan har du emot "dampungar"? Vi behöver snarare fler av dessa, istället för försiktiga och konflikträdda svennebananer i kostym och slips.