2026-08-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikkid
Från Facebook. Nu kan dom tjäna pengar på det också. På personen som gjorde en insamling på nästan 100000 kr till barnen.

"Jonatan Alfvén

Pedofiler utsläppta -
kräver nu upprättelse
Ett pedofilpar från Småland våldtar två små pojkar. Det yngsta barnet hade knappt lärt sig gả innan helvetet startade. Han var endast 14 månader. Förövarna? Barnens mamma och hennes pojkvän.
Hur kan man droga ner sin egna barn? Hur kan man kissa på dem och använda smärtsamma redskap för att våldta dem? Pedofilerna på bilden visade ingen nåd, utan förnedrade barnen i över ett års tid.
Kvinnan dömdes till 10 års fängelse och mannen till 6.5 år. För bara någon månad sedan släpptes kvinnan ut, vilket innebär att båda är på fri fot igen.
Våra myndigheter har nu valt att hjälpa förövarna:
⁃ De har släppts ut i förtid ⁃ De har fått nya namn ⁃ Kvinnan har fått skyddad identitet ⁃ Deras uppgifter har raderats från söktjänster.
En av pedofilerna har dessutom polisanmält mig för förtal. Staten toq snabbt upp fallet och gjorde det till ett allmänt åtal. Det innebär att myndigheterna driver ärendet och att det inte kostar förövaren en krona, den notan får istället skattebetalarna stå för.
d Välkommen till rättegången i Stockholms tingsrätt, den 19 auqusti. Samlina 08.00 vid entrén. Bli en motkraft mot pedofilerna och våra absurda lagar. Vi bjuder nu in eldsiälar, politiker och media från alla hörn. Låt oss enas i kampen för våra barn
Och till alla er sjuka pedofiler där ute - er tid är förbi. Sök vård, vänd om och ta taq i era liv!
Vår kamp är NU, vi kräver en NY förtalslagstiftning!"

Idiotiskt drag för det enda personen gör är att dra uppmärksamhet till sig. Men det är väl exakt beteendet man kan förvänta sig med tanke på brottet. Stackars sönerna som också måste uppleva att allt drar igång igen, hoppas att det skapas en ny insamling till dem.
Citera
2026-08-14, 16:27
Medlem
Jag tänker inte försvara det som har hänt, utan snarare peka på en av mänsklighetens mindre smickrande sidor: vårt behov av att älta.

Oavsett vilket brott det handlar om behöver vi i någon mån acceptera det straffvärde som rättsväsendet har utmätt. Vill vi förändra hur samhället ser på och straffar vissa handlingar är det i grunden en juridisk och politisk fråga. Det kan inte lösas genom att vi som privatpersoner fortsätter att döma samma människor om och om igen.

Det här blir dessutom allt mer problematiskt i en tid där nästan ingenting försvinner från internet.

Om samma brott hade begåtts på 60-, 70-, 80- eller 90-talet, hur många av oss hade då fortfarande haft det i minnet idag? Det förringar varken brottet eller brottsoffret. Men att något har hänt innebär inte nödvändigtvis att det måste fortsätta vara närvarande i vårt kollektiva medvetande för all framtid.

Vi behöver inte minnas allt. Och vi behöver kanske inte heller fortsätta skrapa på alla sårskorpor bara för att möjligheten finns.

Det är särskilt värt att fundera över ur brottsoffrens perspektiv. Att information om ett gammalt brott ständigt finns tillgänglig kan innebära att människor som själva försöker förstå eller bearbeta sin historia återigen konfronteras med detaljer som de kanske hade lämnat bakom sig. Jag vet inte om det är så i just det här fallet, och därför vill jag inte spekulera kring de berördas situation. Men principen är värd att diskutera.

När det gäller förtal och den juridiska processen kring det finns det dessutom en viktig skillnad mellan vad vi personligen tycker är olämpligt, kränkande eller osmakligt och vad som faktiskt utgör ett straffbart förtal. Den bedömningen måste göras utifrån lagstiftningen och de konkreta omständigheterna i det enskilda fallet. Där får vi också hoppas att den rättsliga utgången står i proportion till den handling som faktiskt har begåtts, oavsett vilken den visar sig vara.

Och slutligen: att vara förövare och brottsoffer är inte ömsesidigt uteslutande. En människa kan ha gjort något mycket allvarligt mot någon annan och samtidigt själv ha erfarenheter av att vara utsatt. Det ena gör inte det andra mindre sant.

Det är möjligt att fördöma en handling utan att kräva att människan bakom den ska förbli definierad av den för all framtid.
Citera
2026-08-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvis2026
Jag tänker inte försvara det som har hänt, utan snarare peka på en av mänsklighetens mindre smickrande sidor: vårt behov av att älta.

Oavsett vilket brott det handlar om behöver vi i någon mån acceptera det straffvärde som rättsväsendet har utmätt. Vill vi förändra hur samhället ser på och straffar vissa handlingar är det i grunden en juridisk och politisk fråga. Det kan inte lösas genom att vi som privatpersoner fortsätter att döma samma människor om och om igen.

Det här blir dessutom allt mer problematiskt i en tid där nästan ingenting försvinner från internet.

Om samma brott hade begåtts på 60-, 70-, 80- eller 90-talet, hur många av oss hade då fortfarande haft det i minnet idag? Det förringar varken brottet eller brottsoffret. Men att något har hänt innebär inte nödvändigtvis att det måste fortsätta vara närvarande i vårt kollektiva medvetande för all framtid.

Vi behöver inte minnas allt. Och vi behöver kanske inte heller fortsätta skrapa på alla sårskorpor bara för att möjligheten finns.

Det är särskilt värt att fundera över ur brottsoffrens perspektiv. Att information om ett gammalt brott ständigt finns tillgänglig kan innebära att människor som själva försöker förstå eller bearbeta sin historia återigen konfronteras med detaljer som de kanske hade lämnat bakom sig. Jag vet inte om det är så i just det här fallet, och därför vill jag inte spekulera kring de berördas situation. Men principen är värd att diskutera.

När det gäller förtal och den juridiska processen kring det finns det dessutom en viktig skillnad mellan vad vi personligen tycker är olämpligt, kränkande eller osmakligt och vad som faktiskt utgör ett straffbart förtal. Den bedömningen måste göras utifrån lagstiftningen och de konkreta omständigheterna i det enskilda fallet. Där får vi också hoppas att den rättsliga utgången står i proportion till den handling som faktiskt har begåtts, oavsett vilken den visar sig vara.

Och slutligen: att vara förövare och brottsoffer är inte ömsesidigt uteslutande. En människa kan ha gjort något mycket allvarligt mot någon annan och samtidigt själv ha erfarenheter av att vara utsatt. Det ena gör inte det andra mindre sant.

Det är möjligt att fördöma en handling utan att kräva att människan bakom den ska förbli definierad av den för all framtid.

Du har ibt klar förundersökningen förstår jag!
Citera
2026-08-14, 17:45
Medlem
Någon som har hela fupen?
Citera
2026-08-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamahavana
Jag såg det lilla aset Christian på semestern. Jag kom med tåg från Malmö, och skulle uppåt i Småland. Stod på stationen i Alvesta för ett byte. Och då kom det lilla kräket och gick förbi. Skulle med samma tåg. Såg honom kliva av i Lammhult tror jag. Kan varit något annat litet samhälle. Men är 90% säker på att det var där han klev av. Jag är 100% säker att det var han. Men han har blivit fet nu. Kort, fet och ful är han den lille jäveln.

Begriper inte hur det fanskapet ens kan visa sig ute? Och hur han vågar göra det?

Vet någon annan vad han sysslar med idag? Har han något jobb? Vet att han körde lastbil innan han satt inne. Men finns inte ett enda seriöst åkeri, som skulle ta i den pedofilen med tång ens.

Han bot i Lammhult så det var garanterat honom du såg. Jag har ingen aning om vad han jobbar med och ej heller någon aning om hur han vågar visa sig bland folk.
Citera
2026-08-14, 18:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvis2026
Om samma brott hade begåtts på 60-, 70-, 80- eller 90-talet, hur många av oss hade då fortfarande haft det i minnet idag?
Vi pedofiler minns det som en guldålder då filmer på sådana övergrepp gick att hitta i sexvideobutikerna i Sverige på 60-80-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av rikkid
"Jonatan Alfvén
Han godkänner inte det svenska rättssystemet och uppmuntrar i princip till anarkism i sitt inlägg.
Hans tilltag medför att staten måste lägga ut ännu mer pengar på att skydda brottslingarna nu. Pengar som annars hade kunnat gå till barnskydd.
Citera
2026-08-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamahavana
Jag såg det lilla aset Christian på semestern. Jag kom med tåg från Malmö, och skulle uppåt i Småland. Stod på stationen i Alvesta för ett byte. Och då kom det lilla kräket och gick förbi. Skulle med samma tåg. Såg honom kliva av i Lammhult tror jag. Kan varit något annat litet samhälle. Men är 90% säker på att det var där han klev av. Jag är 100% säker att det var han. Men han har blivit fet nu. Kort, fet och ful är han den lille jäveln.

Begriper inte hur det fanskapet ens kan visa sig ute? Och hur han vågar göra det?

Vet någon annan vad han sysslar med idag? Har han något jobb? Vet att han körde lastbil innan han satt inne. Men finns inte ett enda seriöst åkeri, som skulle ta i den pedofilen med tång ens.

Bor i Lammhult och har flickvän, som förövrigt vevat som en väderkvarn i diverse trådar på sociala medier och bedyrat sin pedopojkväns oskuld. Allt är nämligen bara en komplott för att svartmåla honom och alla bevis är fabricerade alternativt ihopblandade av utredare.
Citera
2026-08-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfaan
Bor i Lammhult och har flickvän, som förövrigt vevat som en väderkvarn i diverse trådar på sociala medier och bedyrat sin pedopojkväns oskuld. Allt är nämligen bara en komplott för att svartmåla honom och alla bevis är fabricerade alternativt ihopblandade av utredare.
Med andra ord en extremt naiv flickvän.
Någon borde skicka henne FUP.
Det känns som att sannolikheten att hon skulle ha läst den är extremt låg.
Citera
2026-08-14, 19:29
Medlem
Rätta mig om jag har fel ni som vet men var inte båda bosatta i Småland innan fängelse vistelsen?
Linda bodde väl inte långt ifrån Nässjö, där hon enligt uppgift bor nu?
Citera
2026-08-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckenhimself
Rätta mig om jag har fel ni som vet men var inte båda bosatta i Småland innan fängelse vistelsen?

Hon bodde i Nässjö, och han bodde i äng om ja inte minns fel.
Citera
2026-08-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckenhimself

Bodde inte Car*ta i Sävsjö? Nu påstås det att hon sitter och trycker hemma hos sin morsa i den lilla byn Fredriksdal mellan Nässjö och Malmbäck, så hon har inte rört sig så långt, nej.
Citera
2026-08-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktamn
Bodde inte Car*ta i Sävsjö? Nu påstås det att hon sitter och trycker hemma hos sin morsa i den lilla byn Fredriksdal mellan Nässjö och Malmbäck, så hon har inte rört sig så långt, nej.

Då har hon inte mycket till socialt umgänge med andra ord..Umgås med mamma i all ära men mycket mer kan det ju inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in