2026-08-14, 16:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har väl att göra med att det lite svalt där rent generellt, Hemköp ligger ju t.ex. där också, de har ju inga kylar vad jag har sett i alla fall som är där 2-3 ggr i veckan.

Gör inte misstaget som en polare gjorde bara, la i flaskor och lämnade rummet och etiketterna lossnade och orsakade översvämning.
Nej, de har inga kylar men nog ett av Sveriges svalaste bolag, Inte varit på något svalare och då har jag ändå varit på många Systembolag. Är man törstig direkt och inte ids betalar 89kr (billigare i Sthm men jag har ingen priskoll då jag inte bor där) eller vad de kostar på puben så är det ett bra hack.
Naturlig kylning är ju bra och Greta blir gla!
Citera
2026-08-14, 16:21
Medlem
IceEyess avatar
Det är väl bara att plocka ett par öl och lägga ner i någon av butikens frysboxar och vänta en stund så har du en laddning kalla öl att avnjuta.
Citera
2026-08-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Det är väl bara att plocka ett par öl och lägga ner i någon av butikens frysboxar och vänta en stund så har du en laddning kalla öl att avnjuta.

Vad gör du under tiden? "misstänkt konstig person uppehåller sig vid frysdiskarna, möjligtvis en besynnerlig flashbackare som försöker kyla ett sexpack 3.5, ring åklagaren"
Citera
2026-08-14, 17:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Nja, Systembolaget har inte kall öl för att de inte får främja vissa varumärken framför andra. Allt måste säljas på samma villkor. Så säljer de kall öl måste de ha kylar som rymmer all öl.

Som försteförsäljare (fd.) på Systembolaget, så är det så.
Men det beror också på omsättningen. Sålde öl som smör när det var bra väder och varmt ute i Göteborg. Om kunderna klagade, så hade jag "kall lager på lagret".. Om det var så. Glenn x3 tyckte om Pripps Fat, varunummer 1455:5 om jag minns rätt nästan 40 år senare.
Citera
2026-08-14, 17:12
Medlem
Fishy75s avatar
Kall öl finns hos min lokala obemannade ica butik men då är det alkoholfritt.
Citera
2026-08-14, 17:19
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jo, absolut. Hemköp har ofta det. Nästan alla mina lokala butiker har kall folköl.

Bensinmackar har alltid det.
Ja där ser man, jag har inte sett det en enda gång tror jag. Däremot är det vanligt utomlands.
Citera
2026-08-14, 17:25
Medlem
zombie-nations avatar
Närmaste Ica har en minikyl där de lägger random öl de har på hyllorna i, så om man vill ha en kall så får man bara hoppas att de lagt i just den sorten.
Citera
2026-08-14, 17:38
Medlem
santos_devilles avatar
Min lokala turk säljer både kall folkis och starköl om man känner honom.

Kompis det är varmt, köp 6 åproo!
Citera
2026-08-14, 17:51
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det har väl inte funnits kall öl i butik de senaste 50 åren?

Stämmer inte, mitt närmaste ICA har en kyl full med öl både styckvis och i 6pack.
Citera
2026-08-14, 18:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
har butikerna slutat sälja kall öl? jag var runt på ICA och COOP utan att hitta några kalla öl i en kyl. Däremot så fanns det kall öl på en invandraraffär (som jag inte tror får sälja alkohol då denna nyligen blev av med tillståndet för cigaretter)

vad är er erfarenhet?
Beror på i vilken affär. Seven eleven har alltid kall folköl.

Coop kör av rena PK-skäl mest alkoholfri i sin kyl, men det brukar gå att hitta några få 3,5or.
Citera
2026-08-14, 18:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Bensinmackarna brukar ha kalla sexpack. Mataffärerna inte.
Citera
2026-08-14, 19:43
Medlem
Eadric.Streonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes

En stund? Tar minst 45 min innan ölen är någorlunda kall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in