2026-08-14, 13:29
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Man får hoppas på att den finaniseras med 0 kronor till moskeér, muslimska skolor och alla bidrag till icke medborgare.

Merparten av kostnaderna för drift, hyror och underhåll betalas genom insamlingar från andra länder, medlemmar, frivilliga gåvor samt lokala medlemsavgifter. De flesta muslimska skolorna är nedstängda

Har du några riktiga förslag?
Citera
2026-08-14, 13:31
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Merparten av kostnaderna för drift, hyror och underhåll betalas genom insamlingar från andra länder, medlemmar, frivilliga gåvor samt lokala medlemsavgifter. De flesta muslimska skolorna är nedstängda

Har du några riktiga förslag?

Finns 9 aktiva, dom stängs ned när dom blir påkommna när de lurar staten men nya ploppar upp.

Riktiga förslag ja, ta dina bidrag.
Citera
2026-08-14, 13:33
Medlem
Citat:
Självklart kan man ha en möjlighet men säga nej till alla som frågar, då blir det lite som en falsk lag/rätt

Men idag kommer man inte upp till några sådana straff, varje dag läser man om avrättningar på gata, våldtäkter samt mord men tycker inte ens att man ser 10+ år på någon av straffen.

Hur och varför kommer det sig.

"Självklart kan man ha en möjlighet men säga nej till alla som frågar, då blir det lite som en falsk lag/rätt" - Ja, och då är det ju EXAKT samma sak som att inte ha ett sådant system/möjlighet. Det kallas för "kringgående" inom juridiken - och är givetvis inte okej.

"Men idag kommer man inte upp till några sådana straff, varje dag läser man om avrättningar på gata, våldtäkter samt mord men tycker inte ens att man ser 10+ år på någon av straffen" - Det stämmer ju inte. "Mord - och avrättningar på gatan" ger ju livstids fängelse i 9 fall av 10. Beträffande våldtäkt (av normalgraden) så är ju straffskalan 3-6 år så där ser vi mycket riktigt inga 10+år. Grov våldtäkt har ju straffskalan 5-12 års fängelse, så där finns ju möjlighet till sådana straff. Dessutom har man ju infört att upprepade fall av grov våldtäkt skall kunna leda till livstids fängelse.
Citera
2026-08-14, 13:36
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Finns 9 aktiva, dom stängs ned när dom blir påkommna när de lurar staten men nya ploppar upp.

Riktiga förslag ja, ta dina bidrag.

Just det, slarvigt av mig. Vad ser du för potentiella konsekvenser av att ta bort samtliga bidrag?
Citera
2026-08-14, 13:36
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
"Självklart kan man ha en möjlighet men säga nej till alla som frågar, då blir det lite som en falsk lag/rätt" - Ja, och då är det ju EXAKT samma sak som att inte ha ett sådant system/möjlighet. Det kallas för "kringgående" inom juridiken - och är givetvis inte okej.

"Men idag kommer man inte upp till några sådana straff, varje dag läser man om avrättningar på gata, våldtäkter samt mord men tycker inte ens att man ser 10+ år på någon av straffen" - Det stämmer ju inte. "Mord - och avrättningar på gatan" ger ju livstids fängelse i 9 fall av 10. Beträffande våldtäkt (av normalgraden) så är ju straffskalan 3-6 år så där ser vi mycket riktigt inga 10+år. Grov våldtäkt har ju straffskalan 5-12 års fängelse, så där finns ju möjlighet till sådana straff. Dessutom har man ju infört att upprepade fall av grov våldtäkt skall kunna leda till livstids fängelse.

Tänkte redigera mitt inlägg men, jag tror alla sådana staff under 10 år kan ha varit från gängens mindreåriga de använder för att slippa höga straff.

Jag försökte få ihop en samlad lista av chatgpt men precis när den postade så raderade den informationen

"This content can’t be shown for safety reasons
Learn more about our intended model behavior in our Model Spec."
Citera
2026-08-14, 13:38
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Just det, slarvigt av mig. Vad ser du för potentiella konsekvenser av att ta bort samtliga bidrag?

Det borde bli fler arbetare men de folk som går på bidragen är inte vanligt folk så jag gissar på att du menar att de kommer bli kalabalik med våldsvågar och brott?

>utvisningar
>sparade pengar
Citera
2026-08-14, 13:39
Medlem
Citat:
Jag skrev att man behöver längre straff och att brott inte ska vara lönsamt

Du skulle läst det så skulle du förstå varför jag tog upp det.
Om du kan göra ett brott och få ihop 12 miljoner och sitta något år så lönar det sig att göra sådana brott.

Kolla USA hur somalierna förskingrar statliga pengar där, samma sak händer i Sverige och dom slutar inte för att dom tjänar på det.

Jo, det läste/förstod jag att du sa. Men då är vi iallafall överens om att det inte har särskilt mycket att göra med det tråden handlar om.

Han hade gärna fått ett längre straff för min del (dock kanske inte ett så långt straff du skulle förorda) så vi behöver inte bråka om den saken. Jag vill också tillägga att han även tilldömdes näringsförbud under 7 år, vilket givetvis också är ett "straff" i sig.
Citera
2026-08-14, 13:44
Medlem
para.finnss avatar
Hur röstade Katja Nyberg?
Citera
2026-08-14, 13:44
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jo, det läste/förstod jag att du sa. Men då är vi iallafall överens om att det inte har särskilt mycket att göra med det tråden handlar om.

Han hade gärna fått ett längre straff för min del (dock kanske inte ett så långt straff du skulle förorda) så vi behöver inte bråka om den saken. Jag vill också tillägga att han även tilldömdes näringsförbud under 7 år, vilket givetvis också är ett "straff" i sig.

Varför vill du då att folk ska kunna sno skattepengar och kunna tjäna på det?
Eftersom att du skriver att du inte vill ha ett så långt straff som jag skulle förordna så vill du att man ska kunna tjäna på att göra brott.

Hur kommer det sig?
Citera
2026-08-14, 13:48
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Det borde bli fler arbetare men de folk som går på bidragen är inte vanligt folk så jag gissar på att du menar att de kommer bli kalabalik med våldsvågar och brott?

>utvisningar
>sparade pengar

Borde bli fler som arbetar? Hur tänker du att det ska gå till? Vi har en arbetslöshet på strax under 10%.
Citera
2026-08-14, 13:50
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Borde bli fler som arbetar? Hur tänker du att det ska gå till? Vi har en arbetslöshet på strax under 10%.

Om man tar bidragen tror du inte någon av dom som gick på bidrag har någon som helst tanke av att börja jobba?
Citera
2026-08-14, 13:51
Medlem
Citat:
Varför vill du då att folk ska kunna sno skattepengar och kunna tjäna på det?
Eftersom att du skriver att du inte vill ha ett så långt straff som jag skulle förordna så vill du att man ska kunna tjäna på att göra brott.

Hur kommer det sig?

Först och främst måste jag fråga: Är det ett kumulativt system där man adderar varje brott på varandra (likt USA), eller ett system med en mer repressiv mängdrabatt (vilket var det man röstade igenom igår), som du är ute efter? Det är ju en minst sagt relevant fråga när vi nu hamnade i ett sådant här resonemang.

Hör du hur du själv låter? Logiken i påståendet "eftersom att du skriver att du inte vill ha ett så långt straff, som jag skulle förordna, så vill du att man ska kunna tjäna på att göra brott" är ju ungefär som att säga: "om inte du tycker att man skall betala så hög skatt som jag tycker, så betyder det att du inte vill att man skall betala skatt alls".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in