2026-08-14, 13:37
Medlem
Tidigare i somras öppnades ett sprillans nytt utomhusbad i centrala Berlin. På torget framför den legendariska teatern Volksbühne kan Berlinborna svalka sig i en tillfällig 25-metersbassäng, utan att behöva betala inträde.

Under viss tid får endast svarta personer rätt att bada där, vita nekas inträde.

Hur kan dessa beslut fattas?

https://www.dn.se/varlden/ilska-nar-vita-portades-fran-bad-i-berlin/
Citera
2026-08-14, 13:39
Medlem
VoktorDodkas avatar
(FB) Är antirasister egentligen rasister? Bassäng enbart för svarta i Berlin
Citera
2026-08-14, 13:52
Medlem
Nekas de svarta de tider då vita är tillåtna?
Om nej: så är det kanske ett problem.
Om ja: vad är problemet?

Vad händer med vita fruntimmer, och svarta män, svarta fruntimmer och vita män? Eller är det bara hudfärg som är kriterie? Med andra ord båda kön under hudfärgens tid-slot?
Citera
2026-08-14, 13:55
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Tidigare i somras öppnades ett sprillans nytt utomhusbad i centrala Berlin. På torget framför den legendariska teatern Volksbühne kan Berlinborna svalka sig i en tillfällig 25-metersbassäng, utan att behöva betala inträde.

Under viss tid får endast svarta personer rätt att bada där, vita nekas inträde.

Hur kan dessa beslut fattas?

https://www.dn.se/varlden/ilska-nar-vita-portades-fran-bad-i-berlin/
Svarta eller mörkhyade? Jag tänker inte klicka på länken för att få svaret.

Att vara "icke-vit" (mörkhyad) är inte samma sak som att vara svart. Det är bara negrer som är svarta.

Mindre än 1% av Tysklands befolkning är väl svarta?
Jag har svårt att tänka mig att hela befolkningen, inklusive alla mörkhyade, var förbjudna att bada.
Citera
2026-08-14, 14:03
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
De borde byta ut vattnet mellan de schemalagda tiderna för vita/svarta.
Citera
2026-08-14, 14:06
Medlem
FallerIfallerAs avatar
På fredagen meddelade man att evenemanget ställs in, med hänvisning till att säkerheten för barnen och ungdomarna inte kan garanteras!
Citera
2026-08-14, 14:07
Medlem
Tråd:

https://www.flashback.org/t3741432
Citera
2026-08-14, 14:07
Medlem
Jag tycker att man borde vara mer konsekvent.

- Vill t.ex. muslimska män bada tillsammans med homosexuella män? Nähe. Egna tider för vardera gruppen.
- Vill feta bada tillsammans med vältränade och smala? Eller tvärt om? Tror inte det. Egna tider.
- Vill vanliga människor bada tillsammans med sådana som har tatueringar över hela kroppen? Egna tider!

Etc.
Citera
2026-08-14, 14:21
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Tråd finns! (FB) Är antirasister egentligen rasister? Bassäng enbart för svarta i Berlin
Citera
2026-08-14, 14:24
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Men vad var syftet? Om de svarta känner sig utsatta av vita borde de svarta väl bo i Afrika och inte i vita länder?

Jag antar att det inte fanns tider då svarta inte var välkomna?
Citera
2026-08-14, 16:42
Medlem
Ördögs avatar
Tråden länkad till diskussionen om läget i Tyskland.

(FB) Situationen i Tyskland
Senast redigerad av Ördög 2026-08-14 kl. 17:09.
Citera
2026-08-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Men vad var syftet? Om de svarta känner sig utsatta av vita borde de svarta väl bo i Afrika och inte i vita länder?

Jag antar att det inte fanns tider då svarta inte var välkomna?
Nej, det är vita som ska anpassa sig efter svarta. Svarta får både ha sitt eget land och sen komma hit och ha vårt också när deras faller ihop. Det är bara vita som inte får utöva sin rätt till nationell självbestämmande. Hela Europa ska ges bort till svarta, vita får skylla sig själva att vi är bättre på nationsbyggande än muslimer och afrikaner som gör att dom vill komma hit och ta vad som är vårt. Vita är redan minoriteter på jordklotet, vi har bara våra lilla hörna i Europa, och snart har vi inte ens det. Detta är vad vänstern kämpar för varje dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in