Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Jag funderar på om vi har olika förståelse av innebörden av balans? Vad betyder det för dig?
Om en kvinna är galen - hur kan hon då vara i balans?
Kvinnor är bara galna. Tänk dig en hund som skäller - är den galen? Den gör bara det den brukar göra. Om man har pli på hunden kan den bli behagligare. Men det är ändå en hund.
Jag tror att kvinnor kan bli bättre om de har en bra man som håller koll så att säga, men personligen känner jag att jag inte orkar hålla på och kontrollera kvinnor. Det kan andra män göra om de vill.
Citat:
Tycker inte du svarar på mina frågor. Vad är det för magi du pratar om? Hur funkar den? Är den symbolisk eller mer bokstavlig?
Symboliskt såklart.
Citat:
Ja, så är det. Men det tar oerhört lång tid. Du skrev ju själv nyss att vi utvecklats under miljontals år. Evolutionärt är människan kvar på jägar- och samlartiden. Vi är inte ens i närheten att ha anpassat oss till jordbrukssamhället.
Ja det är sant. Men tänk så här - under hundratusentals år har kvinnor varit beroende av män. De senaste decennierna har det förändrats. Då har det visat sig att kvinnor inte gillar hur de flesta män är. Det är imo feminismens ursprung. Kvinnor insåg att de inte behöver män och ville sparka ut dem.
Det är alltså så att kvinnor inte anpassats till att tycka om den vanliga moderna mannen, och med miljöförändringen blir det uppenbart.
Citat:
Anser du att andra människors framgång i Sverige är dig till gagn? Eller är det bara din egen framgång som är det?
Ja det är mig till gagn. Att andra män är framgångsrika och tar hand om kvinnor är mig till gagn, då slipper jag.
Citat:
Just det håller jag med om. Energier passar inte in här. Men man påverkas av de människor man omger sig med och det är bättre att omge sig med människor med god självkänsla och självkärlek.
Då borde ju män sluta simpa för kvinnor. Sanningen är att de har dålig självkänsla och blir utnyttjade av kvinnor, återigen generellt. De borde köpa sex istället tror jag. Men så länge som de har dålig självkänsla kommer de jaga bekräftelse av kvinnor.
Citat:
Jag tyckte klippet var roligt och talande. Men det var såklart ett humorklipp och själva poängen var att gravt överdriva för att skapa igenkänning.
Män borde hur som helst sluta med ett sånt där beteende. Det är inte attraktivt.
Det är inte ett humorklipp direkt

Men ja lite överdrivet är det ju. Det är trots allt en film.
Mannen är en
typ av cringe. Jag skulle beskriva det som självsäker men out of touch. Man kan också vara tafatt, osäker, konstig o.s.v. Noterar att du inte tycker det är attraktivt.
Citat:
Håller inte med. Jag kan verkligen känna mig blown away när nån går all in för att uppvakta. Men självklart måste det finnas en rimlighet. Går det till överdrift blir man rädd.
Ja det kan ju funka om man har rätt känsla för det. Om någon skriver ett recept på hur man uppvaktar en kvinna så kommer de flesta misslyckas om de följer det, det är vad jag menar.