Citat:
Feminism är i grund och botten kvinnor som tröttnat på sina män. Om män inte ska ta hand om dem så måste de konkurrera med män om resurser.
Vad menar du med att kvinnor som inte kan konkurrera med män har två val? De allra flesta kvinnor kan inte konkurrera med män på mäns naturliga arenor. Vad skulle poängen vara med att kvinnor och män ska konkurrera med varandra? Vi har olika förutsättningar och förmågor. Det är som att ha en tävling mellan en skidåkare och en spjutkastare. Hur ska du bedöma vem som har vunnit när en åker skidor och en kastar spjut?
Män ska naturligtvis inte behöva bränna ut sig. Problemet är sättet på vilket vi har byggt upp vårt samhälle. Om män blir avlastande i hemmet och på andra plan i livet, samt har en kvinna som står bakom dem i vått och torrt kommer de naturligtvis inte att bli utmattade. Väldigt många män behöver kvinnans feminina energi för att kunna komma i kontakt med sin egen feminina energi, som de behöver för återhämtning.
Det misstag du gör är att du tolkar den maskulina energin som "den bättre energin". Men det finns inget bättre eller sämre, det finnas balans och komplettering. Att göra är inte bättre än att vara. Görandet vilar på ett grundläggande varande; för att något ska kunna göras måste det först finnas.
Män ska naturligtvis inte behöva bränna ut sig. Problemet är sättet på vilket vi har byggt upp vårt samhälle. Om män blir avlastande i hemmet och på andra plan i livet, samt har en kvinna som står bakom dem i vått och torrt kommer de naturligtvis inte att bli utmattade. Väldigt många män behöver kvinnans feminina energi för att kunna komma i kontakt med sin egen feminina energi, som de behöver för återhämtning.
Det misstag du gör är att du tolkar den maskulina energin som "den bättre energin". Men det finns inget bättre eller sämre, det finnas balans och komplettering. Att göra är inte bättre än att vara. Görandet vilar på ett grundläggande varande; för att något ska kunna göras måste det först finnas.
Om man jobbar i näringslivet på högre nivå så är det stor risk att man bränner ut sig. Även om man jobbar många timmar vart som helst. Om kvinnor inte krävde att män hade social status och pengar så hade män inte behövt göra det. De behöver inte hjälp att återhämta sig av en kvinna, de behöver hjälp med att göra sig av med sin kvinna.
Det finns saker som är chill att göra, och saker som inte är chill. Bara för att du tycker nånting är chill i egenskap av kvinna, så är det inte feminimt.
Citat:
Whatever dude. Ingenting i livet kommer gratis. Fråga dig själv om du skulle träffa en kvinna utan att det fanns något för dig att hämta vare sig det är sex eller något annat. När du dejtar vet du sällan vad prislappen är för något, det är en dold kostnad.
Tror du hade blivit förvånad av hur många tjejer det finns tillgängliga på de där apparna som vill komma direkt hem till dig och ha sex vid första träffen om de finner dig attraktiv, således utgifterna kan vara 0, de som inte har så brått att villa knulla direkt brukar jag träffa ute och då är det allt som oftast just en promenad i parken som du sa, de eller en kaffe så upp till 50kr brukar vara utgifterna för en första date, jag vill inte snåla så jag erbjuder alltid de som inte kommit med egen bil att betala deras taxi hem men det är ju upp till dig
Behövs inga prenumerationer på apparna men visst du kommer få dubbelt så många matcher så vill du inte spendera behöver du inte, själv köper jag då och då en månad och det lönar sig alltid med massa nya tjejer inom ett par dagar dock ger det mig snarare ångest att öppna appen på morgonen och se alla som jag "borde" skriva till och svara
Behövs inga prenumerationer på apparna men visst du kommer få dubbelt så många matcher så vill du inte spendera behöver du inte, själv köper jag då och då en månad och det lönar sig alltid med massa nya tjejer inom ett par dagar dock ger det mig snarare ångest att öppna appen på morgonen och se alla som jag "borde" skriva till och svara
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-12 kl. 18:24.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-12 kl. 18:24.