2026-08-12, 18:18
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Vad menar du med att kvinnor som inte kan konkurrera med män har två val? De allra flesta kvinnor kan inte konkurrera med män på mäns naturliga arenor. Vad skulle poängen vara med att kvinnor och män ska konkurrera med varandra? Vi har olika förutsättningar och förmågor. Det är som att ha en tävling mellan en skidåkare och en spjutkastare. Hur ska du bedöma vem som har vunnit när en åker skidor och en kastar spjut?

Män ska naturligtvis inte behöva bränna ut sig. Problemet är sättet på vilket vi har byggt upp vårt samhälle. Om män blir avlastande i hemmet och på andra plan i livet, samt har en kvinna som står bakom dem i vått och torrt kommer de naturligtvis inte att bli utmattade. Väldigt många män behöver kvinnans feminina energi för att kunna komma i kontakt med sin egen feminina energi, som de behöver för återhämtning.

Det misstag du gör är att du tolkar den maskulina energin som "den bättre energin". Men det finns inget bättre eller sämre, det finnas balans och komplettering. Att göra är inte bättre än att vara. Görandet vilar på ett grundläggande varande; för att något ska kunna göras måste det först finnas.
Feminism är i grund och botten kvinnor som tröttnat på sina män. Om män inte ska ta hand om dem så måste de konkurrera med män om resurser.

Om man jobbar i näringslivet på högre nivå så är det stor risk att man bränner ut sig. Även om man jobbar många timmar vart som helst. Om kvinnor inte krävde att män hade social status och pengar så hade män inte behövt göra det. De behöver inte hjälp att återhämta sig av en kvinna, de behöver hjälp med att göra sig av med sin kvinna.

Det finns saker som är chill att göra, och saker som inte är chill. Bara för att du tycker nånting är chill i egenskap av kvinna, så är det inte feminimt.

Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Tror du hade blivit förvånad av hur många tjejer det finns tillgängliga på de där apparna som vill komma direkt hem till dig och ha sex vid första träffen om de finner dig attraktiv, således utgifterna kan vara 0, de som inte har så brått att villa knulla direkt brukar jag träffa ute och då är det allt som oftast just en promenad i parken som du sa, de eller en kaffe så upp till 50kr brukar vara utgifterna för en första date, jag vill inte snåla så jag erbjuder alltid de som inte kommit med egen bil att betala deras taxi hem men det är ju upp till dig

Behövs inga prenumerationer på apparna men visst du kommer få dubbelt så många matcher så vill du inte spendera behöver du inte, själv köper jag då och då en månad och det lönar sig alltid med massa nya tjejer inom ett par dagar dock ger det mig snarare ångest att öppna appen på morgonen och se alla som jag "borde" skriva till och svara
Whatever dude. Ingenting i livet kommer gratis. Fråga dig själv om du skulle träffa en kvinna utan att det fanns något för dig att hämta vare sig det är sex eller något annat. När du dejtar vet du sällan vad prislappen är för något, det är en dold kostnad.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-12 kl. 18:24.
Citera
2026-08-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
En relation innebär inte automatisk ”lycka” men det kan absolut förgylla tillvaron och ge gnista.
Det jag menar är att det inte betyda något särskilt om varför man inte träffade ”the one” innan 30, efter 30 men kanske vi 16 eller vid 90.

Det är väl inte ovanligt att kärleken dyker upp när det är som mest oväntat och olägligt.

Jo verkligen. Det kan vara väldigt slumpartat. Men jag tycker nog ändå man kan påverka sina möjligheter att träffa "the one" genom att sätta sig själv i lämpliga miljöer och sammanhang.

Sen så tycker jag inte att någon är "the one", utan att någon blir "the one" för att man väljer varandra och rätt förutsättningar finns. Och tur är väl det för då kan ju flera personer vara "the one" och sannolikheten att stöta på den personen ökar
Citera
2026-08-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Feminism är i grund och botten kvinnor som tröttnat på sina män. Om män inte ska ta hand om dem så måste de konkurrera med män om resurser.

Män och kvinnor ska ta hand om varandra.

Citat:
Om man jobbar i näringslivet på högre nivå så är det stor risk att man bränner ut sig. Även om man jobbar många timmar vart som helst. Om kvinnor inte krävde att män hade social status och pengar så hade män inte behövt göra det. De behöver inte hjälp att återhämta sig av en kvinna, de behöver hjälp med att göra sig av med sin kvinna.

Ja, det är det. Men man ska självklart inte ta ett jobb man saknar kapacitet att utföra, utan att bränna ut sig. Det är ett eget ansvar att avgöra vad man klarar av och inte.

Kvinnor kräver inte män som jobbar ihjäl sig. Tvärtom brukar kvinnor vara de som vill att mannen jobbar mindre och spenderar mer tid med familjen.

Varför ser du män som några slags menlösa offer som inte klarar av att välja en kvinna som inte kräver att han arbetar till bristningsgränsen? Varför behöver de hjälp att göra sig av med sin kvinna? Klarar inte män själva av att avsluta en icke-fungerande relation?

Citat:
Det finns saker som är chill att göra, och saker som inte är chill. Bara för att du tycker nånting är chill i egenskap av kvinna, så är det inte feminimt.

Jag förstår inte vad du vill säga med detta? Självklart ser avkoppling olika ut för olika människor. Någon kopplar av i skogen, en annan på golfbanan och en tredje i verkstaden. Alla får naturligtvis hitta sin väg till avkoppling.
Citera
2026-08-12, 20:23
Medlem
Citat:
Jo verkligen. Det kan vara väldigt slumpartat. Men jag tycker nog ändå man kan påverka sina möjligheter att träffa "the one" genom att sätta sig själv i lämpliga miljöer och sammanhang.

Sen så tycker jag inte att någon är "the one", utan att någon blir "the one" för att man väljer varandra och rätt förutsättningar finns. Och tur är väl det för då kan ju flera personer vara "the one" och sannolikheten att stöta på den personen ökar

Folk är inte utbytbara för relationer. Så mycket vet i alla fall jag.
Citera
2026-08-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Folk är inte utbytbara för relationer. Så mycket vet i alla fall jag.

Nä såklart, självklart inte
Citera
2026-08-12, 20:34
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Män och kvinnor ska ta hand om varandra.
När män och kvinnor gjorde det så flippade kvinnor och ville ändra på det.
Jag har pratat med flera kvinnor som hatar män och inte vill ha en man. Låt dem.

Citat:
Ja, det är det. Men man ska självklart inte ta ett jobb man saknar kapacitet att utföra, utan att bränna ut sig. Det är ett eget ansvar att avgöra vad man klarar av och inte.
Mhm. Men ibland gör man grejer som man inte vill, för att få nånting i utbyte.

Citat:
Kvinnor kräver inte män som jobbar ihjäl sig. Tvärtom brukar kvinnor vara de som vill att mannen jobbar mindre och spenderar mer tid med familjen.
Okej, du vet bäst.

Citat:
Varför ser du män som några slags menlösa offer som inte klarar av att välja en kvinna som inte kräver att han arbetar till bristningsgränsen? Varför behöver de hjälp att göra sig av med sin kvinna? Klarar inte män själva av att avsluta en icke-fungerande relation?
För att det är sant. Om de inte simpar för kvinnor, då vill ingen kvinna ha dem. Det är inte mitt fel.

Citat:
Jag förstår inte vad du vill säga med detta? Självklart ser avkoppling olika ut för olika människor. Någon kopplar av i skogen, en annan på golfbanan och en tredje i verkstaden. Alla får naturligtvis hitta sin väg till avkoppling.
Men varandet är feminint, görandet är maskulint. Funny how that works. Blanda inte bort korten.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-12 kl. 20:37.
Citera
2026-08-12, 21:02
Medlem
Citat:
När män och kvinnor gjorde det så flippade kvinnor och ville ändra på det.
Jag har pratat med flera kvinnor som hatar män och inte vill ha en man. Låt dem.

Ja, men inte alla. Fokusera på de som inte flippar istället.

Citat:
Mhm. Men ibland gör man grejer som man inte vill, för att få nånting i utbyte.

Det är en rätt stor grej att göra för att man inte vill. Ett krävande arbete kan ju lätt utgöra majoriteten av ens vakna tid. Låter som en dålig deal tycker jag.

Citat:
För att det är sant. Om de inte simpar för kvinnor, då vill ingen kvinna ha dem. Det är inte mitt fel.

Nej, det är precis tvärtom. Kvinnor vill inte ha män som "simpar" vad nu det betyder? Beter sig allmänt omanligt I guess?

Citat:
Men varandet är feminint, görandet är maskulint. Funny how that works. Blanda inte bort korten.

Jag tror jag har kommit på varför du har så svårt med konceptet om energier. Du ser på det lite för fyrkantigt. Män ska bara göra och kvinnor ska bara vara, självklart är det inte så svartvitt. Nyckelordet här är balans.
Citera
2026-08-12, 21:10
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ja, men inte alla. Fokusera på de som inte flippar istället.
Nej, för de är ju sällan bättre. Finns inget att hämta där imho.

Citat:
Det är en rätt stor grej att göra för att man inte vill. Ett krävande arbete kan ju lätt utgöra majoriteten av ens vakna tid. Låter som en dålig deal tycker jag.
Jag skulle aldrig, men man kan ju säga att ensamhet och sånt också är en stor grej. Man får väga för och emot.

Citat:
Nej, det är precis tvärtom. Kvinnor vill inte ha män som "simpar" vad nu det betyder? Beter sig allmänt omanligt I guess?
Män måste pleasa kvinnor för att få dem i den traditionella dynamiken. Män köper blommor & choklad, bjuder upp och bjuder ut, flexar etc. Vissa tycker ju det är manligt.

Citat:
Jag tror jag har kommit på varför du har så svårt med konceptet om energier. Du ser på det lite för fyrkantigt. Män ska bara göra och kvinnor ska bara vara, självklart är det inte så svartvitt. Nyckelordet här är balans.
Jag förstår det, men varför är göra maskulint och vara feminint? Det är ju påhitt. Män kan vara, kvinnor kan göra. Det är lika giltigt i egentligen.
Citera
2026-08-12, 21:29
Medlem
Citat:
Nej, för de är ju sällan bättre. Finns inget att hämta där imho.

Självklart är de bättre. Du har uppenbarligen träffat fel kvinnor.

Citat:
Jag skulle aldrig, men man kan ju säga att ensamhet och sånt också är en stor grej. Man får väga för och emot.

Återigen ett missförstånd - kvinnor kräver inte av män att de ska jobba ihjäl sig. Det går utmärkt att få en kvinna ändå. Om du bara träffar kvinnor som kräver detta av dig så träffar du fel kvinnor.

Citat:
Män måste pleasa kvinnor för att få dem i den traditionella dynamiken. Män köper blommor & choklad, bjuder upp och bjuder ut, flexar etc. Vissa tycker ju det är manligt.

Inget fel med lite uppvaktning, men självklart ska det ju vara ömsesidigt. Män ska inte bara ge och ge utan att få något tillbaka.

Citat:
Jag förstår det, men varför är göra maskulint och vara feminint? Det är ju påhitt. Män kan vara, kvinnor kan göra. Det är lika giltigt i egentligen.

Återigen, du tar det för bokstavligt.

Män är hela tiden, man kan inte göra något om man inte existerar.
Citera
2026-08-12, 21:32
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Självklart är de bättre. Du har uppenbarligen träffat fel kvinnor.
Ja, du vet bäst!

Citat:
Återigen ett missförstånd - kvinnor kräver inte av män att de ska jobba ihjäl sig. Det går utmärkt att få en kvinna ändå. Om du bara träffar kvinnor som kräver detta av dig så träffar du fel kvinnor.
Jag beskrev ett generellt fenomen.

Citat:
Inget fel med lite uppvaktning, men självklart ska det ju vara ömsesidigt. Män ska inte bara ge och ge utan att få något tillbaka.
Tycker du att kvinnor uppvaktar män genrellt?

Citat:
Återigen, du tar det för bokstavligt.
Män är hela tiden, man kan inte göra något om man inte existerar.
Wow, djup analys.
Kan du istället svara på varför varande är den feminina energien och görandet är den maskulina energien?
Är det för att testosteronet gör mannen kåt?
Citera
2026-08-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ja, du vet bäst!

Vad vill du säga med det? Just detta vill du inte diskutera nått mer?

Citat:
Jag beskrev ett generellt fenomen.

Okej, det köper jag. Finns tyvärr absolut en hel del sånna kvinnor. Men med risk för att låta tjatig - träffar man bara sådana kvinnor så träffar man fel kvinnor. Det är ens eget ansvar att välja en person med rätt egenskaper för dejting och relationer.

Citat:
Tycker du att kvinnor uppvaktar män genrellt?

Nej det skulle jag inte säga är särskilt vanligt. Men jag vet inte om just "traditionell uppvaktning" är så viktigt för män. Är det viktigt för dig? Det är viktigt att kvinnor tar hand om sina män och att det finns en ömsesidighet i relationen. Men hur det omhändertagandet och den supporten tar sig uttryck spelar mindre roll. Man behöver inte bidra med exakt samma saker i en relation och det behöver inte finnas någon millimeterrättvisa, det viktiga är att båda bidrar och sånt kan ju också variera över tid.

Citat:
Wow, djup analys.

Nädå, jag kommenterade bara självklarheter

Citat:
Kan du istället svara på varför varande är den feminina energien och görandet är den maskulina energien?

Intressant fråga! Jag skulle tro att olika "traditioner"/"filosofiska tankemönster" har grupperat olika kvaliteter i symboliska poler. Sen har vissa valt att koppla dessa till kön eftersom mycket av yang återfinns i män och mycket av yin återfinns i kvinnor. Jag tycker som sagt om att koppla detta till könshormonerna. Män: mycket yang (testosteron), lite "yinyang-blandning" (östrogen) och ytterligare lite mindre yin (progesteron). Kvinnor: mycket yinyang-blandning (östrogen), hyfsat mycket yin (progesteron) och hyfsat lite yang (testosteron).

Citat:
Är det för att testosteronet gör mannen kåt?

Testosteron är ett av många verktyg som bidrar till sexuell drift, men det är bara en liten del i ett komplext system.
Citera
2026-08-13, 15:33
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Vad vill du säga med det? Just detta vill du inte diskutera nått mer?
Ska vi diskutera om jag har träffat "rätt" kvinnor? Tror du jag är kröp fram ur garderoben igår?

Citat:
Okej, det köper jag. Finns tyvärr absolut en hel del sånna kvinnor. Men med risk för att låta tjatig - träffar man bara sådana kvinnor så träffar man fel kvinnor. Det är ens eget ansvar att välja en person med rätt egenskaper för dejting och relationer.
Verkligheten för 90 % av män är att de får ta det som kommer deras väg. Det blir fånigt att diskutera deras ansvar här. Det får du göra med någon annan.

Citat:
Nej det skulle jag inte säga är särskilt vanligt. Men jag vet inte om just "traditionell uppvaktning" är så viktigt för män. Är det viktigt för dig? Det är viktigt att kvinnor tar hand om sina män och att det finns en ömsesidighet i relationen. Men hur det omhändertagandet och den supporten tar sig uttryck spelar mindre roll. Man behöver inte bidra med exakt samma saker i en relation och det behöver inte finnas någon millimeterrättvisa, det viktiga är att båda bidrar och sånt kan ju också variera över tid.
Om jag inte blir uppvaktad kan jag köpa en hora istället. Jag förstår inte varför det skulle vara mindre viktigt för män.

Citat:
Intressant fråga! Jag skulle tro att olika "traditioner"/"filosofiska tankemönster" har grupperat olika kvaliteter i symboliska poler. Sen har vissa valt att koppla dessa till kön eftersom mycket av yang återfinns i män och mycket av yin återfinns i kvinnor. Jag tycker som sagt om att koppla detta till könshormonerna. Män: mycket yang (testosteron), lite "yinyang-blandning" (östrogen) och ytterligare lite mindre yin (progesteron). Kvinnor: mycket yinyang-blandning (östrogen), hyfsat mycket yin (progesteron) och hyfsat lite yang (testosteron).
Jag ser det mer krasst, män gör saker för att få sex med kvinnor. Man behöver inte gå in i avancerade resonemang för att se det.

Citat:
Testosteron är ett av många verktyg som bidrar till sexuell drift, men det är bara en liten del i ett komplext system.
Hm ja, men mäns sexdrift som riktas mot kvinnor är det som gör de "aktiva" imho. Kvinnors ointresse för män generellt gör de passiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in