😅😅😅 "Angriper" , Musk ger väl folk jobb?? Sist jag kollade...
När jag fick ett kontrakt där det stod "Medlemsavgift" så torkade jag röven med den.
Jag strök alltid den på kontraktet...ingen ska säga åt mig vad jag ska vara medlem i. Det är emot mina ärofyllda principer😊
Jag skrev ett kontrakt punkt... ville inte facket inblandade...jag trot på juridiska kontrakt😊
Jag har också läst lite vettu fackets historia...där man inte kunde befordrats till vissa positioner om man inte var medlem. Påminde lite om Nazityskland där man inte heller kunde komma upp sig om man inte var medlem.
Jag har pluggat, jobbat, kämpat...och allt jag har är frukten av mina risker och hårda arbete..
Sverige är ett gnäll land med för många lata sossar.
Vi ska inte ha politiska fack..punkt...
Tesla vann så accepterar det....IF metall ska inte slösa 100 tals miljoner på en strejk de inte kan vinna...
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Nu har du ju jobbat under de villkor vi har i Sverige om det är här du har jobbat oavsett om du varit med i facket eller ej. Väldigt stor skillnad mot t.ex. USA. Gangster här är Musk/Tesla som angriper hur ett annat land fungerar. Han/De behöver inte verka här om han/de inte tycker om vårat samhällssystem.