Citat:
Ursprungligen postat av
Nossenos
Jag trodde bättre om dig än att gnälla om något jag skrev för fem år sedan. Själv har jag glömt min exakta formulering. Du får gärna leta upp den. Men du har alltid spått en mer framgångsrik framtid för Maja i tresteg än vad jag gjort. Så här långt tycker jag utvecklingen varit mer lik vad jag tänkte mig. Själv tycker jag det är dags att byta huvudgren. Tror hon har bättre chanser i längd.
Min poäng är ju att jag tycker att du (ibland) är lite väl snabb med att avfärda unga aktiva som misslyckas och också att du är lite väl drastisk i en del av dina omdömen. Jag har högre förväntningar på dig än random person som bara kommenterar friidrott under mästerskap.
Ja, jag tror på Åskag och det gör jag utifrån den potential som hon har. För övrigt är det väl bra om hon tävlar i två grenar och inte bara i en gren.
Jag tycker det var fiasko av Ståhl. Det tycker inte du. Jag hade inte förväntat mig att han skulle kasta 71 meter här på EM, däremot att han skulle kasta 69 meter och det hade då kunnat räcka till medalj.
Du tycker det var fiasko av Åskag. Det tycker jag inte (jag har redan motiverat varför jag tycker så).
Något rekordmästerskap blir det inte för svensk del och det beror på att det är flera stjärnor som underpresterat (Axelina, Fanny, Ståhl, Bengtström).