Igår, 02:45
Medlem
Ståhls resultat idag hade räckt till EM-guld förra gången.
Galet hög nivå.
Citera
Igår, 05:29
Medlem
Åskag är inte byggd för tresteg och ju fortare hon inser det desto bättre. Hennes midja är lika bred som axlarna ffs, hon släpar omkring på 5-10% mer vikt sett till längd än alla konkurrenter. Hade hon fötts i Kina hade hon blivit satt i tyngdlyftning eller brottning som barn, men då hon hade oturen att födas som svensk har ingen vågat säga sanningen som här skulle kallas skammning och mobbning.
Citera
Igår, 06:46
Medlem
FNLSs avatar
Har inte gjort någon kalkyl men känslan är att vi har klart fler minus än plus.

Men rekordet är inte kört. Duppe Almgren åskag Edlund och Kamga, med pilen som reserv. Om vi alla har ett positivt humör kan det gå.

Men det kan bli färre medaljer än i simningen, kanske rent av samma som beachvolleyboll.
Citera
Igår, 07:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har jag inte sett så mycket av dessa sändningar men första dagarna stod det mycket om svenska rekord, tävlande i toppform osv och nu när vi drar oss mot finaler där resultatet verkligen räknas så är det mest tårar och misslyckanden.
Är det några fler medaljer än ett brons än så länge?

Är det Mondos guld som vi får glädjas åt igen då om inte han nu också misslyckas.
Citera
Igår, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Nej, inga medaljer och knappt finaler för Meijer. Hon var ofta skadad inför mästerskap osv. Hon är 22:a genom tiderna i världen i stav, och Bengtsson 29:a. Jämför man med andra svenskor som framställts som enormt mycket större stjärnor, som Susanna Kallur 57:a, Erica Johansson 87:a och Linda Haglund på 492:a...

Susanna Kallur tog ju EM-guld ute och inne, samt VM-brons inne. Hennes inomhus-världsrekord på 60 m häck stod sig länge. Det är väl inte så konstigt att hon framställs som en större stjärna.
Citera
Igår, 07:26
Medlem
Ståhlet har blivit rostigt. Sveriges nederlag i EM på väg att fullbordas.
Citera
Igår, 07:27
Medlem
Ståhls kast var på hög nivå och vanligtvis ett som räcker till medalj så inte mycket att bry sig om att det inte räckte till denna gång.

Synd på Maja, vi får väl se hur det går i längdhopp.

Så värst många medaljer verkar inte va att räkna med och en får väl hoppas att Duplantis tar hem ett guld fast det verkar lite stolpe ut på detta EM så här långt, med några undantag så tänker inte ta ut nåt i förskott om guldmedaljer eller pallen för dom som är kvar.
Men lite missräkning om Kamga och Almgren inte tar sig upp top-3
Citera
Igår, 07:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag trodde bättre om dig än att gnälla om något jag skrev för fem år sedan. Själv har jag glömt min exakta formulering. Du får gärna leta upp den. Men du har alltid spått en mer framgångsrik framtid för Maja i tresteg än vad jag gjort. Så här långt tycker jag utvecklingen varit mer lik vad jag tänkte mig. Själv tycker jag det är dags att byta huvudgren. Tror hon har bättre chanser i längd.

Min poäng är ju att jag tycker att du (ibland) är lite väl snabb med att avfärda unga aktiva som misslyckas och också att du är lite väl drastisk i en del av dina omdömen. Jag har högre förväntningar på dig än random person som bara kommenterar friidrott under mästerskap.

Ja, jag tror på Åskag och det gör jag utifrån den potential som hon har. För övrigt är det väl bra om hon tävlar i två grenar och inte bara i en gren.

Jag tycker det var fiasko av Ståhl. Det tycker inte du. Jag hade inte förväntat mig att han skulle kasta 71 meter här på EM, däremot att han skulle kasta 69 meter och det hade då kunnat räcka till medalj.

Du tycker det var fiasko av Åskag. Det tycker jag inte (jag har redan motiverat varför jag tycker så).

Något rekordmästerskap blir det inte för svensk del och det beror på att det är flera stjärnor som underpresterat (Axelina, Fanny, Ståhl, Bengtström).
Senast redigerad av Alkibiades Igår kl. 07:49.
Citera
Igår, 08:19
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ståhlet har blivit rostigt. Sveriges nederlag i EM på väg att fullbordas.

Förmodligen "ring"-rostig och han ståhlsatte sig inte tillräckligt denna gång. Jag tycker han ska vara ståhlt ändå med tanke på de meriter han har.
Citera
Igår, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Min poäng är ju att jag tycker att du (ibland) är lite väl snabb med att avfärda unga aktiva som misslyckas och också att du är lite väl drastisk i en del av dina omdömen. Jag har högre förväntningar på dig än random person som bara kommenterar friidrott under mästerskap.

Ja, jag tror på Åskag och det gör jag utifrån den potential som hon har. För övrigt är det väl bra om hon tävlar i två grenar och inte bara i en gren.

Jag tycker det var fiasko av Ståhl. Det tycker inte du. Jag hade inte förväntat mig att han skulle kasta 71 meter här på EM, däremot att han skulle kasta 69 meter och det hade då kunnat räcka till medalj.

Du tycker det var fiasko av Åskag. Det tycker jag inte (jag har redan motiverat varför jag tycker så).

Något rekordmästerskap blir det inte för svensk del och det beror på att det är flera stjärnor som underpresterat (Axelina, Fanny, Ståhl, Bengtström).
Att vi tycker olika är helt OK för mig och inget att göra så stor sak av. Tvärtom ger åsikter som skiljer sig ifrån den egna möjlighet att fundera över vad man själv tycker. Och ibland får man anledning att ändra sig. När det gäller Maja tycker jag att hon i flera år varit väl uppskriven som trestegshoppare, så egentligen borde jag väl i stället säga ”vad var det jag sa” om insatsen i går. Fiasko? Ja, hon var i alla fall själv helt bedrövad över sin insats. Och jag hade nog förväntat mig ett resultat kring eller över svenska rekordet. Perfekta förhållanden med fina vindar. Men vi släpper det. Hennes resultat det senaste året har fått mig att tro att hon har större chans i längd. Jag kanske har fel, jag kanske har rätt, jag kanske ändrar mig om hennes resultat framöver visar annorlunda. Vi får se.
Håller med dig om att vi inte är på väg mot ett rekordmästerskap och tycker att Kajsa helt i onödan i förväg mer eller mindre har lovat det. Det tips jag levererade för några veckor sedan landade i 4,2 förväntade medaljer, dvs. i praktiken 4. Så kan det fortfarande gå, men mer realistiskt är väl 3. Mondo och Kamga, möjligen Edlund. Sen kan det förstås dyka upp någon rejält positiv överraskning, bland alla negativa.
Edit. Glömde Almgren. Pinsamt. Också ett medaljhopp.
Senast redigerad av Nossenos Igår kl. 09:39.
Citera
Igår, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Åskag är inte byggd för tresteg och ju fortare hon inser det desto bättre. Hennes midja är lika bred som axlarna ffs, hon släpar omkring på 5-10% mer vikt sett till längd än alla konkurrenter. Hade hon fötts i Kina hade hon blivit satt i tyngdlyftning eller brottning som barn, men då hon hade oturen att födas som svensk har ingen vågat säga sanningen som här skulle kallas skammning och mobbning.

Hon kommer inte att nå längre i sin friidrottskarriär om hon inte gör något åt sin uppenbara övervikt. Jämfört med konkurrenterna är hon direkt "fet".
Citera
Igår, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har jag inte sett så mycket av dessa sändningar men första dagarna stod det mycket om svenska rekord, tävlande i toppform osv och nu när vi drar oss mot finaler där resultatet verkligen räknas så är det mest tårar och misslyckanden.
Är det några fler medaljer än ett brons än så länge?

Är det Mondos guld som vi får glädjas åt igen då om inte han nu också misslyckas.

Visst kan vi glädjas åt Mondos guld, men han är ju tyvärr amerikan och inte svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in