Citat:
Ursprungligen postat av
EricAndersson
Då kanske du är 190 cm lång? Det brukar räcka för tjejer numera. Eller så bara har du söta ungdomliga drag trots din ålder.
Ja, jag är lång. Jag tror absolut att det har varit till min fördel, men inte sååå mycket som folk tror. En del tjejer har sagt rakt ut att de gillar långa killar men det har inte varit så ofta. Däremot så sticker man ju per automatik ut och syns mer på t.ex. en nattklubb om man är längre än de flesta andra. Det är ju dock bara till nytta om man har tillräcklig självsäkerhet för att kunna "bära" uppmärksamheten, ungefär som att de flesta inte kan "bära" en hatt eller huvudbonad utan att se fåniga ut. Jag har känt killar runt 170 - 175 cm men som har varit riktiga "snyggingar" och som dessutom är charmiga, offensiva och bra på att snacka och de har alltid haft väldigt lätt med tjejer, åtminstone när de var yngre. Så har det aldrig varit för mig.
Nån tjej har väl kallat mig "söt" någon gång men jag har mest fått höra andra komplimanger. Har väl hyfsat maskulina drag.
När jag var i övre 30-årsåldern så kan jag tänka mig att många yngre tjejer inte uppfattade mig som överdrivet gammal utan bara som en "man som är vuxen men inte är gammal", eller nåt. Men visst, överlag så är jag väl ganska välbevarad för min ålder och ser väl yngre ut än vad jag är. En kille gissade fel på 20 år (vilket dock är snurrigt) bara här om dagen och det var lite kul. Han blev rätt paff när han fick se mitt körkort och insåg att jag var flera år äldre än hans mamma.
Citat:
Jag som träffar en hel del folk både privat och på krogen ser att snygga tjejer som är 18 vill nästan bara vara med de här söta killarna i deras ålder.
De flesta kanske, ja, det stämmer skulle jag också tro. Det finns dock en minoritet som gillar äldre män. När jag var 25 var jag ihop med en 8 år yngre tjej och i vår stora umgängeskrets på den tiden fanns det några 15 - 17-åriga tjejer. Vi brukade fixa in dem på klubbar och så eftersom de var under 18. Ett par av de som var runt 17 hade pojkvänner från ett annat land i Västeuropa som var 40+. Längre fram, när dessa tjejer blivit lite över 20, så var det ett par av dem som hade en rad olika pojkvänner som var långt över 40. De här äldre männen var ju visserligen nåt slags statusfigurer i våra kretsar, men ändå. Min då tonåriga flickvän sa också rakt ut att hon ibland fantiserade om att ha sex med äldre män (alltså mycket äldre än 8 år äldre, som jag var).

När vi gjorde slut många år senare så blev hon också ihop med en man som var mer än 25 år äldre än hon.
Ingen av dessa tjejer var fula eller "WT". Tvärtom. Ett par var modellsnygga och resten var söta fina tjejer. En blev senare nåt slags trophy-wife åt nån man utomlands.
Citat:
Att en man som är 30+ skulle ha en chans på dessa tjejer som hoppar på studentflak vet jag inte.
Jag vet inte heller, men när jag själv var i övre 30-årsåldern blev jag uppraggad av en söt och nätt 20 år yngre tjej som gick i gymnasiet. Hon kom fram till mig ute på ett torg en kväll när jag väntade på en buss, började prata och frågade om jag ville följa med till en lägenhetsfest hos någon bekant till henne. På festen började hon kyssa mig och insisterade på att vi skulle åka hem till mig, vilket vi gjorde. Sen hängde vi ihop ett tag och sågs ett tiotal gånger. Jag kände inte henne sedan tidigare men hon jobbade i en butik nära där jag bodde och hade sett mig när jag handlade där. Det låter kanske som en halvkass porrnovell (och då tar jag inte ens med de bitarna, hon var riktigt vild också) men det är sant. Såna här saker händer i verkligheten. Ibland. Deal with it.