2026-08-14, 00:01
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KejKejKej
Ett utdrag ur artikeln lyder så här: ”närstående som varit oroliga och tagit sig till fritidshuset på ön Sollenkroka i Värmdö kommun.”

Ur den artikeln tycker jag det låter som att dom åkte till ön eftersom dom var oroliga, antagligen för att hon inte svarade i telefonen.

Åkte dom till ön för att hon inte svarade i telefonen eller åkte dom dit eftersom det var planerat undrar man ju, det har ju skrivits tidigare i tråden att besöket var väntat och planerat.

Visste den MGM om att besök väntades eller inte?, skumt att tar livet ur BO om han vet att besök väntas i närtid.

Ända så sågs dom vid midnatt när dom skulle ta sig ett dopp, vad kan ha hänt sen undrar man?

Vi vet inte NÄR besöket var väntat. Om de anhöriga inte fick svar på mobilen varken på måndagen eller tisdagen så kan de bestämt sig för att åka till ön i förtid.
Citera
2026-08-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tumultartat har han sagt i förhör..

Utöver de vidöppna dörrarna:

” Senare reagerade patrullen på att ett stort fönster var sönderslaget. Polisens bedömning var att rutan hade krossats inifrån byggnaden.”

https://www.tv4.se/artikel/3IKRrbf2kUB2O7PASihUp/nya-uppgifter-fran-mordplatsen-glasbitar-i-en-hoeg

Att ingen hörde när rutan krossades men det kanske blåste, grannarna kanske sov beroende på när det skedde eller så var inga grannar hemma?
Citera
2026-08-14, 00:04
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Ja, helt klart kränkt. Jag undrar lite över det här citatet i Expressen: "Vi noterade att det gick fort fram och fick höra att de redan hade diskuterat att flytta ihop, berättar en vän.". Jag undrar om det är hans eller hennes vän som berättar det. Jag kan mycket väl tänka mig att han säger till sina vänner att de funderar på att flytta ihop, men jag undrar om Å ens var medveten om det?

Ja, som framgår av artikeln i Expressen kommer dessa uppgifter från hans vänner. Inte hennes.
Uppgiften om att förhållandet gick snabbt fram och att de redan hade diskuterat att flytta ihop är således något som TN tydligen berättat för sina vänner.

”Vänner och bekanta till den misstänkte som Expressen pratat med”
———————————-
”– Vi noterade att det gick fort fram och fick höra att de redan hade diskuterat att flytta ihop, berättar en vän.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/
Citera
2026-08-14, 00:10
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hur kunde de då säga att det inte var en fara för allmänheten? En mördaresom inte hittades förrän 33 timmar senare.
Helt sjukt!
Tänk om TN fått för sig att gömma sig i huset därute där han hade gömt kajaken. Inte hade han FRÅGAT den där ensamma tjejen om han kunde få göra det och få torra kläder och mat så han slapp frysa.
Citera
2026-08-14, 00:13
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Helt sjukt!
Tänk om TN fått för sig att gömma sig i huset därute där han hade gömt kajaken. Inte hade han FRÅGAT den där ensamma tjejen om han kunde få göra det och få torra kläder och mat så han slapp frysa.

Desperat och på flykt. Ja.

När polisen skriver ingen fara för allmänheten är personen i förvar eller död.
Senast redigerad av vichy6 2026-08-14 kl. 00:15.
Citera
2026-08-14, 00:15
Medlem
Citat:
Vi vet inte NÄR besöket var väntat. Om de anhöriga inte fick svar på mobilen varken på måndagen eller tisdagen så kan de bestämt sig för att åka till ön i förtid.

Visste den MGM om att något besök var väntat?, jag tror inte det.
Citera
2026-08-14, 00:19
Medlem
Citat:
Det verkar som barnen var tänkt att komma på tisdagen:
Citat:
Paret hade varit på ön i drygt två veckor. De hade badat, solat, tränat, lagat mat och ”njutit av sommaren”. Men på morgonen då flickvännens familj ska komma uppstår en konflikt.
Det står även i Expressen att barnen ringde kvällen innan de skulle komma , på måndagen, men fick inget svar.
Citera
2026-08-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför skulle det vara "skumt"? Tänker du att han planerat att döda henne och i så fall borde valt ett tillfälle när ingen skulle komma på ett tag. På vad sätt hade det hjälpt honom att komma undan? Och om orsaken - som de flesta av oss tror - är han fått ett helt bisarrt raseriutbrott så kan du väl inte på allvar tro att en människa i ett sånt utbrott tänker "Nä vänta nu, det här kan jag inte göra nu - hennes barn kommer ju på besök i morgon"

Sant, får han ett raseriutbrott eller något annat som gör att han tappar allt då stämmer den teorin som du skriver, men tänk om han inte visste att dom skulle komma?, visste den MGM om att besök skulle komma?
Citera
2026-08-14, 00:23
Medlem
Citat:
Visste den MGM om att något besök var väntat?, jag tror inte det.
Jo det verkar så:
Citat:
Paret hade varit på ön i drygt två veckor. De hade badat, solat, tränat, lagat mat och ”njutit av sommaren”. Men på morgonen då flickvännens familj ska komma uppstår en konflikt.

Upprinnelsen till bråket är en diskussion om hans vistelse på ön och om han skulle vara kvar eller åka hem.

– Jag skulle väl åka hem, säger han.

Sedan vill han inte utveckla sin berättelse mer.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/
Citera
2026-08-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Desperat och på flykt. Ja.

När polisen skriver ingen fara för allmänheten är personen i förvar eller död.
Så sjukt att han tänkte på att ta med sig flytvästen också! Han ville inte drunkna! Patetiskt!
Citera
2026-08-14, 00:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Visste den MGM om att besök väntades eller inte?, skumt att tar livet ur BO om han vet att besök väntas i närtid.

Ända så sågs dom vid midnatt när dom skulle ta sig ett dopp, vad kan ha hänt sen undrar man?

TN har nog inte planerat eller ens tänkt förnuftiga tankar när han begick sitt hemska våldsdåd.
Sannolikt har han handlat med repitilhjärnan som styrt honom där och då, inte han den.
Det förblindade honom och gör honom därför rimligen till en mycket farlig individ som inte kan kontrollera sina våldsimpulser vid motgångar och avvisade.

Gissningsvis avvisade BO inte bara TNs önskemål om att stanna på landstället, utan gjorde även klart för TN att hon inte såg på deras framtida relation på samma sätt som han.
Mycket möjligt att hon också gjorde klart för honom att hon inte ville mer och att den åtta månader korta relationen nu var slutgiltigt över.
Då såg han svart.
Citera
2026-08-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jo det verkar så:

Tack, sorry missade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in