Vandaliseringen av valaffischer fortsätter.
Nu polisanmäler Socialdemokraterna det nya tilltaget – som är av politisk karaktär, menar partiet.
– Det här är allvarligt och bedrövligt, säger Anders Tallgren (S).
Skyltarna hade blivit nedklottrade och utplacerade på nytt mitt ute i trafiken, på en refug, där de dessutom inte får sitta enligt regelverket.
”Nidbilder”
Anders Tallgren åkte ut på morgonen för att ta bort dem.
– Det här är allvarligt och bedrövligt och en vandalisering som vi som parti kommer att polisanmäla. Det är ett angrepp på demokratin att ta till såna här grepp mitt under en brinnande valrörelse.
Han säger att det känns som en medveten och genomtänkt politisk aktion.
– Ja, du ser ju själv vad det här ska associera till. Det här är ju att betrakta som nidbilder.
https://www.nwt.se/karlstad/s-polisanmaler-hitlermustasch-pa-magdalena/?shareSource=iossharebutton
Citat:
Lite magstark kan en tycka när hans egna 15-årige styvson är misstänkt för att ha sparkat en 13 årig utländsk flicka bland folk massorna mitt i centrum i Karlstad, för knappt en månad sedan. Kallade henne för rasistiska skällsord, händelsen är polisanmäld av vittnen samma dag. Styvsonen som även synts och hörts flertalet gånger i Karlstad gestikulera och uttala nazistiska hälsningar flertalet gånger