2026-08-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vad jag menar är att han är "fri som en fågel", han sitter inte i ett häkte.

Du skrev "då var det inte så farligt förutom rattfyllan". Det var det jag undrade vad du menade med? Om han utreds för ett sexualbrott så kan man väl knappast säga det? Om han utreds för brott som kan sätta honom i finkan i 1-2 år skulle jag jag inte säga att rattfyllan är värst!
Citera
2026-08-13, 23:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vad jag menar är att han är "fri som en fågel", han sitter inte i ett häkte.
Jag tror inte att han känner sig fri.
Undra va han håller hus?
Skammen borde va stor hoppas jag.
Citera
2026-08-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Hur vet du att det inte är fler som tafsar? Det är fullt möjligt att denna händelse var kulmen på en unken kultur som legat och pyrt. Som sagt, risken att bli påkommen är ganska liten om man gör det vid rätt tidpunkt. Den här gången så var det såklart fel tidpunkt när GM inte ens jobbade och det därmed var fler i personalen på plats som kunde upptäcka honom.

Huruvida GM gjort liknande grejer tidigare och andra manliga personer på avdelningen vet du lika lite som mig om! Därför kan jag inte avfärda det som Mrswagger skriver. Det inte är ingen som skriver att det som Mrsswagger påstår är 100% sant, men det spekuleras en del utifrån vad denne skrivit.

Vi får väl se vad som kommer under polisutredningen och vilka uppgifter som Mrswagger läman som är korrekta eller icke korrekta!
Då har du inte läst allt han skrivit. Han har bl.a. fantiserat om att det vore häftigt om mgm hade kommit på på BO:s bröst när han blev påkommen. Nån som använder denna händelsen för att sitta och runka hemma är inte trovärdig. Om du läser allt han skriver och inte avfärdar honom som en lögnare, då är ni lika korkade. Dessutom har han skrivit att han vid ett flertal tillfällen har anmält till sjukhusledningen ang alla som tafsar utan att få nån återkoppling. Bara det är ju hur stört som helst. För övrigt så hade alla med en hjärna polisanmält det i så fall eftersom det är en brottslig handling.
Citera
2026-08-13, 23:13
Medlem
Nu grep du efter ett meningslöst rasistiskt halmstrå. Idiot!
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
"Svenskfödd" så som babbe född i Sverige?
Citera
2026-08-13, 23:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif
Jag har inte en aning om hur det ser ut med MGM:s bilar. Jag svarade på han som skrev att det kan vara en tjänstebil som är kraschad då han hade en granne i Örgryte som var SSK och hade en tjänstebil hemma. Min mening med detta var att det är nästan helt obefintligt att en SSK som jobbar på avdelning har tillgång till en tjänstebil. Dock kan han ju tagit en bil som tillhör Landstinget när han flydde. Det som talar emot det är de befintliga brottsmisstankarna.

Jo, jag har en granne i Örgryte som är SSK, och hon har en tjänstebil som hon har parkerat här på andra sidan gatan. Han den där från Jönköping vet jag inte om han har en tjänstebil eller en egen, privat bil.
Men den bilen som var kvaddad är väl hans? (Eller kanske någon annans, kanske landstingets?)

-Ni får ha överseende att jag inte kallar det för regionens.. Jag är old-school.
Citera
2026-08-13, 23:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Du skrev "då var det inte så farligt förutom rattfyllan". Det var det jag undrade vad du menade med? Om han utreds för ett sexualbrott så kan man väl knappast säga det? Om han utreds för brott som kan sätta honom i finkan i 1-2 år skulle jag jag inte säga att rattfyllan är värst!

Det är upp till rätten att bedöma. Rattfyllan ger minst ett år i alla fall. Hans sexbrott oräknat, han kommer nog få sitta där några år. Legitimationen kan han glömma..(KK med)
Citera
2026-08-13, 23:19
Medlem
Angående tjänstebil: Nej, SSK på Ryhov har inte tjänstebilar. Jag känner ett tiotal som arbetar som SSK på Ryhov, ingen har tjänstebil och de arbetar allihopa på olika avdelningar.
Citera
2026-08-13, 23:24
Medlem
Inthemiddles avatar
Funderar lite över denna "tafsningskultur".
Nu jobbar jag inte på den avdelning som det påstås gälla i denna tråd men jag jobbar på en vårdavdelning och jag har jobbat på flera, det har inte skiljt sig nämnvärt mellan dessa.
På nattpassen är man betydligt färre personal, oftast inte mer än en handfull. Man har tillsyn på patienterna under natten, dvs man öppnar dörren, går in några steg, lyssnar och checkar av att allt är ok. Att patienten, andas, sover, är ok. Detta går snabbt, någon minut per patient bara. Det är lite olika hur ofta tillsynerna sker men på bestämda klockslag och man hjälps oftast åt- "du tar de där rummen, jag tar dessa". När man kollat sina och om någon kollega inte är klar söker man upp den för att se om det är något den behöver hjälp med, en patient kanske behöver gå på toa el. likn.

Man har svårt att hinna med att tafsa på de korta rundorna. Däremellan ägnar man sig åt diverse arbetsuppgifter. I regel brukar man ha rätt fullt upp då man som sagt är få personal, det är mycket som ska fixas med på nätter: läkemedelsräkning, olika beställningar, fylla förråd, tvätt, disk osv. Sen har man oftast några patienter som behöver hjälp på natten, någon har ont, någon måste på toa, någon är törstig, ja vad som helst egentligen.
Och skulle man inte ha så mycket att göra sitter man gärna tillsammans. Man pratar, kanske spelar kort eller tittar på tv om man har tur att ha en sådan i personalrummet.

Jag har väldigt svårt att se NÄR alla dessa kollegor ska hinna med alla dessa tutt-klämningar!
Citera
2026-08-13, 23:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror inte att han känner sig fri.
Undra va han håller hus?
Skammen borde va stor hoppas jag.

Han är väl hemma antar jag. När det gäller SSK så har den yrkeskruppen ganska betydande del narkotikabrottslighet, de har ju nyckel till läkemedelsförråd etc. -Det hade de förr, i alla fall.
Citera
2026-08-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Angående tjänstebil: Nej, SSK på Ryhov har inte tjänstebilar. Jag känner ett tiotal som arbetar som SSK på Ryhov, ingen har tjänstebil och de arbetar allihopa på olika avdelningar.

Så är det men om man behöver i tjänsten kan man boka en tjänstebil.
Citera
2026-08-13, 23:36
Medlem
Citat:
Fråga: När jag talade man om för brottsoffret vad som skett? Gjorde man det direkt morgonen därpå då hon vaknade eller väntade man med det till hon skrevs ut och var i bättre medicinskt skick? Jag menar hon kan väl knappast tagit skada av att någon pillat henne på brösten när hon sov innan blivit informerad om att det hänt?
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Funderar lite över denna "tafsningskultur".
Nu jobbar jag inte på den avdelning som det påstås gälla i denna tråd men jag jobbar på en vårdavdelning och jag har jobbat på flera, det har inte skiljt sig nämnvärt mellan dessa.
På nattpassen är man betydligt färre personal, oftast inte mer än en handfull. Man har tillsyn på patienterna under natten, dvs man öppnar dörren, går in några steg, lyssnar och checkar av att allt är ok. Att patienten, andas, sover, är ok. Detta går snabbt, någon minut per patient bara. Det är lite olika hur ofta tillsynerna sker men på bestämda klockslag och man hjälps oftast åt- "du tar de där rummen, jag tar dessa". När man kollat sina och om någon kollega inte är klar söker man upp den för att se om det är något den behöver hjälp med, en patient kanske behöver gå på toa el. likn.

Man har svårt att hinna med att tafsa på de korta rundorna. Däremellan ägnar man sig åt diverse arbetsuppgifter. I regel brukar man ha rätt fullt upp då man som sagt är få personal, det är mycket som ska fixas med på nätter: läkemedelsräkning, olika beställningar, fylla förråd, tvätt, disk osv. Sen har man oftast några patienter som behöver hjälp på natten, någon har ont, någon måste på toa, någon är törstig, ja vad som helst egentligen.
Och skulle man inte ha så mycket att göra sitter man gärna tillsammans. Man pratar, kanske spelar kort eller tittar på tv om man har tur att ha en sådan i personalrummet.

Jag har väldigt svårt att se NÄR alla dessa kollegor ska hinna med alla dessa tutt-klämningar!

Det är ingen i tråden som har kommit med trovärdiga uppgifter om vad som har skett. Ta inte tafsningsrunkfantasierna från en vilsen alko-skribent som sanning.
Citera
2026-08-13, 23:40
Medlem
Citat:
Han är väl hemma antar jag. När det gäller SSK så har den yrkeskruppen ganska betydande del narkotikabrottslighet, de har ju nyckel till läkemedelsförråd etc. -Det hade de förr, i alla fall.

Nu för tiden behöver man på dom flesta (om inte alla) vårdavdelningar öppna narkotikaskåpen med sitt siths-kort. Det är avsevärt svårare att komma undan stölder jämfört med tidigare när man öppnade läkemedelsrester med vanlig nyckel. Sedan tror jag inte ens att många läkare har tillgång till det, IVA är dock ett undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in