2026-08-13, 22:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jävla domare, otur med lottningen fan värsta tuffa laget ni kunde ställas mot, säkert några skador.
Planen var fan katastrof, Uefa jobbar emot er Nää fyfan lägg ner Europa så kan vi andra som bröstar vårt dåliga europaspel köra denna skittävling.

Snart kommer nästa allsvenska förlust och vi kan köra vidare på dåliga ursäkter, tur ni har htff att luta er mot kanske dags att byta in den gamla tröjan mot juniströjan 😎

Ni förlorade en match i Europa mot ett sämre lag, felet ligger inte hos domaren detta borde ni vinna ändå.
Men vafan Bajen och ursäkter är väl gammalt 🤣

Vad har ni för ursäkt för att ni inte ens är med och ligger efter oss i allsvenskan år efter?
Citera
2026-08-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Blåvitt fick vittring, Gent borde avgjort för länge sen. Men gick vidare tillslut ändå. Jösses vad dåliga Gent var. Bajen hade nog vunnit med ett par bollar.

Antar att du skämtar lite med att Bajen skulle nog vunnit 🤣🤣🤣

Fyfan vilket dåligt europagäng vi skickat detta år, iof har alla förtjänat sin plats men fan känns som vi borde ändra reglerna nån annan formel än att skicka bäst placerade lag.
Citera
2026-08-13, 22:43
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Antar att du skämtar lite med att Bajen skulle nog vunnit 🤣🤣🤣

Fyfan vilket dåligt europagäng vi skickat detta år, iof har alla förtjänat sin plats men fan känns som vi borde ändra reglerna nån annan formel än att skicka bäst placerade lag.
Nej jag skämtar inte. Bajen hade enkelt slagit Gent. Riktigt dåligt lag.
Citera
2026-08-13, 22:43
Medlem
Lycklig över att öl fortfarande är gott.
Mycket mer än så är det inte att vara glad över ikväll.
Sett mer av Bajens herrlag än på många år, även AIK då jag numera har några som drar med mig på deras matcher. Oavsett vilket lag ni håller på i denna allsvenska är ni en kombo av hjältar och dårar.

Svensk herrfotboll är så usel och egentligen inte i närheten av att förtjäna dess supportrar.
Folk som har rätt kasst med stålar knallar oavsett iväg på match efter match. Några tokar åker även land och rike runt. Det för att se lirare som tjänar en bra bit över 150000 i månaden (snittlönen i allsvenskan ligger där och Stockholmslagen sticker ut med att vara över snittet) och med nöd visar tecken på att kunna tänka spelsinne.

Men vi dårar hyllar överbetalda fotbollsspelare oavsett vad dem gör…vi ska ju vara så jäkla bra fans.
Att jag skriver det är för att under tiden vi svingade bägare så gnällde ett par över hur sjuka löner politikerna har… det är ju valtider. Dem finns, men det är rätt få politiker som har 150000 plus i månaden. Finns betydligt fler fotbollsspelare och för den delen hockeylirare.
Svagbegåvade och egentligen inte särskilt bra fotbollsspelare, såna som exempelvis tar ett rött på mittlinjen sover bättre och på kort tid fixar deg för resten av sitt liv på grund av att vi hyllar dem och inte gör något vettigare av våra dagar.
God natt.
Citera
2026-08-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad har ni för ursäkt för att ni inte ens är med och ligger efter oss i allsvenskan år efter?

Inte kört några ursäkter lite min poäng med mitt inlägg 🤣🤣🤣

Vi var pissusla i EL förra året mot bra lag fanns säkert några som körde lite ursäkter men i det stora hela så insåg de flesta i MFF att fan vi mötte bättre lag och fan det var ganska bra lag på pappret om jag ska vara ärlig.

Första inlägget när jag klickade in hör idag var klagande på domaren, kollade vilket lag ni mötte och herregud ni kan fan inte klaga på nån domare.
Bajen alltid ursäkter aldrig ställa sig upp och fatta hur jävla pissusla ni är oavsett om det är ut i kval i EL el Conference el 2a plats i allsvenskan ni är ärligt talat det mest patetiska laget i AS.

Och ja vi är fan sämre än er i år men vi kan fan brösta det och kör inte nån jävla offerkoffta.
Citera
2026-08-13, 22:52
Medlem
Citat:
Nej jag skämtar inte. Bajen hade enkelt slagit Gent. Riktigt dåligt lag.

Om du kör lite bajentänk innan ditt inlägg då?

Tänk att domaren, UEFA, gud, jesus, djövulen, planen, pele, maradona osv osv var emot Bajen (alltid nåt när det väl gäller) skulle det varit enkelt?
Citera
2026-08-13, 22:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Inte kört några ursäkter lite min poäng med mitt inlägg 🤣🤣🤣

Vi var pissusla i EL förra året mot bra lag fanns säkert några som körde lite ursäkter men i det stora hela så insåg de flesta i MFF att fan vi mötte bättre lag och fan det var ganska bra lag på pappret om jag ska vara ärlig.

Första inlägget när jag klickade in hör idag var klagande på domaren, kollade vilket lag ni mötte och herregud ni kan fan inte klaga på nån domare.
Bajen alltid ursäkter aldrig ställa sig upp och fatta hur jävla pissusla ni är oavsett om det är ut i kval i EL el Conference el 2a plats i allsvenskan ni är ärligt talat det mest patetiska laget i AS.

Och ja vi är fan sämre än er i år men vi kan fan brösta det och kör inte nån jävla offerkoffta.
Klart som fan att man kan klaga om man inte får en solklar straff. Men tröttsamt att behöva höra kritik från supportrar från pissusla lag.
Citera
2026-08-13, 22:54
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Om du kör lite bajentänk innan ditt inlägg då?

Tänk att domaren, UEFA, gud, jesus, djövulen, planen, pele, maradona osv osv var emot Bajen (alltid nåt när det väl gäller) skulle det varit enkelt?
Öh? Jag håller på GAIS så det enda jag är nöjd över är att blåvitt åkte ur. Jag konstaterar bara att Gent var dåliga och att Bajen nog enkelt slagit dem. Jag kollade på båda matcherna nämligen.
Citera
2026-08-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Sett mer av Bajens herrlag än på många år, även AIK då jag numera har några som drar med mig på deras matcher. Oavsett vilket lag ni håller på i denna allsvenska är ni en kombo av hjältar och dårar.

Svensk herrfotboll är så usel och egentligen inte i närheten av att förtjäna dess supportrar.
Folk som har rätt kasst med stålar knallar oavsett iväg på match efter match. Några tokar åker även land och rike runt. Det för att se lirare som tjänar en bra bit över 150000 i månaden (snittlönen i allsvenskan ligger där och Stockholmslagen sticker ut med att vara över snittet) och med nöd visar tecken på att kunna tänka spelsinne.

Men vi dårar hyllar överbetalda fotbollsspelare oavsett vad dem gör…vi ska ju vara så jäkla bra fans.
Att jag skriver det är för att under tiden vi svingade bägare så gnällde ett par över hur sjuka löner politikerna har… det är ju valtider. Dem finns, men det är rätt få politiker som har 150000 plus i månaden. Finns betydligt fler fotbollsspelare och för den delen hockeylirare.
Svagbegåvade och egentligen inte särskilt bra fotbollsspelare, såna som exempelvis tar ett rött på mittlinjen sover bättre och på kort tid fixar deg för resten av sitt liv på grund av att vi hyllar dem och inte gör något vettigare av våra dagar.
God natt.

Antar att du håller på Bajen, får säga att det isf är ett ganska ovanligt ärligt och bra inlägg och spot on.

Det är för dåligt, man kan inte skylla på allt mellan himmel och helvete alltid utan ibland inse att vi är för dåliga.
Inte bara Bajen (lätt att säga när ni skyller på allt) utan ärligt talat de flesta lag.

Bra skrivet 👍
Citera
2026-08-13, 22:59
Medlem
Citat:
Öh? Jag håller på GAIS så det enda jag är nöjd över är att blåvitt åkte ur. Jag konstaterar bara att Gent var dåliga och att Bajen nog enkelt slagit dem. Jag kollade på båda matcherna nämligen.

Ah insåg inte att Bajen var så grymma i sin förlust mot suoerlaget fcZ.
Såg du bägge matcherna så har du självklart rätt 🤣🤣🤣
Citera
2026-08-13, 23:01
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug

God natt.
Jag håller med om det mesta, men är inte snittlönen lite hög? Det låter mer som en lön för de bästa par spelarna i ett lag? Tror jag, men vet inte.

Svenska supportrar är absolut världsklass, många nivåer över den fotboll som erbjuds. Det allra mest otroliga är att spelarna kan vara säkra på att supportrarna sjunger och ropar i 90 minuter, OAVSETT hur dåligt de spelar.

Är Bajen eller Blåvitt värda det idag? När de båda missar den enda chans som finns att tjäna pengar utöver vad som redan är avtalat? Utom att försvaga laget med försäljningar, vilket ger pengar men inte nödvändigtvis sportlig framgång.

Edit: Öl kommer alltid att vara gott...
Citera
2026-08-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Klart som fan att man kan klaga om man inte får en solklar straff. Men tröttsamt att behöva höra kritik från supportrar från pissusla lag.

Nästa tifo:

”Bara en bra domarinsats från nästa titel”

Jag skojar bara, självklart borde ni gått vidare fan riktigt jävla bra insats skandal detta.
Synd att det alltid är Bajen detta händer varenda jävla år. Jag blir jättefrustrerad att vårt bästa lag aldrig får resultaten med sig VERKLIGEN EN SKANDAL UTAN SITT LIKE.

Kanske skriva till UEFA att ni har en suoersexig tränare, vunnit höstallsvenskan några år och sen nämna den supersexiga ekonomiallsvenskan detta skulle nog få en del gubbkukar att stå upp 😎
Senast redigerad av kallejansson 2026-08-13 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in