2026-08-13, 19:11
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Roine var ju en tyrann enligt jockiboooi (så som Olof K säger det). Men nu när Hatet kom och sanningen ligger som en skugga över honom, så vände han på en 5 öring. Och nu var Roine det absolut bästa i hela världen.

Men detta dödsfall kommer perfekt för lundell. Ni är operation Horhus igång satt. Så han kommer ducka, och påpeka hur hemska dom är, som inte låter lilla bisexuella autistiska joakim.

Han gick ut med det på. Gjorde en story att Roine somnar in och lundell jade suttit med honom sista stunden.

Såg aldrig en sådan, men antar att någon har den sparad? Varför delar man inte den screenen istället för att dela en som inte styrker påståendet?
Senast redigerad av Nejellerva 2026-08-13 kl. 19:13.
Citera
2026-08-13, 19:23
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Såg aldrig en sådan, men antar att någon har den sparad? Varför delar man inte den screenen istället för att dela en som inte styrker påståendet?

Du kanske inte Har sett exakt varenda en story, påsögat lagt upp?

Som jag minns det så sket han i sin hittepå bröllop, för träffa Roine den hemska mannen. Sen kanske 4-5 dagar efter så skrev han att Roine nu var död och bad.sina följare repsktwra det.
Citera
2026-08-13, 19:45
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Du kanske inte Har sett exakt varenda en story, påsögat lagt upp?

Som jag minns det så sket han i sin hittepå bröllop, för träffa Roine den hemska mannen. Sen kanske 4-5 dagar efter så skrev han att Roine nu var död och bad.sina följare repsktwra det.

Nej såklart inte. Tänker mest att det alltid är någon som har de printarna och kan dela. Har dock inte sett några hittills utöver den micro delade som inte alls säger att han dött.

Att någon vill ta farväl och hinna träffa någon nära när det är oklart när personen kommer gå bort och bara att det kan ske när som helst är väl inget konstigt dock. Oavsett vem personen är
Citera
2026-08-13, 19:50
Medlem
Jag tycker faktiskt att det här skaver lite.

I maj berättade Joakim att han avstod från att följa med Jonna på ett bröllop eftersom fosterpappan Roine låg för döden. Han skrev att han hade varit där för att ta farväl och att situationen ”suger som fan”. Han berättade också att det var extra jobbigt eftersom han och Roine hade fått så fin kontakt de senaste åren.

Nu har Roine gått bort. Joakim skriver själv: ”Älskade Roine har somnat in! Vila i frid fantastiska människa”.
Samtidigt ska Joakim och Jonna inom kort genomföra sin stora löftesförnyelse med tolv timmars direktsändning på TV4.
Det är framför allt den kombinationen jag har svårt att förstå.
De är redan gifta.
Det har är inte ett ungt par som skuldsatt sig för sitt enda bröllop och riskerar att förlora nästan allt om de ställer in.
Det finns inget äktenskap som måste ingås och ingen vigsel som av juridiska eller praktiska skäl måste ske just den dagen.
En löftesförnyelse kan i princip genomföras när som helst.

Och det är inte vilken fest som helst. Hela poängen med den är att fira dem själva, deras kärlek, deras äktenskap och livet de byggt tillsammans. Det är i grunden en stor hyllningsfest till deras egen lycka, dessutom inför TV-kameror och under tolv timmars direktsändning. Av alla sorters evenemang känns just ett sådant firande märkligt att vara så angelägen om att genomföra tätt inpå ett dödsfall som det här.
I maj var Roines tillstånd alltså skäl nog för Joakim att avstå från någon annans (riktiga) bröllop. När Roine nu faktiskt har gått bort ska den egna stora hyllningsfesten däremot genomföras kort därefter.

Människor sörjer naturligtvis olika och jag tänker inte påstå att det säger något säkert om hur Joakim känner. Jag tycker ändå personligen att det känns märkligt och faktiskt lite osmakligt. Om någon som stått mig så nära precis hade gått bort hade en helt frivillig fest till min egen och mitt äktenskaps ära varit bland det första jag skjutit på framtiden.
Citera
2026-08-13, 20:02
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Jag tycker faktiskt att det här skaver lite.

I maj berättade Joakim att han avstod från att följa med Jonna på ett bröllop eftersom fosterpappan Roine låg för döden. Han skrev att han hade varit där för att ta farväl och att situationen ”suger som fan”. Han berättade också att det var extra jobbigt eftersom han och Roine hade fått så fin kontakt de senaste åren.

Nu har Roine gått bort. Joakim skriver själv: ”Älskade Roine har somnat in! Vila i frid fantastiska människa”.
Samtidigt ska Joakim och Jonna inom kort genomföra sin stora löftesförnyelse med tolv timmars direktsändning på TV4.
Det är framför allt den kombinationen jag har svårt att förstå.
De är redan gifta.
Det har är inte ett ungt par som skuldsatt sig för sitt enda bröllop och riskerar att förlora nästan allt om de ställer in.
Det finns inget äktenskap som måste ingås och ingen vigsel som av juridiska eller praktiska skäl måste ske just den dagen.
En löftesförnyelse kan i princip genomföras när som helst.

Och det är inte vilken fest som helst. Hela poängen med den är att fira dem själva, deras kärlek, deras äktenskap och livet de byggt tillsammans. Det är i grunden en stor hyllningsfest till deras egen lycka, dessutom inför TV-kameror och under tolv timmars direktsändning. Av alla sorters evenemang känns just ett sådant firande märkligt att vara så angelägen om att genomföra tätt inpå ett dödsfall som det här.
I maj var Roines tillstånd alltså skäl nog för Joakim att avstå från någon annans (riktiga) bröllop. När Roine nu faktiskt har gått bort ska den egna stora hyllningsfesten däremot genomföras kort därefter.

Människor sörjer naturligtvis olika och jag tänker inte påstå att det säger något säkert om hur Joakim känner. Jag tycker ändå personligen att det känns märkligt och faktiskt lite osmakligt. Om någon som stått mig så nära precis hade gått bort hade en helt frivillig fest till min egen och mitt äktenskaps ära varit bland det första jag skjutit på framtiden.
den store joakimboi lundell skiter väl i om någon gubbe gått och dött han gråter bara om det när det passar.... han har väl som jag förstår det snackat väldans mycket skit och sagt sjuka saker om den stackars farbrorn också....

Jockiboi = RÅTTA
Citera
2026-08-13, 20:58
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Poängen och det jag svarade på var att Jockiboi gör bort sig när det kommer till live-sändningar. Jockiboi försökte sen förklara bort det i samma live med att Danjal bara skojade.
Ja det förstod jag.
Undrade bara varför alla blev så upprörda/förvånade när det hände. De trodde alltså det var riktiga spöken?

Förresten, angående ”löftesförnyelsen”:
Jag trodde det var något man gjorde när man varit gifta minst 25 år (silverbröllop) eller ännu längre, kanske till guldbröllop (50 år)…
Senast redigerad av mephedron 2026-08-13 kl. 21:06.
Citera
2026-08-13, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Var står det att han hade dött där? Det står väl ”är döende”?
Det stod dödsbädd osv i olika inlägg. Dessutom var han ute och grät som en björn och tackade för "beklagar sorgen" på olika facebook.
Problemet är bara att fosterpappan levde - men han spelade familj och närmast sörjande till någon som inte ens dött.
Citera
2026-08-13, 21:06
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stod dödsbädd osv i olika inlägg. Dessutom var han ute och grät som en björn och tackade för "beklagar sorgen" på olika facebook.
Problemet är bara att fosterpappan levde - men han spelade familj och närmast sörjande till någon som inte ens dött.

Påsögat använder sig alltid av spelpjäser.
Citera
2026-08-13, 21:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Det verkar som att han har möblerat om i flödet under dagen också. Om jag inte minns fel så kom storyn om "blandade känslor" direkt efter den första videon om "Rösta på mig!". Nu är det helt plötsligt två inlägg med röstfiske mellan dessa, riktigt osmakligt beteende. Det verkar vara viktigt att röstfiska så mycket det går.

Det är ganska patetiskt att vilja vinna priser på detta sätt. Han vinner ju inte för att han gör bäst TV, utan för att han konstant påtvingar och pushar sina följare att rösta. Att sitta och strategiskt maximera det där röstfisket mitt i "sorgen", samtidigt som reklammaskinen för TV4-"bröllopet" rullar vidare, visar bara vilken äcklig människa han är.

Om Joakim hade äkta sorg så kunde han gott och väl ha väntat med sitt röstfiske i några dagar. Dessutom skriva "Älskade R**n*", om mannen han har pratat skit om tidigare. Usch!
Han sörjer inte, han ser möjligheter - precis som i maj när han var ute och deklarerade att fosterpappan skulle dö när som helst och babblade om familj - helt utan hänsyn till fosterpappans riktiga familj.
Bara att ta sig rätten att sprida sådana uppgifter om en annan person som man inte ens är familj med ... och då passade han ju på att droppa om "Kurragömma" reklam i samma inlägg som det falska brölet om fosterpappan.
Citera
2026-08-13, 21:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Ja det förstod jag.
Undrade bara varför alla blev så upprörda/förvånade när det hände. De trodde alltså det var riktiga spöken?

Jag trodde det var något man gjorde när man varit gifta minst 25 år (silverbröllop) eller ännu längre, kanske till guldbröllop (50 år)…
Det är väl mer något som tillkommit för att folk svikit varandra och går vidare med nya löften typ.
Ser ingen som helst poäng med att förnya några löften om man inte brutit mot dem.
Citera
2026-08-13, 21:10
Avstängd
vichy6s avatar
Stämmer det att han piskade Jonna blå på rumpan när hon var 17 år?

Och att han stönar att det var snopp/kuk?

Störd beyond isf
Citera
2026-08-13, 21:26
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Ja det förstod jag.

Därför han är smärtsamt medveten att Axel och Medviktarna har börjat rota i alla hans lögner. Så av ren desperation måste ha dra fokus till sig själv och slog till med ett bröllop.
Lika dant när han så jävla bortgjord i Hatet, då behövde han en undan manöver. Att visa sig folklig. Då satt han barfota och en kvinna som höll han på foton, och ylade sig Genom en låt "Jaaah har leeeta sen jag va liten"

Sjöng som en kråka som precis satt en handgranat i halsen.

Så nu ska ha som sagt dra fokus till hans positiva sida. Men det kommer inte hjälpa honom.

Han läser ju här och tar åt sig. Att han påstår att han kallas för påögat 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in