Japp! Jag har gjort det två gånger i mitt liv. Har gått bra varje gång.
Tricket är att ha A-kassa och ta denna 9 veckor karrens leva som en lus och sparpengar medans man pantar burkar. Grejen är här att man kan ta det ganska lugnt för så fort dom där 9 veckorna är över så har man pengar igen. Så söker man jobb samtidigt.
Frågar folk varför du sa upp dig, berätta bara som det var - Det sög, jag kände det var dags att gå vidare och nu är jag här. För det är inte att du sa upp dig själv som dom riktigt tänker på utan har du de skills som behövs och är du en person som kommer passa in socialt. Och ifall dom frågar och du måste ge dom en vettig anledning som inte är verkligheten så säger du bara att "Jag sa upp mig själv för det var planerat och jag ska skapa ett nytt kapitel i livet" - Det låter neutralt och som att du gör något positivt i livet. Man kan alltid lägga på "Det är ganska trevligt med lite semester såhär innan man börjar arbeta igen".
Och du har A-kassa i typ 1-3 år eller vad det nu är, det är gott om tid att få ett jobb!
9 veckor med inga pengar - men det är allt du behöver stå ut med. Det går snabbt, tro mig! - totalt värt det ifall du verkligen hatar ditt jobb och du mår dåligt av det.
Om du inte har A-kassa, lärde din mamma inte dig att du måste alltid ha A-kassa?!