2026-08-13, 18:48
Medlem
ChipAndDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung

Men en kompis sparade 8 månadslöner.
Reste till thailand och knullade i 6 månader.
Så han va borta i 1.5 år
Han har aldrig knullat så mycket i hela sitt liv.
Han va 34 då 2019

Man måste vara en totalt hjärndöd idiot om man bara drömmer om att knulla. Det är det sista som en normal människa drömmer om!
Senast redigerad av ChipAndDale 2026-08-13 kl. 18:50.
Citera
2026-08-13, 18:54
Avslutad
Jag började på ett nytt jobb som var rena helvetet och sa upp mig efter en månad. Blev arbetslös i några månader men lyckades skaffa ett nytt jobb efter det.

Det är inte kul att vara arbetslös och behöva handskas med AF och FK men ändå mycket bättre än att gå till ett jobb man mår piss av.
Citera
2026-08-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChipAndDale
Man måste vara en totalt hjärndöd idiot om man bara drömmer om att knulla. Det är det sista som en normal människa drömmer om!

Har är inte den skarpaste apan i lådan..
Men antar att han gjorde det han ville göra.

Själva hade jag nog rest till japan istället
Och kollat på gamla byggnader
Citera
2026-08-13, 19:10
Medlem
kukflashs avatar
Att säga upp sig är det dummaste du kan göra. Sjukskriv dig istället och sedan kan du söka nytt jobb.
Citera
2026-08-13, 19:18
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Bara att sätta igång och söka nytt jobb. Det är mycket lättare att få ett jobb om man redan har ett jobb. Du slipper de jobbiga frågorna om varför du sa upp dig och går arbetslös och arbetsgivare riskerar se det som konstigt.
Citera
2026-08-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChipAndDale

Hade han varit 24 hade det ändå varit lite förståeligt men vid 34 verkar det ju rätt udda.
Citera
2026-08-13, 19:42
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Har någon här erfarenhet av att bara säga upp sig på dagen, efter många år på samma ställe, utan nytt jobb eller någon plan B?

Inte för att man har en genomtänkt karriärplan, utan för att man helt enkelt fått nog. Kanske blivit en zombie, tröttnat på jobbet, kollegorna och rutinerna, eller fått en uppenbarelse om att man håller på att ruttnar bort. Kanske gått in i väggen eller fått en ordentlig livskris?

Vad hände när ni eller någon ni kände tog steget?

Och framför allt: ångrade ni er, byttes en ångest ut mot en annan, eller var det bästa beslutet ni tagit?

Din ålder och ekonomi är väl det som bestämmer hur du skall göra?
Citera
2026-08-13, 19:43
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Har någon här erfarenhet av att bara säga upp sig på dagen, efter många år på samma ställe, utan nytt jobb eller någon plan B?

Inte för att man har en genomtänkt karriärplan, utan för att man helt enkelt fått nog. Kanske blivit en zombie, tröttnat på jobbet, kollegorna och rutinerna, eller fått en uppenbarelse om att man håller på att ruttnar bort. Kanske gått in i väggen eller fått en ordentlig livskris?

Vad hände när ni eller någon ni kände tog steget?

Och framför allt: ångrade ni er, byttes en ångest ut mot en annan, eller var det bästa beslutet ni tagit?
Har du a-kassa är det en obra idé att säga upp sig själv, se till att bli uppsagt istället. Kan ju vara så enkelt som att berätta för dom hur du känner det, vilket troligen redan märks.
Citera
2026-08-13, 20:38
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Personligen skulle jag få mer ångest av detta än att jobba på en arbetsplats jag hatar

Så är det för många. Det är en lyx att kunna säga upp sig utan plan, ta det lugnt i 3-6 mån och sen hitta nytt jobb. De flesta kan inte göra så.
Citera
2026-08-13, 20:54
Medlem
Cremefraicheds avatar
Japp! Jag har gjort det två gånger i mitt liv. Har gått bra varje gång.

Tricket är att ha A-kassa och ta denna 9 veckor karrens leva som en lus och sparpengar medans man pantar burkar. Grejen är här att man kan ta det ganska lugnt för så fort dom där 9 veckorna är över så har man pengar igen. Så söker man jobb samtidigt.

Frågar folk varför du sa upp dig, berätta bara som det var - Det sög, jag kände det var dags att gå vidare och nu är jag här. För det är inte att du sa upp dig själv som dom riktigt tänker på utan har du de skills som behövs och är du en person som kommer passa in socialt. Och ifall dom frågar och du måste ge dom en vettig anledning som inte är verkligheten så säger du bara att "Jag sa upp mig själv för det var planerat och jag ska skapa ett nytt kapitel i livet" - Det låter neutralt och som att du gör något positivt i livet. Man kan alltid lägga på "Det är ganska trevligt med lite semester såhär innan man börjar arbeta igen".

Och du har A-kassa i typ 1-3 år eller vad det nu är, det är gott om tid att få ett jobb!

9 veckor med inga pengar - men det är allt du behöver stå ut med. Det går snabbt, tro mig! - totalt värt det ifall du verkligen hatar ditt jobb och du mår dåligt av det.

Om du inte har A-kassa, lärde din mamma inte dig att du måste alltid ha A-kassa?!
Citera
2026-08-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Japp! Jag har gjort det två gånger i mitt liv. Har gått bra varje gång.

Tricket är att ha A-kassa och ta denna 9 veckor karrens leva som en lus och sparpengar medans man pantar burkar. Grejen är här att man kan ta det ganska lugnt för så fort dom där 9 veckorna är över så har man pengar igen. Så söker man jobb samtidigt.

Frågar folk varför du sa upp dig, berätta bara som det var - Det sög, jag kände det var dags att gå vidare och nu är jag här. För det är inte att du sa upp dig själv som dom riktigt tänker på utan har du de skills som behövs och är du en person som kommer passa in socialt. Och ifall dom frågar och du måste ge dom en vettig anledning som inte är verkligheten så säger du bara att "Jag sa upp mig själv för det var planerat och jag ska skapa ett nytt kapitel i livet" - Det låter neutralt och som att du gör något positivt i livet. Man kan alltid lägga på "Det är ganska trevligt med lite semester såhär innan man börjar arbeta igen".

Och du har A-kassa i typ 1-3 år eller vad det nu är, det är gott om tid att få ett jobb!

9 veckor med inga pengar - men det är allt du behöver stå ut med. Det går snabbt, tro mig! - totalt värt det ifall du verkligen hatar ditt jobb och du mår dåligt av det.

Om du inte har A-kassa, lärde din mamma inte dig att du måste alltid ha A-kassa?!

Alltså vilket fantastiskt inlägg. Så mycket visdom. Jag tar med mig detta ut i den stora världen. Tack!
Citera
2026-08-13, 21:08
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Alltså vilket fantastiskt inlägg. Så mycket visdom. Jag tar med mig detta ut i den stora världen. Tack!

Ingen fara. Utnyttja det du faktiskt betalar för. Mår du dåligt av att gå till jobbet för att det suger på något sätt så är gräset alltid grönare på andra sidan och man rör sig vidare. Varför vara kvar? Det är hur man driver sig själv till självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in