2026-08-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tåg via Polen. Där är en tunnel, men den är kanske svår att spränga, eller extremt välförsvarad med luftvärn, en Kerchbro-motsvarighet.

Vet inte hur de ser ut där.. är det tunnel mellan polen och Ukraina? dock har jag hört att vägar är svåra att spränga bort eftersom de går snabbt att fixa dom med lite grus.
Citera
2026-08-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Nja det är ju för att det går så dåligt på fronten för Ryssland, så dom fokuserar på bomba sönder städer istället. Snöbollseffekt förutser att bomba städer löser fronten, och det har det historiskt aldrig gjort.

Så att de slutar rapportera om hur många robotar de stoppar - det har med att ryssen bombar sönder städerna, säger du?
Udda resonemang.
Citera
2026-08-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Så att de slutar rapportera om hur många robotar de stoppar - det har med att ryssen bombar sönder städerna, säger du?
Udda resonemang.
Det går inte att förneka att det råder brist på luftförsvar just nu.

Det har säkert flera orsaker, men att sluta rapportera antalet nedskjutna missiler är samtidigt en säkerhetsåtgärd, det gör det svårare för Ryssland att bedöma läget och att avgöra när de “tjänar mest” på att bomba ukrainska städer.
Citera
2026-08-13, 18:33
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför ser man aldrig Trump göra liknande..

"Putin Reportedly Stops Motorcade to Greet
Residents
While returning from Novosibirsk, Russian President Vladimir Putin reportedly noticed local residents waiting along the route to wave as his motorcade passed.
According to footage circulating online, Putin ordered
the motorcade to stop on the road, allowing him to approach the people, speak with them and shake hands.
The brief interaction was reportedly with ordinary residents who had gathered simply to see the president."

Kollar glädjen när folk inser att han stannar..
https://www.tiktok.com/@justicef05/video/7673184427001875745?is_from_webapp=1&sender_device =pc&web_id=7673136728488003093

https://www.tiktok.com/@bababuterbrod/video/7672810809415847200?is_from_webapp=1&sender_device =pc&web_id=7673136728488003093

Även denna där han äter middag med navy när han är på besök...
WATCH | Putin Joins Sailors For Lunch After Watching Pacific Fleet Drills | APT
https://www.youtube.com/watch?v=0wRZxAv49k8
Vilken tur att TV-bolaget råkade ha några kameror positionerad precis där. En som panorerar över hans bilar när de är tänka att köra förbi samt kamera för närfoto när han rör sig bland sina undersåtar.
Citera
2026-08-13, 18:47
Medlem
Diskussion om Ukraina och deras brutala sätt att få in nya män i militären..

Tucker Carlsson diskuterar i RT.

These Shocking Videos Are Real. Tucker Responds.
https://www.youtube.com/watch?v=0if4U6foQ2c
Citera
2026-08-13, 18:59
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Diskussion om Ukraina och deras brutala sätt att få in nya män i militären..

Tucker Carlsson diskuterar i RT.

These Shocking Videos Are Real. Tucker Responds.
https://www.youtube.com/watch?v=0if4U6foQ2c
Kontakta redaktör Sundström svt och tipsa om en uppföljning. Någon?

Hur som helst upprörande.
Citera
2026-08-13, 19:04
Medlem
Varför gör du inte det, klarar du inte av en så enkel sak, utan behöver någon som håller dig i handen och löser dina problem??

Citat:
Ursprungligen postat av Massajen

Citera
2026-08-13, 19:17
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Varför gör du inte det, klarar du inte av en så enkel sak, utan behöver någon som håller dig i handen och löser dina problem??
Jo jag gör det själv.
Bra om fler hakar på.
Är du med?

The more, the merrier..
Citera
2026-08-13, 19:21
Medlem
Du får sprida rysslögner själv, jag håller mig till sanningen och det är inte rysstrollet Truckter Cluckarlson och RT

Citat:
Jo jag gör det själv.
Bra om fler hakar på.
Är du med?

The more, the merrier..
Citera
2026-08-13, 19:25
Medlem
Citat:

Sverige och svenska medier vet redan att de förekommer men dom skiter i det och fortsätter utnyttja folket för sin egen vinning... det är det som är så sjukt!
Citera
2026-08-13, 19:46
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Du får sprida rysslögner själv, jag håller mig till sanningen och det är inte rysstrollet Truckter Cluckarlson och RT
Du menar att filmerna är falsarier?
Citera
2026-08-13, 19:54
Medlem
Har inte kommit ut någon sanning från RT, varken före invassionen eller nu, men vem vet kanske om 100 år.

Men du har ju fått en vän i Menea som kan sprida eran "sanning", så i väg nu och informera alla media i Sverige att ni har "sanningen", varför inte ställa upp med lite intervjuver ocksåhVi vänner till Ukraina ser fram emot era intervjuver

Citat:
Du menar att filmerna är falsarier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in