Igår, 17:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Skotheim river ut sig på 5.10.
Citera
Igår, 17:25
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Nu vil jeg vel ikke være den som motsier hans trener, men med tanke på hur lett han tok alle høyder opp til 5m, så er jeg lite
usikker på om det var nødvendig å bytte til stivere stav og anvende et mer aggresivt nedsett av den.

Så ut til at han kunne tatt flere høyder uten disse endringer.
Citera
Igår, 17:33
Medlem
Mest intressanta ur mitt perspektiv i damernas 800m är om Kratochvilovas världsrekord slutligen ryker nu. Om Hodkingson agerar "hare" och öppnar i en vild raketfart första varvet på typ 54.5 sek, då kan tjeckiskans rekord raderas ut.
Citera
Igår, 17:40
Medlem
Niskalaukauss avatar
Ingen Finländare i final, aldrig hänt tidigare på EM säger dom på YLE.
Inte i år heller Röhler diskad.
Senast redigerad av Niskalaukaus Igår kl. 17:42.
Citera
Igår, 17:45
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Werro är storfavorit enligt oddsen. Jag tippar:

1. Werro
2. Bol
3. Keely Hodkingson (rent generellt ingen stark spurtare)

Hodkingson kommer väl sin vana trogen försöka dra upp tempot. Hon brukar göra det i mästerskap. Werro och Bol lär få väldigt bekväma lopp isf, men Keely är ingen stark spurtare och känner nog att hon iaf måste försöka skaka av sig konkurrenterna innan upploppet.

Tja, vem vet - kan ju bli slöa första 400, sen gasar Bol!?

Men som du skriver - Keely måste nog gasa från början för att försöka bli av med Werro.

Jag tippar Bol.
Citera
Igår, 17:50
Medlem
Crapmagics avatar
Såg ni när bab the bull fick spö av badankan? det var detta EM's höjdpunkt, tror ni verkligen att det är en butchig kvinna under dräkten?
Varför var inte den jävla ankan i vattengraven under loppet så hade svensken kunnat halka bort sig ännu tidigare?

Tävlar inte christina honsel i fel sport?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0h7U_x6a8qtGEqN9SCkLq8AYnbx5iX gNNNpAd9IHotkm2OcZCaZOY9Je6&s=10
Hon borde snarare gå lugnt med sängkammarblick med surmulet ansikte snyggt med handen i midjan fram till ribban för sedan vända om & gå tillbaka för att det ska bli rätt i publikens små hjärnor

Sigrid Backåkra upp i dagen
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2D_khJCFrsttrtmgSmY6K91uSJAu5g O8hsJJqfy7lRitp-tDzNFO_oyua&s=10
Senast redigerad av Crapmagic Igår kl. 17:53.
Citera
Igår, 17:50
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Mest intressanta ur mitt perspektiv i damernas 800m är om Kratochvilovas världsrekord slutligen ryker nu. Om Hodkingson agerar "hare" och öppnar i en vild raketfart första varvet på typ 54.5 sek, då kan tjeckiskans rekord raderas ut.
Varför skulle Hodgingson agera hare? Jag tror hon vill ha ett långsamt lopp. Werro vill ha ett snabbt lopp.
Citera
Igår, 17:52
Medlem
Niskalaukauss avatar
Nu hade jag tur säger Parviainen.
Citera
Igår, 18:03
Medlem
Crapmagics avatar
Vero faller!! ("östysken faller") men Al hadji bryr sig bara om att Verro föll samtidigt som han ignorerar att Ukraina? föll samtidigt

Nu har jag just kommit på vem den här nya lekfulla skalliga svt kommentatorn med bockskägg låter som på rösten, det är ju 100 % Pappa Dee upp i dagen, tänk er Pappa Dee hoppa in och kommentera istället för honom? skulle vi märka nån skillnad?
Senast redigerad av Crapmagic Igår kl. 18:09.
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
YLE med svenska kommentatorer
Är det Jacob hård som tagit över dom sändningarna? med tanke på att han idag är frånvarande på svt som alla (s)vettiga människor kollar på
Citera
Igår, 18:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Prognos efter staven:

1. Niklas Kaul 8692
2. Leo Neugebauer 8520
3. Sandre Skotheim 8478

15. Emil Uhlin 7831
Citera
Igår, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Varför skulle Hodgingson agera hare? Jag tror hon vill ha ett långsamt lopp. Werro vill ha ett snabbt lopp.

Knappast. Finns ingenting som tyder på det utifrån hur Hodkingson lagt upp sin taktik i tidigare mästerskap. Hon har ofta dragit upp stenhårt tempo från start för att skaka av sig konkurrenterna, senast vid VM inomhus i Polen för ett halvår sedan. Hodkingson öppnade då otroligt hårt, runt 55 sek på första 400m. Dessutom gynnas knappast brittiskan av ett långsamt lopp, då framförallt Femke Bol - världsrekordhållaren på 400m inomhus - är mkt snabbare än henne i spurten om det gått långsamt. Bol har en helt annan explosivitet än Hodkingson och även Werro. Så att någon av Hodkingson eller Werro drar upp tempot från start känns som en lågoddsare, att avvakta med att dra upp tempot till ett varv kvar vore rimligen en kamikaze-taktik mot världsrekordhållaren på 400m.
Senast redigerad av kretinsky7 Igår kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in