2026-08-13, 17:24
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Det är knappast bra för "saken" att reta upp vanligt folk oavsett vilken "sak" man stödjer.

De får skrika av sig. Det är vad de uppnår. Det förbättrar absolut inget för folket i Gaza. Netanyahu lär inte bry sig ett skvatt om skriken på Stockholms gator.
Citera
2026-08-13, 17:26
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jag har inte hört en enda normal person säga annat än att det är oacceptabelt att skränande vänsterextrema tillåts störa ut kollektivtrafiken på det här viset. Helt oacceptabelt.

Exakt. Alla jag talat med är störtförbannade.
Citera
2026-08-13, 17:33
Medlem
Comitiums avatar
Stockholm tillhör Stockholmarna och inte vänsterextrema/arabiska immigranter.

Vi har demonstrationsrätt, men polisen kan enligt reglerna anvisa lämpliga platser. Det finns platser som hade passat bätttre som tex. Gärdet som dög åt sossarna på första maj i många år. Den prioritering av demonstrationrna framför hänsynen till de boende där polisen har kapitulerat för demonstranterna och fullständigt ignorerat hänsynen till framkomligheten i trafiken och invånarnas intressen är inget annat än en en rättsskandal. Det är helt uppenbart ett politiskt och inte ett rättsligt beslut av polisen.

Det tillstånd som polisen gett om rätt för demonstranterna att störa gatufriden och sabotera Stockholmarnas möjligheter att resa med allmänna kommunikationsmedel - och och att beslutet fått stå kvar - är skandalöst tycker alla som jag talat med som bor i innerstaden.

Beslutet att ställa in busstrafiken i innerstaden på lördagseftermiddagarna vecka efter vecka i månader och år är fullkomligt hänsynslöst mot Stockholms invånare. Trafiken ställs in för att lämna över gatorna till Palestinademonstranter som går skrikande och skränande i megafoner genom bostadskvarteren med en domedagstrumma vars decibelnivå lär strida mot alla bullerregler.

Situationen för de boende i Gaza är tragisk men Netanyahu lär inte ändra sin politik för att busstrafiken stoppas permanent på lördagarna i i Stockholm.
Senast redigerad av Comitium 2026-08-13 kl. 17:36.
Citera
2026-08-13, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Stockholm tillhör Stockholmarna och inte vänsterextrema/arabiska immigranter.

Vi har demonstrationsrätt, men polisen kan enligt reglerna anvisa lämpliga platser. Det finns platser som hade passat bätttre som tex. Gärdet som dög åt sossarna på första maj i många år. Den prioritering av demonstrationrna framför hänsynen till de boende där polisen har kapitulerat för demonstranterna och fullständigt ignorerat hänsynen till framkomligheten i trafiken och invånarnas intressen är inget annat än en en rättsskandal. Det är helt uppenbart ett politiskt och inte ett rättsligt beslut av polisen.

Det tillstånd som polisen gett om rätt för demonstranterna att störa gatufriden och sabotera Stockholmarnas möjligheter att resa med allmänna kommunikationsmedel - och och att beslutet fått stå kvar - är skandalöst tycker alla som jag talat med som bor i innerstaden.

Beslutet att ställa in busstrafiken i innerstaden på lördagseftermiddagarna vecka efter vecka i månader och år är fullkomligt hänsynslöst mot Stockholms invånare. Trafiken ställs in för att lämna över gatorna till Palestinademonstranter som går skrikande och skränande i megafoner genom bostadskvarteren med en domedagstrumma vars decibelnivå lär strida mot alla bullerregler.

Situationen för de boende i Gaza är tragisk men Netanyahu lär inte ändra sin politik för att busstrafiken stoppas permanent på lördagarna i i Stockholm.

Och ärligt talat tror inte jag att aktivisterna bryr sig om Gaza heller speciellt mycket. De gillar gemenskapen och att få skräna i grupp antisocialt. Och alla har samma sorts palestinasjalar som egentligen är ett klädesplagg från Irak.
Citera
2026-08-13, 17:40
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Källa på att befolkningen i Gaza femdubblats sen 2023?

Jag gav dig ett helt gäng källor och det finns många fler. Läste du nån av rapporterna eller undviker du allt som inte bekräftar sånt som diverse influencers har tutat i dig?
Var skrev jag 2023?

Vill du leva i fantasin att det pågår ett folkmord kan ingen hindra dig, förutom du själv.
Citera
2026-08-13, 17:43
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Och ärligt talat tror inte jag att aktivisterna bryr sig om Gaza heller speciellt mycket. De gillar gemenskapen och att få skräna i grupp antisocialt. Och alla har samma sorts palestinasjalar som egentligen är ett klädesplagg från Irak.

Ja det viktiga för dem är att få gapa och skrika. Så är det förstås.
Citera
2026-08-13, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja det viktiga för dem är att få gapa och skrika. Så är det förstås.

Palestina står vanligt folk upp i halsen pga antisociala element som gapar och skriker och kastar saker på oliktänkande. Och slåss.
Citera
2026-08-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Var skrev jag 2023?

Vill du leva i fantasin att det pågår ett folkmord kan ingen hindra dig, förutom du själv.

Antog att du menade sen dess eftersom allt annat vore fullständigt efterblivet.

Från vilket år menar du och vilken källa använder du dig av?
Citera
2026-08-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Var skrev jag 2023?

Löjligt projektion. Jag gav dig massor av tunga källor på att det pågår ett folkmord. Det är du som låtsas som att dessa inte finns.
Citera
2026-08-13, 18:57
Medlem
Citat:
Vad säger hederligt arbetande svenskar om denna antisociala aktivism som både retar upp och saboterar för vanligt folk som hindrades att shoppa på lördagarna i Stockholm?

Hur går snacket på byn? Vad säger dina grannar och vänner mellan skål och vägg? Ungarnas kompisar och föräldrar, vad säger de om att palestinaextremisterna tilläts ockupera hela stockholms city flera timmar varje lördag?

Är det inte otäckt att småbarn ska behöva höra antisemitiska lögner om "folkmord" och "svält"?

Är det styret (S) och (MP) i stadshuset som vill ha detta?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MQR1e/palestinademonstrationer-ger-busskaos-i-stockholm
Från och med på lördag den 8 november lägger Storstockholms lokaltrafik (SL) om flera busslinjer och drar in hållplatser i centrala Stockholm – flera timmar varje lördag framöver.

Anledningen är ett återkommande demonstrationståg som Palestinademonstranter arrangerar.
https://www.expressen.se/ledare/aktivisterna-kan-inte-fa-lamsla-stockholm/
Busstrafiken stoppas varje lördag i Stockholm – för att en grupp Palestinaaktivister ska tåga genom stan. Det är inte rimligt.
Riktigt bra att människor använder sina demokratiska rättigheter. Tydligen har de även sökt och fått tillstånd då SL planerar om sina turer.
Oavsett anledning är jag för alla demonstrationer och allt från en liten snorunge som sitter still till 10 000-tals människor.
Citera
2026-08-13, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Riktigt bra att människor använder sina demokratiska rättigheter. Tydligen har de även sökt och fått tillstånd då SL planerar om sina turer.
Oavsett anledning är jag för alla demonstrationer och allt från en liten snorunge som sitter still till 10 000-tals människor.

Frågan är vad vanligt folk tycker och de allra flesta håller inte med dig.
Citera
2026-08-13, 19:50
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Antog att du menade sen dess eftersom allt annat vore fullständigt efterblivet.

Från vilket år menar du och vilken källa använder du dig av?
Öppna källor om befolkningsutvecklingen.
Det verkar som att det är du som är retard.
Det tar nämnligen 0.004 sekunder att söka informationen.
Du vill inte veta nåt din enda agenda är att gapa folkmord.
Senast redigerad av GustavAnder 2026-08-13 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in