2017-03-01, 13:53
Medlem
Troians avatar
Ett "sjölik" har hittats i vattnet utanför Djurgården.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M069R/kropp-hittad-i-vattnet-i-stockholm

Sebastian-fallet känns väl lite för gammalt va?
Citera
2017-03-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett "sjölik" har hittats i vattnet utanför Djurgården.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M069R/kropp-hittad-i-vattnet-i-stockholm

Sebastian-fallet känns väl lite för gammalt va?

Inte Sebastian - det var Noppe: (FB) Skvaller om Carl Adam "Noppe" Lewenhaupt, bekräftad avliden idag.
Citera
2017-03-12, 10:06
Medlem
why123s avatar
Under vilka omständigheter försvann han? Jag har googlat på namnet men får inte upp någon artikel.
Varför har detta gått så spårlöst förbi? Det är inte heller någon kompis eller släkting till honom som skriver i tråden.
Vad har gjorts för att han ska hittas?
Citera
2017-08-17, 21:22
Medlem
Har också alltid undrat varför det här fallet inte lösts. Det har varit så jäkla tyst hela tiden.

Jag växte upp med Sebbe, spelade fotboll i samma lag och umgicks en del på fritiden innan tonåren. Han var en helt vanlig grabb, absolut inte stökig på nåt sätt.

Vet att familjen hade en "avskedssammankomst" ett tag efter försvinnandet men märkligt att han inte är dödförklarat.
Så jävla skumt allting.
Citera
2017-12-26, 07:33
Medlem
Jag tycker som tidigare skribenter att det här är ett märkligt försvinnande.
Sebastian är som sagt fortfarande skriven i sthlm och intet nytt från dom grupper som påstår sig söka efter honom.
Citera
2021-11-12, 22:40
Medlem
why123s avatar
Sebastian är antagligen fortfarande försvunnen. Han är skriven i Hägersten tillsammans med ett par. Varför nämns aldrig hans försvinnande? Han har särskild postadress till ett advokatkontor.

Var han liksom Bosse Jansson utan anhöriga? Hans försvinnande nämns ju aldrig och då menar jag aldrig. Varför var det så tyst t.o.m i början av hans försvinnande? Han försvann trots allt under internettiden så tystnaden är obegriplig.

Är detta bara jag som känner mig som ett frågetecken?

Tillägg: Jag såg ett inlägg ovan mitt nu att han hade en familj som tagit avsked av honom vid en ceremoni. Men hur kan familj, vänner och polis vara så övertygad om att inget brott ligger bakom?
Var han deprimerad då för tretton år sedan?
Senast redigerad av why123 2021-11-12 kl. 22:46. Anledning: .
Citera
2023-03-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Hur har det gått med det här fallet? Är personen funnen?

Sjukt att kroppen aldrig dök upp.......
Citera
2023-03-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Sebastian är antagligen fortfarande försvunnen. Han är skriven i Hägersten tillsammans med ett par. Varför nämns aldrig hans försvinnande? Han har särskild postadress till ett advokatkontor.

Var han liksom Bosse Jansson utan anhöriga? Hans försvinnande nämns ju aldrig och då menar jag aldrig. Varför var det så tyst t.o.m i början av hans försvinnande? Han försvann trots allt under internettiden så tystnaden är obegriplig.

Är detta bara jag som känner mig som ett frågetecken?

Tillägg: Jag såg ett inlägg ovan mitt nu att han hade en familj som tagit avsked av honom vid en ceremoni. Men hur kan familj, vänner och polis vara så övertygad om att inget brott ligger bakom?
Var han deprimerad då för tretton år sedan?

Undrar också.......
Citera
2023-03-22, 01:09
Moderator
pudelluss avatar
Trådarna "En kompis saknad!!!Har nån sett honom!???" (startad 2008-07-29) och "Gärdet Stockholm, 2008-06-21: Sebastian Landqvist försvunnen" (startad 2009-02-03) sammanfogade.

/Mod
Senast redigerad av pudellus 2023-03-23 kl. 05:51.
Citera
2026-08-13, 13:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Kan detta vara Sebastian?

(FB) Polisens gåta: Vem var den mumifierade mannen?

https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-soker-identitet-pa-dod-man-utanfor-varnamo

I en övergiven stuga utanför Värnamo hittar grävmaskinister en mumifierad man på golvet, en novemberdag år 2022. Bredvid mannen ligger en vandringsryggsäck med köksredskap och en mindre mängd kontanter, men varken mobiltelefon eller id-handlingar.

Dödsfallet i Vällersten har hittills varit okänt för allmänheten och polisen har i fyra års tid arbetat i det tysta med att försöka identifiera mannen, utan att lyckas. Nu delar polisen med sig av bilder till P4 Jönköping, i hopp om att anhöriga ska känna igen mannens tillhörigheter.
Citera
2026-08-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kan detta vara Sebastian?

(FB) Polisens gåta: Vem var den mumifierade mannen?

https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-soker-identitet-pa-dod-man-utanfor-varnamo

I en övergiven stuga utanför Värnamo hittar grävmaskinister en mumifierad man på golvet, en novemberdag år 2022. Bredvid mannen ligger en vandringsryggsäck med köksredskap och en mindre mängd kontanter, men varken mobiltelefon eller id-handlingar.

Dödsfallet i Vällersten har hittills varit okänt för allmänheten och polisen har i fyra års tid arbetat i det tysta med att försöka identifiera mannen, utan att lyckas. Nu delar polisen med sig av bilder till P4 Jönköping, i hopp om att anhöriga ska känna igen mannens tillhörigheter.

Polisen tror att den mumifierade kroppen var född omkring 1988 (enligt tandanalys).

Can Sebastian Landqvist verkar vara född 1982. Men inget är omöjligt.
Citera
2026-08-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Polisen tror att den mumifierade kroppen var född omkring 1988 (enligt tandanalys).

Can Sebastian Landqvist verkar vara född 1982. Men inget är omöjligt.

tandanalysen ger väl bara en ungefärlig ålder vid dödsfallet.

än så länge verkar det inte klarlagt när den hittade kroppen avled. Har den legat i 14 år (2008-2022) så är det nog inom felmarginaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in