2026-08-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Fattigdom håller mig kvar

Samma här!
Hade jag kunnat göra som invandrarna bara åkt till ett land, tyckt att här var det ju trevlig!!!
samt säga att jag vill ha asyl och få allt betalt, samt en bostad, så hade jag försvunnit för länge sedan.
Tyvärr är det inte vi själva som har ett asylsystem som själva kan åberopa det.
Vi måste ju ha lite trälar kvar också som får jobba och betala för alla de andra.
Hade jag kunnat åberopa politisk asyl, så hade jag nog dragit till Kroatien.
Citera
2026-08-13, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Antagligen skulle jag flytta till Ryssland, högre levnadsstandard och inget woke.

Skynda dig att flytta, skriv gärna dagbok på fb så vi andra får höra hur fantastiskt Ryssland är.
Citera
2026-08-13, 08:52
Medlem
Pershagen76s avatar
Nu har jag familj och en hel del vänner, men fanns verkligen inget som höll mig kvar så skulle jag absolut flytta. Men endast på grund av klimatet, jag har bott på tre andra kontinenter och tycker inte att det är speciellt svårt att flytta.
Citera
2026-08-13, 09:05
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vet inte riktigt var jag skulle placera denna tråden men vi får se vad mod säger.

Men som rubriken lyder: Hade ni stannat i Sverige om ni hade varit totalt ensamma här förutom ett jobb då och arbetskollegor som umgänge?

Förklara varför ni skulle stannat eller varför ni hade lämnat landet om det vore det fallet.

Vilket är de största skälen till att ni är kvar i Sverige nu?

Vilket land hade varit mest lockande o flytta till om ni fick välja idag och om inget hade hållit er kvar?
Vi har en bostad utomlands och målet är att flytta permanent.

Det som dock håller oss kvar i dagsläget är åldrande föräldrar som vi inte vill lämna vind för våg samt jobb. Sedan kan planen förändras beroende på vad vårt barn gör framgent.

Så hade det inte varit för ekonomi och familj så hade vi lämnat Sverige och det helst igår.
Citera
2026-08-13, 09:08
Medlem
Wajis avatar
Kommer flytta utomlands så fort jag sålt mina sista företag. Kommer ha kvar mina två lantställen i Sverige och komma hem på sommaren och möjligtvis julen. Ser det inte som några problem att ha vänner och familj då det finns telefon och teams som man kan prata med.

Bjuder även ner familjemedlemmar så det löser sig själv.

Varför bo där det är dyrt och kallt och man ska betala extra till de som inte jobbar? Det är ointressant i mina ögon.
Citera
2026-08-13, 09:11
Medlem
Verkligen inte! Jag hade flyttat för länge sen om det var möjligt. Jag känner mig hemma i ett annat nordisk land än i Sverige.
Citera
2026-08-13, 10:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag tror inte du ens varit utanför Sverige men att du tittar på mycket pratvideos med människor med kepsar, skägg och stora mikrofoner.

"Traditionella damer"? Du vet ju ingenting. Det låter snarare som Tucker Carlssons och andra religiösa dårars förhoppning på sina postorderbrudar. Vi heterosexuella vill inte ha "traditionella" damer, utan vilda slynor!

Sverige har ju havererat fullständigt, då får man migrera till mer välfungerande länder som Ryssland och Rumänien, bättre kvinnor, ingen fattigdom och inga gropar i asfalten.
Citera
2026-08-13, 10:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jag kan flytta när som.

Hela världen är ditt hem!
Citera
2026-08-13, 10:46
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Sverige har ju havererat fullständigt, då får man migrera till mer välfungerande länder som Ryssland och Rumänien, bättre kvinnor, ingen fattigdom och inga gropar i asfalten.

Visst har Sverige havererat men Rumänien är ju nästan lika knäppa. De häktade ju t ex Andrew Tate som straff för att han hade kritiserat vänsterns helgon Greta Thunberg.

Du blandar ihop politik och kultur också. Du verkar väldigt förvirrad.
Citera
2026-08-13, 11:01
Medlem
Citat:
Varför vill du flytta?

Pga korruption, sponsring av krig, krigshets, undermålig skola och vård, försenade tåg dagligen, mentaliteten.
Citera
2026-08-13, 13:26
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Vet inte riktigt var jag skulle placera denna tråden men vi får se vad mod säger.

Men som rubriken lyder: Hade ni stannat i Sverige om ni hade varit totalt ensamma här förutom ett jobb då och arbetskollegor som umgänge?

Förklara varför ni skulle stannat eller varför ni hade lämnat landet om det vore det fallet.

Vilket är de största skälen till att ni är kvar i Sverige nu?

Vilket land hade varit mest lockande o flytta till om ni fick välja idag och om inget hade hållit er kvar?

Jag var 18 år när jag förstod att Sverige inte var för mig och började då förbereda mig för att sticka, några år senare var jag klar och stack

Världen är stor och så länge man inte har flera barn som går i skola osv så ser jag inte varför man bör befinna sig på ett enda ställe hela tiden

Uppmanar fler att ta steget, din livskvalité kan nå nivåer som du knappt vågade fantisera om tidigare!
Senast redigerad av dirtysouth 2026-08-13 kl. 13:28.
Citera
2026-08-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Pga korruption, sponsring av krig, krigshets, undermålig skola och vård, försenade tåg dagligen, mentaliteten.

Okej, tack för att du ville dela med dig. Mentaliteten vilket menar du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in