2026-08-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Knulldockor är inget argument i sammanhanget. Det säger bara vilken låg nivå du är på när du försöker relativisera problemet för Stockholmarna.

Du säger att den instälöda busstrafiken inte är någon jättegrej. Jo för många som behöver ta bussen men inte läängre kan det är det en jättegrej.
Det var onanikrems ord, inte mina.
Citera
2026-08-13, 09:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Knulldockor är inget argument i sammanhanget. Det säger bara vilken låg nivå du är på när du försöker relativisera problemet för Stockholmarna.

Du säger att den inställda busstrafiken inte är någon jättegrej. Jo för många som behöver ta bussen men inte läängre kan det är det en jättegrej ur transportsynpunkt.
Knulldockor var ett citat från mig.

Bimbon är bra tuggmotståd men lasta henne inte för mina uttryck tack!
Citera
2026-08-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Beror nog på att MP och S styr kommunen.

Det finns ingen politisk vilja att lokalisera denna demo så den inte stör trafik och människors liv.
Citera
2026-08-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du ens sett en Palestina-demo? Rätt många av de deltagande är svenskar.

Ja, halva vänsterpartiet i Stockholm går regelbundet för att visa sin solidaritet med Hamas
Citera
2026-08-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Vad säger hederligt arbetande svenskar om denna antisociala aktivism som både retar upp och saboterar för vanligt folk som hindrades att shoppa på lördagarna i Stockholm?

Hur går snacket på byn? Vad säger dina grannar och vänner mellan skål och vägg? Ungarnas kompisar och föräldrar, vad säger de om att palestinaextremisterna tilläts ockupera hela stockholms city flera timmar varje lördag?

Är det inte otäckt att småbarn ska behöva höra antisemitiska lögner om "folkmord" och "svält"?

Är det styret (S) och (MP) i stadshuset som vill ha detta?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MQR1e/palestinademonstrationer-ger-busskaos-i-stockholm
Från och med på lördag den 8 november lägger Storstockholms lokaltrafik (SL) om flera busslinjer och drar in hållplatser i centrala Stockholm – flera timmar varje lördag framöver.

Anledningen är ett återkommande demonstrationståg som Palestinademonstranter arrangerar.
https://www.expressen.se/ledare/aktivisterna-kan-inte-fa-lamsla-stockholm/
Busstrafiken stoppas varje lördag i Stockholm – för att en grupp Palestinaaktivister ska tåga genom stan. Det är inte rimligt.

Vanligt folk tycker att Israel har gått på tok för långt iom folkmordet och de ständiga attackerna på sina grannar. Det är de och USA som precis sabbat hela världens oljetillgångar för flera år framöver. Nåt som vi knappt börjat känna av än men som kommer bli allt mer kännbart framöver.

Klart folk är arga och jag, tillsammans med de flesta andra, ser det som ett sundhetstecken att folk demonstrerar mot skiten.
Citera
2026-08-13, 10:32
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Vanligt folk tycker att Israel har gått på tok för långt iom folkmordet och de ständiga attackerna på sina grannar. Det är de och USA som precis sabbat hela världens oljetillgångar för flera år framöver. Nåt som vi knappt börjat känna av än men som kommer bli allt mer kännbart framöver.

Klart folk är arga och jag, tillsammans med de flesta andra, ser det som ett sundhetstecken att folk demonstrerar mot skiten.

Varför demonstrerar de inte istället för bättre busstrafik i Gaza?
Citera
2026-08-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Sluta vara så hysterisk och känslostyrd. Du är less på palestinademonstrationerna och extrapolerar det till "vanligt folk". Du kanske är en vanlig människa, men du är ändå bara en person av 2.5 miljoner invånare. Uppenbarligen finns det folk som inte håller med dig, annars skulle inte demonstrationerna locka så mycket människor. Sen förstår jag inte hur du ens ser dessa demonstrationer. Jag bor innanför tullarna och har i princip aldrig ens märkt dom, om jag inte aktivt söker upp dom.

Jag bor vid mariatorget. Men visst har jag gjort misstaget att vara på fel plats vid fel tidpunkt

Från Odenplan - sveavägen - sergelstorg - Hamngatan spärras av. VARJE LÖRDAG
allt för att göra maximal oreda och störning.

Kan dom inte gå från Gärdet till Israels Ambassad ? som i alla fall har någon koppling till demon ?
Citera
2026-08-13, 10:58
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Tur att ni bara valde den konflikten i världen, annars hade man nog kunnat lägga ner kollektivtrafiken helt i Stockholm.
Citera
2026-08-13, 11:20
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
"Gap och skrik", Sveriges mest lättkränkta människa. Flytta från en stad om du inte kan hantera att det är liv och rörelse där. Jag tycker ett större problem är all jävla bilism i innerstan, inför jakt på alla privatbilister innanför tullarna som sitter ensam i sin bil utan några medresenärer.
Det är ju knappast en gång vi pratar om utan återkommande och polisen behöver inte ge tillstånd för att de ska få hålla till där de stör. Tror du att t ex en Israelvänlig demonstration skulle få pågå i flera år och störa ut kollektivtrafiken?
Man är så jävla rädd för att stöta sig med dessa extremister att man lägger sig platt.

Men det är nog väldigt bra reklam för SD.
Citera
2026-08-13, 12:40
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Mellan min skål och min vägg tycker man att Israel begår folkmord och att det bör uppmärksammas på alla till buds stående sätt. Men sen finns det ju andra skålar och väggar såklart.
Att genomföra ett "folkmord" så uselt att "folket" i fråga ökar i antal borde få alla att ifrågasätta hamas och judehatarnas förmåga till logiskt tänkande.
Citera
2026-08-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Att genomföra ett "folkmord" så uselt att "folket" i fråga ökar i antal borde få alla att ifrågasätta hamas och judehatarnas förmåga till logiskt tänkande.

"Population of Gaza Strip Declined by 10.6% in Two Years. These human losses and forced displacement have directly reshaped Palestine’s demographic landscape."

https://www.pcbs.gov.ps/en/post-details/?postId=23319
Citera
2026-08-13, 13:04
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
"Population of Gaza Strip Declined by 10.6% in Two Years. These human losses and forced displacement have directly reshaped Palestine’s demographic landscape."

https://www.pcbs.gov.ps/en/post-details/?postId=23319
Räknar du in de ca 100000 som lämnat Gaza i antalet "mördade"? Och hur mycket har de minskat på västbanken, eller skiljer du palestinier från palestinier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in