2026-08-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nu under sommaren har demonstrationstågen sinat. Jag antar att de firat semester hemma i de länder som de har flytt ifrån. Men de är tillbaka i höst. Var så säkra.
Har du ens sett en Palestina-demo? Rätt många av de deltagande är svenskar.
Citera
2026-08-13, 09:37
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Det rör sig om några timmar på lördagar och vi har demonstrationsfrihet i Sverige, oavsett vad du tycker. Dessutom så läggs rutterna om. Bor du i innerstan kan du gå en gata upp för att ta en buss därifrån istället för de gator som detta berör, eller vänta någon timme. Som alltid när detta ska disuteras är det ett gäng gnällspikar med helt absurda argument som är emot. Säg bara att ni hatar palestinademonstranterna av kulturkrigsskäl - det hade varit mer värdigt och hade gett upphov till en ärligare diskussion.

Nej du har fel. Du lämnar fel sakuppgifter om busstrafiken. Den inställda trafiken har för oss resenärer i praktiken gällt hela lördagseftermiddagarna. Exakta tidsuppgifter har aldrig gått att få fram så om det talats om inställd busstrafik mellan vissa klockslag så har man i praktiken inte kunnat planera resandet under lördagseftermiddagarna. - Javisst fan, det är lördag. Ja då går ju inte bussarna. Mellan vilka tider? Ja det är osäkert.
Citera
2026-08-13, 09:37
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Det rör sig om några timmar på lördagar och vi har demonstrationsfrihet i Sverige, oavsett vad du tycker. Dessutom så läggs rutterna om. Bor du i innerstan kan du gå en gata upp för att ta en buss därifrån istället för de gator som detta berör, eller vänta någon timme. Som alltid när detta ska disuteras är det ett gäng gnällspikar med helt absurda argument som är emot. Säg bara att ni hatar palestinademonstranterna av kulturkrigsskäl - det hade varit mer värdigt och hade gett upphov till en ärligare diskussion.

Klart att vi hatar dem, det är ju samma drägg som under Koranupproret och George Floyd-kravallerna.
De hatar ju oss, så någon jävla jämlikhet får det vara.
Citera
2026-08-13, 09:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nu är jag förvirrad. Är alltså majoriteten av Stockholmarna arbetslösa, samtidigt som de arbetar hemifrån, köper "Linas matkasse" eller har en egen kokerska, barnflicka, knulldocka som får sköta markservicen? Schysst liv ju.

Nä men alltså det är rätt vanligt att det är stora evenemang i Stockholm och att man får välja alternativa resvägar. Ingen jättegrej.
Kanske en kombination av det? Eller så kanske de inte arbetar på Lördagar eller så åker majoriteten åker inte buss till jobbet i alla fall, hade de gjort det hade de varit asförbannade. Ungefär som när demonstranter limmar fast sig på vägar. Enda de åstadkommer är att man blir förbannad och hatar dem ännumer än man gjorde innan.

Sist jag råkade ut för det var det några klimatdemonstranter. Drog bara upp på en gräsplätt och brände förbi, sån skit har jag inte tid med fast jag egentligen har all tid i världen men ligger hellre i hängmattan 10 minuter än att titta sitta i någon jävla demonstration. Hade jag varit på väg till jobbet vill jag inte ens tänka på!

Kontraproduktivt, de som blir sittande blir bara förbannade.
Citera
2026-08-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske en kombination av det? Eller så kanske de inte arbetar på Lördagar eller så åker majoriteten åker inte buss till jobbet i alla fall, hade de gjort det hade de varit asförbannade. Ungefär som när demonstranter limmar fast sig på vägar. Enda de åstadkommer är att man blir förbannad och hatar dem ännumer än man gjorde innan.

Sist jag råkade ut för det var det några klimatdemonstranter. Drog bara upp på en gräsplätt och brände förbi, sån skit har jag inte tid med fast jag egentligen har all tid i världen men ligger hellre i hängmattan 10 minuter än att titta sitta i någon jävla demonstration. Hade jag varit på väg till jobbet vill jag inte ens tänka på!

Kontraproduktivt, de som blir sittande blir bara förbannade.
Blir du lika förbannad på Stockholm marathon? För det är nog det evenemang som stör kollektivtrafiken mest.
Citera
2026-08-13, 09:41
Medlem
Comitiums avatar
Att överhuvud taget ställa in busstrafiken i innerstan varje lördagseftermiddag varaktigt under lång tid är helt enkelt åt helvete oavsett om det blir under x eller y timmar. Ofattbart att det fått fortsätta.
Citera
2026-08-13, 09:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Nu är jag förvirrad. Är alltså majoriteten av Stockholmarna arbetslösa, samtidigt som de arbetar hemifrån, köper "Linas matkasse" eller har en egen kokerska, barnflicka, knulldocka som får sköta markservicen? Schysst liv ju.

Nä men alltså det är rätt vanligt att det är stora evenemang i Stockholm och att man får välja alternativa resvägar. Ingen jättegrej.
Man kan väl anta att det stod några stackars jävlar och väntade på bussen någonstans när den tog en "alternativ väg" och aldrig kom?
Citera
2026-08-13, 09:42
Medlem
Låt dom stå och gapa om dom vill, men låt dom stå ute i skogen någonstans där ingen störs
Citera
2026-08-13, 09:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Blir du lika förbannad på Stockholm marathon? För det är nog det evenemang som stör kollektivtrafiken mest.
Vet när det går av och skulle aldrig ge mig in där då. Kallas planering , att råka ut för palledemonstranter eller idioter som limmat fast sig på vägen kan man inte planera mot.
Citera
2026-08-13, 09:45
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Har du ens sett en Palestina-demo? Rätt många av de deltagande är svenskar.

Var inte löjlig. Ingen i innerstan lär ha undgått deras skik i megafoner och domedagstrumma som hörs på kilometers håll. Det är väl det som är meningen!
Citera
2026-08-13, 09:56
Medlem
Comitiums avatar
Citat:

Knulldockor är inget argument i sammanhanget. Det säger bara vilken låg nivå du är på när du försöker relativisera problemet för Stockholmarna.

Du säger att den inställda busstrafiken inte är någon jättegrej. Jo för många som behöver ta bussen men inte längre kan det är det en jättegrej ur transportsynpunkt.
Citera
2026-08-13, 09:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuzoX
Låt dom stå och gapa om dom vill, men låt dom stå ute i skogen någonstans där ingen störs
Att störa så många så möjligt är ju deras mål. De skulle inte orka stå i skogen och skrika bara för att skrämma ett och annat rådjur och någon fågel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in