Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Nu är jag förvirrad. Är alltså majoriteten av Stockholmarna arbetslösa, samtidigt som de arbetar hemifrån, köper "Linas matkasse" eller har en egen kokerska, barnflicka, knulldocka som får sköta markservicen? Schysst liv ju.
Nä men alltså det är rätt vanligt att det är stora evenemang i Stockholm och att man får välja alternativa resvägar. Ingen jättegrej.
Kanske en kombination av det? Eller så kanske de inte arbetar på Lördagar eller så åker majoriteten åker inte buss till jobbet i alla fall, hade de gjort det hade de varit asförbannade. Ungefär som när demonstranter limmar fast sig på vägar. Enda de åstadkommer är att man blir förbannad och hatar dem ännumer än man gjorde innan.
Sist jag råkade ut för det var det några klimatdemonstranter. Drog bara upp på en gräsplätt och brände förbi, sån skit har jag inte tid med fast jag egentligen har all tid i världen men ligger hellre i hängmattan 10 minuter än att titta sitta i någon jävla demonstration. Hade jag varit på väg till jobbet vill jag inte ens tänka på!
Kontraproduktivt, de som blir sittande blir bara förbannade.