2026-08-12, 21:36
Medlem
Sextiopluss avatar
Det finns mycket att vinna med en s-regering; Kraftigt ökad invandring, släpp fångarna loss(såg att Bodström är tillbaka) och svindyra energiskatter inklusive bensin. Bara ett axplock.
Citera
2026-08-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Sossarna, ville ge oss bidrag för att kunna betala för bensin🤦🏻‍♂️

Till skillnad mot högern som lånar pengar som sen skall betalas tillbaka? Vilka tror du det är som måste betala sen?
Citera
2026-08-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Till skillnad mot högern som lånar pengar som sen skall betalas tillbaka? Vilka tror du det är som måste betala sen?
Ja jag håller med dig. Det är hål i huet på högern också. Blir såklart vi som betalar för skiten..
Citera
2026-08-13, 12:10
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför inbillar sig folk då att allt skulle vara mycket bättre med den rödgröna sidan?
Konstig fråga. Levnadsvillkoren har ju för vissa grupper försämrats markant, så varför skulle det se annorlunda ut menar du? Det handlar knappast om att väljare har drabbats av blind tro och förväntar sig mirakel från den rödgröna sidan, utan rörelserna i opinionen beror snarare på att väljarna genomskådar högerns uppskruvade väsen om det påstådda "kommunistspöket".

Precis som jag ser de röstberättigade tydligt att överdrifterna drivs av ett utstuderat syfte snarare än saklig grund. Så i stället för att svälja ditt efterblivna narrativ stänger de helt sonika av, söker information på egen hand och drar sina egna slutsatser, exempelvis om konsekvenserna av högerns gravt misskötta statsfinanser.
Citera
2026-08-13, 13:34
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Konstig fråga. Levnadsvillkoren har ju för vissa grupper försämrats markant, så varför skulle det se annorlunda ut menar du? Det handlar knappast om att väljare har drabbats av blind tro och förväntar sig mirakel från den rödgröna sidan, utan rörelserna i opinionen beror snarare på att väljarna genomskådar högerns uppskruvade väsen om det påstådda "kommunistspöket".

Precis som jag ser de röstberättigade tydligt att överdrifterna drivs av ett utstuderat syfte snarare än saklig grund. Så i stället för att svälja ditt efterblivna narrativ stänger de helt sonika av, söker information på egen hand och drar sina egna slutsatser, exempelvis om konsekvenserna av högerns gravt misskötta statsfinanser.

Vilka grupper då? Talar du om de "grupper" som kan sitta och nöta SFI en timme i veckan i 10 års tid för att vara berättigade att mjölka bidrag? Isåfall: bra, bra att levnadsvillkoren har försämrats för dom.

Jag som arbetande Svensk har fått det bättre på många vis. Ett kilo zoegas kostar inte längre 120 kr, jag har råd att tanka bilen för att åka till jobbet och jag får kvar lite mer av lönen. Jag är nöjd. Att Sverige inte längre har sprängrekord i Europa är bara en bonus.
Senast redigerad av stentoffel 2026-08-13 kl. 13:50. Anledning: Fat fingers
Citera
2026-08-13, 13:56
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:

Håller inte med om att levnadsvillkoren har försämrats för någon men det hade varit ännu värre för alla grupper med S inflationsdrivande politik.

Dyrare energi och färre arbetsdagar leder till högre priser på allt.
Citera
2026-08-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Ja du är korkad, pandemin var officiellt över först 2023 och den ekonomiska krisen var för övrigt internationell.
https://www.tandlakartidningen.se/nyhet/pandemin-over-enligt-who-inte-langre-en-internationell-folkhalsokris/

Du snackar skit!
Pandemin var över 2022, här är ett litet men ändå bevis över detta https://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/13469
Se publiksiffrorna som är fulla pga att pandemin var över efter 2021.
Citera
2026-08-14, 01:10
Medlem
Citat:

Dom ända grupperna som inte fått det ekonomiskt bättre under Tidö är det som är arbetslösa! TOM pensionärer har fått det bättre.
Citera
2026-08-14, 04:51
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Dom ända grupperna som inte fått det ekonomiskt bättre under Tidö är det som är arbetslösa!
Jag är fullt medveten om det. Situationen lär dessutom förvärras avsevärt om högern gör ett succéval, vilket jag för övrigt berör i detta inlägg. Innehållet under spoilertaggen torde vara av särskilt intresse för desillusionerade sverigedemokrater.
Citera
2026-08-14, 05:02
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Svenska Kronan sjönk i värde 50% med kärringen sist. Hon är en jubelidiot!
Citera
2026-08-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Det finns mycket att vinna med en s-regering; Kraftigt ökad invandring, släpp fångarna loss(såg att Bodström är tillbaka) och svindyra energiskatter inklusive bensin. Bara ett axplock.
I

Tyvärr behöver vi gå ner till nettonoll utsläpp av fossila bränslen. Växthuseffekten fortsätter även om du minskar utsläppen, det ffortsätter fyllas på i atmosfären, det kan inte ta vägen någonstans.

Det är så naturen och jordklotet som fungwrar så och det är ingen politisk fråga eller värdering.

Frågan och svaret på den är egentligen bara fakta - hur ska vi klara detta, vilka verktyg finns, utan att vi går under ekonomiskt och kan fortsätta leva våra liv.

Såklarr måste hela jorden tänka så här. Men någon måste börja och vi måste hjälpa varandra. Ländwr påverkar också varandra.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-08-14 kl. 09:23.
Citera
2026-08-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Jag behöver inte lita på några politiker. Statsskulden var 45% av BNP när Alliansen lämnade över till S. Åtta år senare var den nere på 34% trots covid och rysk invasion av Ukraina under tiden, som påverkade den globala ekonomin brutalt negativt. Bara i år har Tidö däremot ökat på statsskulden med 70-80 miljarder för att finansiera skattesänkningar och billig bensin. Vi får se vad som blir resultatet efter årets slut men det lär inte bli muntra siffror för den regering som tar över.
och att man ökat försvarsbudgeten med 100 MDR har väl heller ingen betydelse. Maggan skulle väl istället valt att strunta i att öka budgeten alternativt ökat skatterna ännu mer för att finansiera ett tillfällig ökning av kostnaderna för att sedan kunna behålla denna högre nivå och finansiera importen av ett hundratusental nya väljare.

S: vi ska ALDRIG gå med i Nato....två år senare vi SKA in i Nato
S: vi ska ALDRIG investera i kärnkraft...något år senare vi SKA ha ny kärnkraft
S. Vi såg det inte komma...nä men alla normalbegåvade gjorde det

S partiet som vänder kappan oftare än vinden vänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in