2026-08-13, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasenbluten
Detta är den jag tror
A*d*eas *o*d född 1985
Registrerad sjuksköterska
Tenhult
Fadern i Huskvarna äger en vit volvo V60 D3

Först försvann profilbilden, nu är hela facebookprofilen nedstängd
Citera
2026-08-13, 09:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hur många generationer bakåt måste det vara för att benämnas "etniskt svensk"?

På min fars sida härstammar jag nämligen från Finland, en anfader kom till Sverige på 1700-talet. Är jag då etnisk svensk enligt dom som använder begreppet i vardagen?
Och jag är väl etnisk dansk, för jag är hallänning..
-Nä, det är bara idioter som håller på med sånt.
Citera
2026-08-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasenbluten
Först försvann profilbilden, nu är hela facebookprofilen nedstängd

Du tog väl print screen på allt relevant?
Citera
2026-08-13, 09:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Blir alltid förvirrad när det som har inträffats beskrivs som "en anställd ska ha förgripit sig på en patient" då det låter vagt och inte särskilt allvarligt, men sedan säger HR-personalen att det var "en mycket allvarlig händelse" vilket ger helt andra associationer än de första ordvalen.

Så, vad hände? Tutte, arsle, petting, kläm och smek eller fullbordat sexuellt samlag? Jag antar sistnämnda om MGM sedan kör därifrån i panik ej helt under kognitiv kontroll givet att gripandet skedde som misstänkt rattfylla.

Riktigt allvarligt är det ju om det är ett barn som blivit utsatt. Är det känt vilken avdelning det rör sig om?

”Det misstänkta brottet ägde rum nattetid i en av medicinklinikens verksamheter på Länssjukhuset Ryhov.”

Är ”medicinkliniken” bara ett annat ord för sjukhus? Eller är det en särskild avdelning?

———————-

”Det misstänkta brottet ägde rum nattetid i en av medicinklinikens verksamheter på Länssjukhuset Ryhov. Det är en medarbetare på sjukhuset som misstänks utsatt en patient för ett sexualbrott. ”

”– Det är en mycket allvarlig händelse som nu utreds. Vi har också kopplat in chefläkare för att säkerställa vilka åtgärder som ska göras utifrån ett patientsäkerhetsperspektiv, skriver Urban Funck, sjukhusets HR-direktör i ett pressmeddelande.”
Citera
2026-08-13, 09:14
Medlem
MrSwaggers avatar
Ryktet säger de var en ung kvinna med mycket fina bröst som legat nedsövd som han varit och kännt och klämt på, medans han dragit i snoken. Eftersom han var full så var han inte direkt tystlåten och blev påkommen. Därefter ska han ha flytt platsen i panik.
Mannen i fråga ska va svensk men varit alkoholist och ensam under en tid. Mao han kunde inte sluta tänka på de stora brösten som var nedsövda, och han hade klämt på dem tidigare utan att bli påkommen. Denna gång var han dock inte lika smidig.
Citera
2026-08-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Du tog väl print screen på allt relevant?

Var inte så mycket relevant, bara massa grattishälsningar genom åren.
Verkar ha haft svårt o få jobb enligt nån diskussion från 2009 isch... så pluggade väl vidare då.
109 vänner på facebook i den åldern samt läst på högskolan talar väl för att man antingen är en kuf eller vill vara privat
Citera
2026-08-13, 09:16
Medlem
Vid denna typ av händelse så gottar sig de vänsterblivna. Det tror att vi värdekonservativa tycker att brottet är av mildare art då en etnisk svensk är förövare. Men ett tydligt svar till dessa Quislingar är att alla dessa värdelösa apor skall hängas i en pianotråd. Vi gör ingen skillnad på dessa avarter av mänskligt skräp.
Citera
2026-08-13, 09:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Ryktet säger de var en ung kvinna med mycket fina bröst som legat nedsövd som han varit och kännt och klämt på, medans han dragit i snoken. Eftersom han var full så var han inte direkt tystlåten och blev påkommen. Därefter ska han ha flytt platsen i panik.
Mannen i fråga ska va svensk men varit alkoholist och ensam under en tid. Mao han kunde inte sluta tänka på de stora brösten som var nedsövda, och han hade klämt på dem tidigare utan att bli påkommen. Denna gång var han dock inte lika smidig.
Helt sanslöst om detta stämmer, kan du hinta om källa?

Att börja tafsa på någon som ligger nedsövd… *suck*
Citera
2026-08-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger

Vilken typ av klädsel har en nedsövd kvinnlig patient på sig på den typen av avdelning? Finns det videobevakning inne på dessa salar som man kan titta på? Eller bryter det mot någon lag att filma patienter inne på deras rum?
Citera
2026-08-13, 09:27
Medlem
Manlig sjuksköterska som har sambo.

Född 85.

Troligtvis krockat pappas bil när han panikflydde från sin sexakt med försvarslös patient.

Tänk vilka svängar livet kan ta när kuken tar över allt förstånd.
Citera
2026-08-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Manlig sjuksköterska som har sambo.

Född 85. Troligtvis krockat pappas bil när han panikflydde från sin sexakt med försvarslös patient.

Tänk vilka svängar livet kan ta när kuken tar över allt förstånd.

Det känns verkligen skumt att begå den här typen av brott om man har sambo som kan förlusta sig med. Även om jag aldrig förstår mig på handlingar som dessa så kan man på något sätt begripa hur någon som lever i total ensamhet utan sex får något kåthetsrus, men med sambo så känns det helt omotiverat och man tycker att även om lusten springer på så borde det finnas konskekvenstänk eller något moraliskt stopp!
Citera
2026-08-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Vilken typ av klädsel har en nedsövd kvinnlig patient på sig på den typen av avdelning? Finns det videobevakning inne på dessa salar som man kan titta på? Eller bryter det mot någon lag att filma patienter inne på deras rum?
Måste väl vara IVA där ligger patienterna nedsövda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in