2026-08-13, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
Det finns väl ingen (?) på ett svenskt sjukhus som har en tjänstebil av det här slaget. Troligen syftar man på hans inloggningskort; dvs att han inte längre är behörig att komma åt journaler och annat internt på sjukhuset.
och om han är läkare så har passerkort och som du säger inloggningskortet till datorsystemet ha tagits, en del läkare har även datorer med sig hem de kan använda för uppkoppling till systemet för att göra remisser, skriva recept och kontrollera prover hemifrån.

Blir alltid förvirrad när det som har inträffats beskrivs som "en anställd ska ha förgripit sig på en patient" då det låter vagt och inte särskilt allvarligt, men sedan säger HR-personalen att det var "en mycket allvarlig händelse" vilket ger helt andra associationer än de första ordvalen.

Så, vad hände? Tutte, arsle, petting, kläm och smek eller fullbordat sexuellt samlag? Jag antar sistnämnda om MGM sedan kör därifrån i panik ej helt under kognitiv kontroll givet att gripandet skedde som misstänkt rattfylla.
Citera
2026-08-13, 06:13
Medlem
Vit Volvo v60……finns en herre i Mullsjö som jobbar på Ryhov som har en sådan bil.
Citera
2026-08-13, 06:43
Medlem
På mrkolls topplista har det bubblat upp en sjuksköterska i tenhult med väderstreck som efternamn. Dock ingen vit volvo reggad på honom.

EDIT: Hans pappa däremot äger en Volvo D60 vit
Senast redigerad av Nasenbluten 2026-08-13 kl. 06:49.
Citera
2026-08-13, 06:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam.tack
Ja och dessutom rattfylla på det. Ett märkligt nattpass, minst sagt.

Har inte läst tråden men jag fastnade också på det här. Kan det ha varit så att han inte var i tjänst när det hände?
Citera
2026-08-13, 06:52
Medlem
Detta är den jag tror
A*d*eas *o*d född 1985
Registrerad sjuksköterska
Tenhult
Fadern i Huskvarna äger en vit volvo V60 D3
Citera
2026-08-13, 07:25
Medlem
Riksreptilens avatar
Lite längre intervju med HRchefen som är svävande om mer utredning för att hitta ev fler offer kan behövas.
Kvalitetssäkring i ett av drygt 20 regioner.

" Mannen har varit anställd i drygt tio år på regionen, men det är oklart om regionen kommer utreda ifall fler patienter har utsatts."

https://www.sverigesradio.se/artikel/sexbrottsmisstankte-mannen-togs-pa-bar-garning-flydde-fran-sjukhuset
Citera
2026-08-13, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasenbluten
Detta är den jag tror
A*d*eas *o*d född 1985
Tenhult
Om detta stämmer så hade jag inte så fel ändå, att personen var berusad beror nog på att han fick panik när han blev påkommen och drack säkert handsprit eller dylikt medans han drog ifrån sjukhuset.
Citera
2026-08-13, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasenbluten
Detta är den jag tror
A*d*eas *o*d född 1985
Tenhult

En med det namnet verkar jobba på avdelningen där brottet har begått så är inte osannolikt.
Citera
2026-08-13, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curtis6
Är detta en tråd om bilmärken???

Citat:
Ursprungligen postat av Vittri
En med det namnet verkar jobba på avdelningen där brottet har begått så är inte osannolikt.
maskorna på efternamnet?
Citera
2026-08-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Om detta stämmer så hade jag inte så fel ändå, att personen var berusad beror nog på att han fick panik när han blev påkommen och drack säkert handsprit eller dylikt medans han drog ifrån sjukhuset.

Tror nog snarare han var onykter när han kom dit. Tycker hans liv liknar serievåldtäktsmannen i Jönköping för nåt år sen.
Citera
2026-08-13, 08:58
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
Det finns väl ingen (?) på ett svenskt sjukhus som har en tjänstebil av det här slaget. Troligen syftar man på hans inloggningskort; dvs att han inte längre är behörig att komma åt journaler och annat internt på sjukhuset.

Det kan vara så. Men även sjuksköterskor tillgång till tjänstebilar.
Jönköping är ett annat län än Västergötland, men min granne här i Örgryte som är SSK har tjänstebil hemma. (Och givetvis telefon samt inloggningskod/kort.)
Citera
2026-08-13, 09:00
Medlem
Vad kan gärningsmannen vänta sig för typ av straff om han tex fälls för fullbordat samlag som våldtäkt? Längd på straffet? Några ytterligare åtalspunkter då han gjorde det som läkare eller sjuksköterska och därmed utnyttjade sin ställning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in