Enbart spekulationer men han kanske var ledig den natten ändå smög dit och förgrep sig på patienten. Då märkte ju inte arbetskamraterna om han luktade alkohol
Tänkte också så. Kanske jobbat tidigare och intresserat sig för en viss patient. Lite innanför västen tar han sig en biltur och smyger in på sin arbetsplats.
Det är väl bitrex i den nu förtiden? Så vitt jag vet var det längesen det gick att dricka läkarspriten.
Det gick bra på Chalmers i alla fall.. Numera så vet jag inte, med det finns kemisk ren etanol på 96%, 100% finns också men dessa tuber måste mer eller mindre trycksättas, om jag kommer ihåg rätt efter alla dessa år. Hursom, så finns det i sjukhusen. ("Ren sprit")
Används i laboratorium, som finns i bland annat sjukhus.
Men gärningsmannen hade antagligen druckit vodka. Vodka "känns inte" på omgivningen.
Bitrex:
Speltillverkaren Nintendo använder denatoniumbensoat på spelkassetterna till Nintendo Switch för att förhindra att små barn sätter dem i halsen och kvävs.
Kan det möjligtvis vara en XC60 II T8 AWD från 2019? Det finns nämligen en sådan bil skriven på en läkare.
Med tanke på att bilen är ganska kvaddad så är det ju omöjligt att se både modell och årsmodell. Årsmodell går ju inte ens att se om bilen är oskadd eller om du har regnr. Så att spekulera i en viss läkare är ju onödigt just nu.
Man vill ju säga "Inte ens våra sjukhus är säkra" men sanningen är att sedan en lång tid tillbaka är våra äldreboenden, förskolor, skolor, etc imte säkra.
Ni får bara oftast inte läsa om de fallen i mainstream media.
Man undrar vilka hjälpmedel det rör sig om? Tjänstebilen?
-Vita bilar är ofta tjänstebilar..
Det finns väl ingen (?) på ett svenskt sjukhus som har en tjänstebil av det här slaget. Troligen syftar man på hans inloggningskort; dvs att han inte längre är behörig att komma åt journaler och annat internt på sjukhuset.