2026-08-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Enbart spekulationer men han kanske var ledig den natten ändå smög dit och förgrep sig på patienten. Då märkte ju inte arbetskamraterna om han luktade alkohol
Tänkte också så. Kanske jobbat tidigare och intresserat sig för en viss patient. Lite innanför västen tar han sig en biltur och smyger in på sin arbetsplats.
Citera
2026-08-12, 23:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyStock4764
Det är väl bitrex i den nu förtiden? Så vitt jag vet var det längesen det gick att dricka läkarspriten.

Det gick bra på Chalmers i alla fall.. Numera så vet jag inte, med det finns kemisk ren etanol på 96%, 100% finns också men dessa tuber måste mer eller mindre trycksättas, om jag kommer ihåg rätt efter alla dessa år. Hursom, så finns det i sjukhusen. ("Ren sprit")
Används i laboratorium, som finns i bland annat sjukhus.

Men gärningsmannen hade antagligen druckit vodka. Vodka "känns inte" på omgivningen.

Bitrex:
Citera
2026-08-12, 23:47
Medlem
Borde ju varit häktningsförhandling idag om brottet skedde i helgen.
Citera
2026-08-13, 00:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif
Definitivt ingen XC90. Utan tvekan är det en Volvo. Troligtvis V60 alt XC60. Syns tydligt på baklyktan som ses på en av bilderna.

Kan det möjligtvis vara en XC60 II T8 AWD från 2019? Det finns nämligen en sådan bil skriven på en läkare.
Citera
2026-08-13, 00:32
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickepuck
Borde ju varit häktningsförhandling idag om brottet skedde i helgen.

Utifrån vad jag kan se i media ser jag bara att han blivit "frihetsberövad", blev han ens anhållen?
Senast redigerad av STALK3R 2026-08-13 kl. 00:37.
Citera
2026-08-13, 00:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nannena
Kan det möjligtvis vara en XC60 II T8 AWD från 2019? Det finns nämligen en sådan bil skriven på en läkare.

Bor läkaren i riktningen bilen färdades?
Citera
2026-08-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Inte följt tråden, men platsen för bilkraschen ligger ju relativt nära sjukhuset. Går välja olika riktningar senare, via den vägen.
Citera
2026-08-13, 03:48
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linsu6
Han är en svenskfödd familjefar. Jag går inte ut med något namn för han familj skull. Det kommer nog fram ändå inom snar tid. Tragiskt o ofattbart 🤬
"Svenskfödd" så som babbe född i Sverige?
Citera
2026-08-13, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Om han var mitt i en flykt från polisen så kanske det inte är så troligt att han var på väg hem … De visste ju redan hans identitet.
Citera
2026-08-13, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nannena
Med tanke på att bilen är ganska kvaddad så är det ju omöjligt att se både modell och årsmodell. Årsmodell går ju inte ens att se om bilen är oskadd eller om du har regnr. Så att spekulera i en viss läkare är ju onödigt just nu.
Citera
2026-08-13, 04:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Fick han åka tillbaka till Ryhovs länssjukhus?

Precis min tanke. Han borde vara totalbannad där.

Man vill ju säga "Inte ens våra sjukhus är säkra" men sanningen är att sedan en lång tid tillbaka är våra äldreboenden, förskolor, skolor, etc imte säkra.

Ni får bara oftast inte läsa om de fallen i mainstream media.
Citera
2026-08-13, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han kanske tog en vodka eller två efteråt?

Med det sagt vill jag också säga att medarbetaren är avstängd och han får inte lov att vistats på arbetsplatsen, han är även fråntagen hjälpmedel, säger Urban Funck till tidningen.
https://www.gp.se/krim/misstankt-sexualbrott-pa-sjukhus-i-jonkoping.b67bdb52-86c8-4171-b511-19bbe4ad1ae9

Man undrar vilka hjälpmedel det rör sig om? Tjänstebilen?
-Vita bilar är ofta tjänstebilar..
Det finns väl ingen (?) på ett svenskt sjukhus som har en tjänstebil av det här slaget. Troligen syftar man på hans inloggningskort; dvs att han inte längre är behörig att komma åt journaler och annat internt på sjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in