2026-08-13, 07:26
Avslutad
Frågan som vi alla bör ställa är väl om de har koppling till Greta-klimatextremistens rörelse?
Citera
2026-08-13, 07:29
Avslutad
Ryska spionerna är skolboksexempel på såna som Putin skickar till EU för att infiltrera ungdomsrörelser och starta/ elda på uppvigling och upplopp som korankravallerna.

Sv Freds är självklart involverade och agerar quislingar (som vanligt).
Citera
2026-08-13, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Det vore väl konstigt om ryska spioner bodde kvar hemma i kloaken? Såklart att de "flyttar" till ett svagt vänsterland som vänsterspanien med svag lättlurad regering?

Jo eftersom vissa hävdar att spionerna prompt måste ha walkie-talkies för att det inte finns mobiltäckning.
Ja med tanke på Sveriges agerande mot Ryssland så får man ju vara väldigt säker på att Ryssland kommer att närma sig Sverige på ett eller annat sätt. Men hade det funnits det minsta misstanke om spionage hade dom inte släppts och polisen har ju till och med dykt i vattnet där men inte hittat något.
Så rejäl nitlott denna gång och att man har med sig komradio betyder ju inte att man inte vistas på områden där det finns mobiltäckning för just mobiltäckning kan variera våldsamt.
Citera
2026-08-13, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja med tanke på Sveriges agerande mot Ryssland så får man ju vara väldigt säker på att Ryssland kommer att närma sig Sverige på ett eller annat sätt. Men hade det funnits det minsta misstanke om spionage hade dom inte släppts och polisen har ju till och med dykt i vattnet där men inte hittat något.
Så rejäl nitlott denna gång och att man har med sig komradio betyder ju inte att man inte vistas på områden där det finns mobiltäckning för just mobiltäckning kan variera våldsamt.

Du verkar tro att Säpo delar med sig av sin intel till Aftonbladet? Såklart att det hemlighålls
Citera
2026-08-13, 07:40
Medlem
Citat:
I det aktuella området finns mobiltäckning varje millimeter.

Men visste de var de skulle vandra när de började och visste de att det fanns mobiltäckning? De kan vara ryska spioner eller inte. Men om man brukar vandra så är det inte helt omöjligt att man har med sig komradios.

Det finns svaga indicier. Jag skulle informera varje säkerhetstjänst i NATO inklusive den spanska, så får man ha extra koll på dem. Till man tar med fingrarna i kakburken.

Jag kan även tänka mig att de är nyttiga idioter. De har fått tipset om bra fiske av en riktig spion. För man ville se

1 VD för SAAB verkligen bor där

2 Reaktionen.
Citera
2026-08-13, 07:42
Medlem
Citat:
Du verkar tro att Säpo delar med sig av sin intel till Aftonbladet? Såklart att det hemlighålls
Det hemliga är ju naturligtvis att dom inte hittade något som kunde bevisa spionage så därför är dom inte längre misstänkta för brott.
Citera
2026-08-13, 07:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Men visste de var de skulle vandra när de började och visste de att det fanns mobiltäckning? De kan vara ryska spioner eller inte. Men om man brukar vandra så är det inte helt omöjligt att man har med sig komradios.

Det finns svaga indicier. Jag skulle informera varje säkerhetstjänst i NATO inklusive den spanska, så får man ha extra koll på dem. Till man tar med fingrarna i kakburken.

Jag kan även tänka mig att de är nyttiga idioter. De har fått tipset om bra fiske av en riktig spion. För man ville se

1 VD för SAAB verkligen bor där

2 Reaktionen.

Jag tror att ryssarna inte är bättre än så här numera, helt odugliga på allt militärt.
Citera
2026-08-13, 07:43
Avslutad
Citat:
Det hemliga är ju naturligtvis att dom inte hittade något som kunde bevisa spionage så därför är dom inte längre misstänkta för brott.

Det vet vi inte. Du önsketänker.
Citera
2026-08-13, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Komradio, lämnar inte spår som mobiltelefoner. (Ansluten till mast etc)
En går in på tomten, medan en annan står utanför och håller uppsikt, samtidigt som de kommunicerar via komradio.
En komradio av ett sådant slag är avlyssninsbar av vem som helst som kan ratta in samma frekvens och eftersom det inte blev några repressalier angående just komradio så får man räkna med att det är en allmän frekvens som alla får använda. Så det blir nog inga hemligheter avhandlade på den.
Citera
2026-08-13, 07:48
Medlem
Citat:
Det vet vi inte. Du önsketänker.
Ja dom är ju inte misstänkta för brott längre och du vet väl vad det betyder.
Citera
2026-08-13, 07:49
Avslutad
Citat:
Ja dom är ju inte misstänkta för brott längre och du vet väl vad det betyder.

Det vet vi inte. Däremot kanske locket har lagts på...
Citera
2026-08-13, 07:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medjed
Inte en chans att de var där av en slump. Vårt land är över 400 000 kvadratkilometer stort och dessa ryssar råka tälta vid Saabs VDs bostad.. Fet chans..

Och hur skulle de veta att det var hans bostad? Hur många svenskar vet ens att det är hans bostad? Jag tvivlar på att majoriteten av svenska folket ens vet vem han är.

Också lustigt att här går det minsann bra att hänga ut dem på namn och bild fast de inte ens är dömda, men när det gäller våldtäktsmördarnegrer så ska de skyddas till varje pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in