2026-08-13, 04:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Men du gubben du har ju haft din blå regering i fyra år här nu. Var det inte bra det heller? Du känner dig utsatt som övre medelklass trots alla åtgärder de blå gjort för att hålla dig och de andra prinsarna nöjda. Hur ska det bli nu då när de röda tar över?
Wishful thinking?
Citera
2026-08-13, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Du vill ha en parad varje år kanske där vi hyllar de som betalat mest skatt? Köpt flest segelbåtar och sportbilar? Kanske typ en Strava fast för höginkomsttagare där man kan jämföra sig med andra lokala välbärgargade. Tänk dig den appen, Silverööv spenderade precis 500 000 på en middag, låt oss se om din pappas pengar kan slå det. Vilka segment.

Hylla dem som sliter ut sig får en skitlön för att ta hand om din mamma medans du är på Ibiza och tar selfies på din fötter.
Varför inte, vi har ju det för mentalt sjuka varje år. Kan lika gärna ha en parad för höginkomsttagare som går runt med kavajer och guld klockor
Kanske åker runt i sinna sportbilar
Mycket champagne och bikini trosor
Vem vet finns möjligheter
Citera
2026-08-13, 05:43
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tycker att det är ett hyckleri att man aldrig kan se något fel på låginkomsttagaren.
Jag förstår att syftet är att provocera, men högerns retorik tycks enbart handla om att manipulera låginkomsttagare och stigmatisera de arbetslösa. Som retorisk krigskonst är detta farligare än någonsin, då socioekonomiskt svaga grupper alltmer inser sin fastlåsta position i underklassen. Så jag hoppas att du är beredd på en häftig motreaktion. Den kommer inom kort.
Citera
2026-08-13, 05:48
Medlem
Svenskar är gnälliga i allmänhet. Jantelag. ”De rika” enligt vänstern är de som tjänst hyfsat bra och där man är livrädd för att de ska slå sig fria från slavägarna därav ska de beskattas stenhårt.
Citera
2026-08-13, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Höginkomsttagare visar ofta otacksamt. Det är vanligt knegarfolk som måste se till att dom har det bra. Och som tacken så får vanliga knegare en skitlön och betalar alldeles för mycket skatt, medans höginkomsttagare knappt inte betalar någon skatt alls om man ser vad dom tjänar. Det ska även kännas för höginkomsttagare rent ekonomiskt.

“Knegarfolket som måste se till att dom har det bra”😂
Och knegaren betalar mycket skatt😂

Ja höginkommstagarna skattar inte mycket.👌 en sådär 20% mer än knegarn.
Kämpat sig igenom många års studier med miljoner i studie skuld. Sedan ska man skattas till knäna när man börjar tjäna pengar. och sedan blir man knullad ju mer man jobbar och tjänar. Tio tals miljoner i skatt för vad? Dennsvenska välfärden? Rena skǎmtet.
Citera
2026-08-13, 06:50
Medlem
För att väntermänniskor är egoistiska, giriga, empatilösa, hänsynslösa och destruktiva monster som programmerats att tänka destruktivt under ett par generationer.

En galen sekt som målmedvetet hamrats in under hela uppväxten genom barnprogram, skola och strikt styrd maimstream media genom en massiv målinriktad påverkansoperation som var mer framgåmgsrik än många trodde var möjligt.

Här är bars ett av många väldokumenterade graverande exempel på kampanjen som riktade sig specifikt till svenska barn, som nu växt upp och med järnhand leder det svenska samhället mot undergång trots att deras egen järnridå kollapsade för årtionden sedan:
https://web.archive.org/web/20200502222516/https://skolvarlden.se/artiklar/den-svenska-ddr-skolan
Citera
2026-08-13, 06:52
Medlem
Jag har inställningen om nån tjänar mycket, har fått en bra position eller annat +.
Antingen:Vad ska jag göra för att hamna där? Om jag tycker det är nåt att eftersträva.
Eller: Nej, inget för mig, jag bryr mig inte.
Vad jag märkt är att de som ofta klagar, drivs av avundsjuka, vilket förpestar deras liv. Avundsjuka är en av de allra sämsta egenskaperna som man bör jobba bort. Avundsjuka människor är verkligen inte trevliga.
Citera
2026-08-13, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Kan det vara så att ni är irriterade människor som gör saker så att det sticker folk i ögonen?
Som att arbeta hårt med ett jobb man har kämpat sig till, driver eget företag och då har råd att köpa finare saker än andra? Att uppenbarligen ha mer driv och jobba för att förbättra sin situation? Gud vad irriterande.
Citera
2026-08-13, 06:55
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Vem ska tvätta ditt "arsle" då när du blir gammal? "Jag behöver inga skatter, jag är frisk som en nötkärna" Ja men snälla du, när du får hår på snoppen så kommer du inse ett och annat.

Det kan man betala för, eller göra som i många andra länder, familjen får hjälpas åt
Citera
2026-08-13, 06:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Mina föräldrar är döda sedan många år och visst har jag källare i mitt hus men jag bor inte där, klappträ!

Citat:
Pysen? Ahh nån är penstionerad. Förmodligen med flera miljoner i premiepension och tjänstepenstion som nu gnäller trots sitt bekväma liv.
FallerIfallerA Är en respkterad medlem på den här communityn även om han sitter på andra sidan stängslet. så lägg ned!

Höginkomsttagare behandlas inte som skit. Aldrig tjänat de summorna men investerat mig till det jag har i dag, vilket fyller mina behov fullkomligt. Har liksom tagit rygg på de rika i investeringar men inte i livsstil.

Skattas höginkomsttagare till döds flyr de givetvis. Det är inte samma som att behandlas som skit men konsekvenserna av det blir skit eftersom vi dels tappar skatteintäkter och dels arbetstillfällen som företagsägare ger oss. Bit inte den hand som föder dig!
Citera
2026-08-13, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
“Knegarfolket som måste se till att dom har det bra”😂
Och knegaren betalar mycket skatt😂

Ja höginkommstagarna skattar inte mycket.👌 en sådär 20% mer än knegarn.
Kämpat sig igenom många års studier med miljoner i studie skuld. Sedan ska man skattas till knäna när man börjar tjäna pengar. och sedan blir man knullad ju mer man jobbar och tjänar. Tio tals miljoner i skatt för vad? Dennsvenska välfärden? Rena skǎmtet.
Du missar en grundläggande detalj i din beskrivning jag fetade ovan, som gör ditt påstående mestadels extremt fel.

Här är en mer korrekt beskrivning av det du försökte framföra.

Höginkomstagarna skattar en sådär 20% mer procent av sin lön än knegarn.

Många höginkomsttagare betalar exempelvis 1000% mer skatt än en låginkomsttagare, även om de skulle betala exakt samma procentsats på sin inkomst.

Tar du dessutom in alla bidrag och stöd till låginkomsttagare, då blir det ännu mer progressivt totalt sett.

Du har i stort sett rätt, men inte ens kritikerna har tagit in hur sjukt illa det är då lingvistiken, nyspråk och tankemönster blivit kontaminerat med orwellskt vänstertänk även hos svensk höger.
Citera
2026-08-13, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har alltid undrat varför höginkomsttagare ska alltid bli behandlad som skit. Det är alltid deras fel och så fort alla får det bättre så gnälls det på att höginkomsttagare har fått det bättre.

Hur kan detta jagande och jagande emot folk som har 40k eller mer, vara accepterat.

Varför är det så att om man är låginkomsttagare så ska man alltid få sin vilja fram och man ska alltid få sitt gnäll i tidningen upptryckt i folks ansikte och arslen.

Jag tycker att det är ett hyckleri att man aldrig kan se något fel på låginkomsttagaren. Typ som denna är skuldfri och har aldrig gjort något fel.

Jag kan tycka att låginkomsttagare ska acceptera verkligheten och sluta gnälla. Låginkomsttagare ska inse att dom har det jäkligt bra i Sverige. Dom kunde vara ett brunt arsle som tvättar tomma burkar på gatan i Pakistan för att sedan sälja dom till en återvinningscentral för där efter att göra vapen.

Varför?
Du är förvånad att någon vill stjäla pengarna för de som jobbar?

Styret vill inte ditt väl. Det som ska finnas i framtiden är korkade livegna bidragsberoende och miljardärer.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-08-13 kl. 07:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in