2026-08-12, 23:06
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Man brer sina Skogahomsmackor på morgonen, knyter skorna jobbar och sparar för en framtid efter pensionen för att sedan få en truck över sig och dö på ett skitigt jävla betonggolv.

Vila i frid.

Ja fy faan, har förmodling längtat till den dagen då han kunde låta arbetskorna stå kvar i skostället... för gott.
Citera
2026-08-12, 23:34
Medlem
Sådana olyckor brukar vara att trucken välter, antingen framåt eller åt sidorna.
Det kan ju vara så också att det är en servicetekniker som fått trucken över sig, detta vid reparation, att den varit upplyft för att lagas/servas och trillat ner...
Citera
2026-08-12, 23:51
Medlem
Symptms avatar
vi hade en kille på förra jobbet som dog två månader innan pension (65), han hade precis byggt klart sitt drömhus med sina pengar han hade sparat undan efter jobbat heltid sen han var 18.
Citera
2026-08-13, 01:49
Medlem
Kryckmannens avatar
Dörrtillverkaren på Tallvägen enligt lokaltidningen, som också skriver att personen var losstagen när räddningstjänst anlände, betalartikel:
https://www.jp.se/jonkoping/man-fick-truck-over-sig-mycket-allvarligt-skadad/

Enligt den SAP-anknutna tidskriften Arbetet är det årets 18:e arbetsplatsolycka med dödlig utgång.
Citera
2026-08-13, 02:41
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
65 år gammal också, har förmodligen knegat och slitit hela livet. Deppigt.

Staten gnuggar sina händer!
Tragiskt detta.
Citera
2026-08-13, 06:13
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
vi hade en kille på förra jobbet som dog två månader innan pension (65), han hade precis byggt klart sitt drömhus med sina pengar han hade sparat undan efter jobbat heltid sen han var 18.

Samma här. Snubben som snackade om pension mest av alla, till den grad att vi blev riktigt less dom sista fem åren, dog 2 månader efter att han avtackades för pension.

Livet
Citera
2026-08-13, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ja fy faan, har förmodling längtat till den dagen då han kunde låta arbetskorna stå kvar i skostället... för gott.
Nja då hade han nog tagit pension redan om han hunnit fylla 65, fyller man på första halvåret går många i pension vid semestern och senare delen av året går vid nyår. Vet inte så många som går dagen man fyller faktiskt..
Citera
2026-08-13, 07:44
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nja då hade han nog tagit pension redan om han hunnit fylla 65, fyller man på första halvåret går många i pension vid semestern och senare delen av året går vid nyår. Vet inte så många som går dagen man fyller faktiskt..
Fast riktåldern för årskullarna som nu är i pensionsålder är ju 67 år. Han kände väl att han orkade jobba till 67 och hade då fått en bättre pension.
Citera
2026-08-13, 08:14
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
65 år gammal också, har förmodligen knegat och slitit hela livet. Deppigt.

Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what

Citat:
Ursprungligen postat av Symptm

Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Samma här. Snubben som snackade om pension mest av alla, till den grad att vi blev riktigt less dom sista fem åren, dog 2 månader efter att han avtackades för pension.

Livet

Vi hade en ond jävel som projektledare/chefsperson på en arbetsplats.

Otrevlig och bråkig på den nivån att han som projektledare inte var välkommen på vissa möten på projekt han var inblandad i

Han hade urusel hälsa men god ekonomi pga tidigare goda affärer och skogsinnehav, han sa explicit att han visste att alla ville att han skulle gå i pension, men han tänkte stanna så länge han kunde bara för att jävlas.

När han var kanske 63 fick han en stroke och blev sjukskriven, men fanskapet kom tillbaka till jobbet och åkte till och med färdtjänst innan han fick klartecken att köra bil själv.

Till sist kom dagen då han gick i ålderspension, min närmsta chef, dessa två personer tålde för övrigt varandra särskilt illa, sa till oss efter cheferna haft sin avtackning för honom att vi kommer nog aldrig träffa denna Lasse fler gånger.

Jag frågade vad han menade, kommer han inte komma hit och hälsa på när han har landjo, sa chefen, han är nog död inom en vecka, han satt och somnade på din egen avtackning.

Dagen efter dog han.

En skattebetalarhjälte som inte tog ut en krona i pension.
Citera
2026-08-13, 13:12
Medlem
Jag jobbar som lastbilsförare i Jönköping och efter olyckan har det plötsligt blivit väldigt viktigt med rutiner kring lossning och lastning. På ställen där jag förut bara titta in och sa att jag backat intill för att sedan kunna sätta mig i hytten och ta rast så behöver jag nu vänta inne medan de lossar med trucken. De hänvisar till olyckan för att göra så. Råkade dessutom höra lite av en terminals morgonmöte när jag skulle gå på toa. De pratade om olyckan. Av vad jag hörde så hade lastbilen börjat köra medan han blev lossad.
Så jag vet inte säkert men tror att det finns en lastbilschaufför där ute som mår ganska dåligt just nu. Visst att alla kan få hjärnsläpp ibland men jag har fått det inrutat i mig att alltid kolla om dom är klara innan man kör iväg. Man vill ju inte bli den som orsakar något sånt här.
Citera
2026-08-13, 14:29
Medlem
norther1s avatar
Trist, men lagerarbetares liv är trotta allt mindre värda än mellanchefernas på kontoret. Tacka vet jag.. Vi har det bra....

Folk kör som galningar och inspektioner av truckar görs aldrig. Ansvaret till faller Mållgan... Hoppas platschefen smälls till ordentligt, för det lär garanterat finnas en uppsjö av säkerhetsbrister
Citera
2026-08-13, 14:56
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverpastej.macka
Jag jobbar som lastbilsförare i Jönköping och efter olyckan har det plötsligt blivit väldigt viktigt med rutiner kring lossning och lastning. På ställen där jag förut bara titta in och sa att jag backat intill för att sedan kunna sätta mig i hytten och ta rast så behöver jag nu vänta inne medan de lossar med trucken. De hänvisar till olyckan för att göra så. Råkade dessutom höra lite av en terminals morgonmöte när jag skulle gå på toa. De pratade om olyckan. Av vad jag hörde så hade lastbilen börjat köra medan han blev lossad.
Så jag vet inte säkert men tror att det finns en lastbilschaufför där ute som mår ganska dåligt just nu. Visst att alla kan få hjärnsläpp ibland men jag har fått det inrutat i mig att alltid kolla om dom är klara innan man kör iväg. Man vill ju inte bli den som orsakar något sånt här.

Men för i helvete. En chaufför stänger ju där bak innan han kör iväg. Man kan ju inte stå vid en lastbrygga och köra iväg medan nån lossar med truck. Kan det verkligen vara så jävla idiotiskt?

Är det på Diplomat dörrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in