2026-08-12, 22:44
Medlem
hockexs avatar
bagaget är ju knökfullt med livslångt dåligt beteende och trauman, det är motsatsen till stabila människor där.
Citera
2026-08-12, 22:44
Medlem
pati1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Undvik såna medelsnittskärringar som 40-åringar, de spelar spel och är falska och mesiga. De sexigaste tjejerna är samtidigt de som är mest raka och drama free.

Men om du ändå vill få bukt med den där passiv-aggressiva fiskärringen, styr upp samtalet genom att prata myndigt med henne, som en polis. Använd hennes namn i början av meningarna. Sånt funkar på svaga människor.

I just hennes fall pratade hon kanske med flera män samtidigt och valde helt enkelt en annan. Men hon ville inte vara ärlig med det eftersom hon spelar spel. Inte av förslagenhet, utan av osäkerhet.

Fula vanor blir värre när vanans hjulspår blir djupare. Det är därför jag aldrig aktivt raggar på någon över 35. De flesta är förstörda med ovanor i högre ålder, även om undantag finns.

Sedan får man inte glömma att det finns en anledning till att singlarna är singel. Samma på marknaden för begagnade bilar - ofta är det de dåliga bilarna som folk vill bli av med - de pålitliga bra exemplaren vill folk oftast behålla.

Det ligger tyvärr väldigt mycket i det du skriver, bilanalogin är klockren och ju äldre folk blir, desto djupare blir mönstren och desto mer bagage bär man på.
Många har byggt upp vanor, skyddsmurar eller obearbetade skador som gör att de i praktiken inte längre är kapabla att släppa in någon ny på ett sunt sätt, oavsett vad de påstår att de vill i sin profil.
Sen finns det alltid undantag, men på dejtingmarknaden i den här åldern blir det extremt tydligt att man oftast får navigera bland ganska djupa hjulspår.
Citera
2026-08-12, 22:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej det är verkligen inte pga makt. Det är för att man gillar känslan av att hålla på med nån lite bara.

Om du har träffat tjejer som gett dig falska förhoppningar pga nån slags maktkamp mellan er så är det nog destruktiva och inga bra tjejer.
100% utav er ger falska förhoppningar då eller?

Förstår du ens vad fan det innebär och vad det gör med dynamiken?

"Det är för att man gillar känslan av att hålla på med nån lite bara"

Det blir tröttsamt förstår du det eller fattar du inte vad era handlingar gör?

Jesus hjälp er ge dom mer hjärnceller snälla!
Citera
2026-08-12, 22:48
Avstängd
TS ge upp

Åk utomlands du kommer inte hitta någon normal kvinna här i sverige

Sanningen är bitter, lycka till!
Citera
2026-08-12, 22:48
Medlem
IdunLos avatar
Ironiskt att du rantar om omogenhet när du själv kör med ”test”. Varför håller du på så?

Du skapar osäkerhet hos den andra personen och får någon sorts bekräftelsekick av det.

Innan man har träffat någon kan sådant få en att börja tvivla och tänka att det inte är någon idé, att du har flera på gång samtidigt eller, precis som hon skrev, att du egentligen inte är så intresserad.

Nu håller jag inte på med nätdejting men jag kan tänka mig att din taktik är rätt kontraproduktiv.
Citera
2026-08-12, 22:50
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
100% utav er ger falska förhoppningar då eller?

Förstår du ens vad fan det innebär och vad det gör med dynamiken?

"Det är för att man gillar känslan av att hålla på med nån lite bara"

Det blir tröttsamt förstår du det eller fattar du inte vad era handlingar gör?

Jesus hjälp er ge dom mer hjärnceller snälla!

Jag vet faktiskt inte om alla gör det. Men jag skulle tro rätt många. Men det är inte så att det händer hela tiden, jag kanske har gjort så några gånger i mitt liv. Men sen skulle det visa sig att han faktiskt på vägen fångar ens intresse ändå då vill man ju ta det vidare på riktigt.

Jag fattar att det är inte helt schysst men nån gång måste man väl få vara lite ego. Och som sagt, män leker med tjejers känslor hela tiden ju, detta verkar du ju inte tycka är fel?
Citera
2026-08-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Extremt enkelt att besvara den frågan: de är helt enkelt inte tillräckligt sugna på dig. Vad har du att erbjuda egentligen?
Citera
2026-08-12, 22:54
Medlem
Jag tror att många använder dejting appar eller vad man nu använder som tidsfördriv
Man har egentligen ett bra liv
Men så behöver man känna sig sedd
Då dejtar man lite på en app
Man kanske pratar med 40 karlar samtidigt
Så sållar man och håller kvar vissa och sen måste man ju dra en vit
Jag har mest hängt på bodycontact tidigare
Där som kvinna om man skapar en profil eller kunde iallafall få 350 svar första dagen av sugna karlar
Då får man sålla
Varit singel dock nu i över 10 år
Jag skulle inte ens lägga till mig själv på en dejtingsida igen
Har inget intresse

Men jag tror det du beskriver är någon som egentligen inte är intresserad och har för mycket bagage för att vara seriös

Jag är kvinna 58 år
Har haft både långa och korta förhållanden
Citera
2026-08-12, 22:56
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Vad jag personligen skulle kunnat sträcka mig till vid ett sånt meddelande är;

"Hej, samma här har haft supermycket att göra.
Ska sticka iväg och kommer inte kunna svara lika mycket.
Lördag 20.00 nästa v så bjuder jag oss två upptagna själar på en glas vin.
Låter det bra?"

Det där lät ju helt ok ändå. Kanske dömde jag dig lite hårt förut. Eventuellt.
Citera
2026-08-12, 22:57
Medlem
Citat:
Jaså? Det var ju en bekväm gissning, men den spricker tyvärr helt om man kollar på vad hon faktiskt skriver i sin egen presentation.

Hon har skrivit följande svart på vitt i sin profil:

"Gillar hitta på det mesta som är kul men saknar nån o göra det tillsammans med..."

"Söker något innerligt, äkta, stabilt o tryggt. Rätt kemi är det viktigaste och vackraste av allt."

"Jag vill bli kär, på riktigt! Det ska väl inte va så svårt 😉🤷‍♀️
Du kändes väl inte som den personen helt enkelt.
Citera
2026-08-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Vi vet seriöst inte hur vi ska hantera er och det börjar bli tröttsamt.

Väx upp förfan!

Svarade du till fel person?
Citera
2026-08-12, 23:00
Medlem
Citat:
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Så du spelar en massa spel men blir förvånad när du blir spelad? Har du du nån form av hjärnsubstans innanför huvudet som kan förklara detta? Tror du att du är nån form av drömkille?
Senast redigerad av Bib-bo 2026-08-12 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in