Citat:
Ursprungligen postat av
Monerokungen
Nåja!
Du menar din lilla råtta, Att dom som jobbar med säkerhet på dom största företagen inte vet ett skit?
Att "gudfadern för AI" Geoffrey Hinton inte vet ett skit?
Okej råttan! Du vet bättre!
Och min krypto sålde jag redan i Oktober 2025! Så mitt portfolio värde är värt mer än det Hyresvärds Alla fastigheter tillsammans!
Det normalt funtade folk inser är att de du hör skrika högst i media och som du refererade till "VDs" för olika företag som tillverkar språkmodeller har i sitt största intresse att skapa opinioner för att få ensamrätt på utveckling, att skapa en bild av att deras produkter är så farlig för att ge intrycket att modellerna är overkligt kraftfulla.
"gudfadern för AI" ja det visar ju lite vad du vet överhuvudtaget, men den här diskussionen har hållits här om och om igen så du kan söka i inläggen så kommer du hitta en hel del som kommer rasera hela ditt auktoritetsargument.
Auktoritetsargument är för den delen något som används primärt av låg begåvade som inte förmår att sondera innan de ska kasta in sina åsikter. Om du lagt minsta lilla undersökning innan du postat ditt dravel så hade du kanske observerat att det är absolut ingen konsensus om något, och vill du ha ett auktoritetsargument så gick google i dagarna ut med en rapport där man direkt motsäger sådant som "gudfadern för AI", Sam Altman, osv sagt.
Men det kanske undgått dig att Google var de som faktiskt skapade den underliggande tekniken som alla moderna språkmodeller bygger på, de gör själva språkmodeller men ändå är det inte deras som "löper amok" och hackar olika sidor hela tiden, vad beror det på tror du?
Vad kul för dig, synd att inte pengar kan köpa dig bättre genetiska förutsättningar att formulera eller bilda dig en uppfattning. Men du kan ju alltid blinga till permobilen så det syns att du är den rikaste muppen i staden.