2026-08-09, 22:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Över för Rogö. Obegriplig taktik med tanke på hans bakgrund.
Citera
2026-08-09, 22:38
Medlem
Rogö borta. Åttonde för honom också. Ungefär som väntat. Hade han tagit 5.35 i första hade det ändå inte räckt till mer än en sjätteplats.
Citera
2026-08-09, 22:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Nähä.
Citera
2026-08-09, 22:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Mikkola missar medalj i höjden.
Citera
2026-08-09, 22:47
Medlem
Sundén med tredje övertrampet. En stor missräkning. Den svenska finaldagen tog slut alldeles för fort.
Citera
2026-08-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Otroligt. Hon är ett år ung i klassen också. Finns en lång bulgariska, 17-åriga Angelova, som hoppade nästan 14m (13.98m) vid JEM, och tävlade även nu i Eugene. Angelovas form verkar dock ha sviktat en hel del sedan dess hon tog sin jordskredsseger vid JEM. 13.98m i Rieti blev bara 13.03m idag. Bulgariskan hade dock lite flyt och är vidare till final med några cm marginal (krävdes 13.00m). Angelova, som är dotter till den bulgariske landslagsforwarden i basket Dimitar Angelov, kan nog bli ett hot för Johanna där ändå.

Johannas hopp var med +0.5 vind i ryggen, vilket vittnar om att det finns mer att ta av vid optimala förhållanden.

Noterbart i övrigt: Bland 26 hoppare i försöken så var det bara Johanna som levererade ett PB. Och Johanna hade näst längsta hopp av alla, med rumänskan Daria Vrinceanu som etta på 13.60.

Angelova, född 2009 och två år ung i klassen, tog hem tävlingen på 13.91m. Imponerande, minst sagt.
Citera
2026-08-10, 04:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Överlägset guld till Belo da Silva, trots mest gnäll på honom här i tråden.

Har ju möjlighet att bli en riktigt bra mångkampare då han är bra på flera av de svåra teknikgrenarna.

Risk att han byter land till Brasilien?
Känns som ett riktig longshot att han skulle byta till Brasilien då hans pappa är feån Mozambique och flyttade till Sverige som femåring och själv spelat fotboll i de svenska ungdomslagen. Mamman är helsvenska.
Citera
2026-08-10, 09:48
Medlem
USAs Jerabek diskad i stav pga. felaktiga skor. Han var ursprungligen bronsmedaljör. Det betyder att Rogö stiger en placering och blir sjua.
Citera
2026-08-10, 16:36
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Mikkola missar medalj i höjden.
Intressant kommentar av Ella Mikkola
– Jag är verkligen besviken. Jag ska inte försköna det. Jag vet att jag kunde ha gjort så mycket bättre. Alla resultat jag någonsin har hoppat har inte gjorts i så bra form. Det har aldrig känts så här bra förut. Det är därför det här känns så dåligt, sa Mikkola i ett pressmeddelande från SUL.
Citera
2026-08-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Inte Olssons mästerskap detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Misslyckat JVM för Evelina. Ej i form? Förklarar hennes svaga längdhopp. Men hon har väl stafetten kvar?

Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Borde handla om ngt annat. Hon hoppade ju 6.27m på SM i Uppsala för ett par veckor sedan.

https://www.instagram.com/p/Db8KVXsCBvE/

Har bitit mig i tungan några gånger, men när hon själv lägger ut känns det okej att dela.

Som en påminnelse till oss alla att livet händer och ibland sker outhärdligt svåra saker som ger perspektiv på idrotten. Sällan eller aldrig har vi hela bilden bakom resultaten.

Sunnes stolthet kommer utan tvivel igen.
Citera
2026-08-12, 19:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sashilita

Har bitit mig i tungan några gånger, men när hon själv lägger ut känns det okej att dela.

Som en påminnelse till oss alla att livet händer och ibland sker outhärdligt svåra saker som ger perspektiv på idrotten. Sällan eller aldrig har vi hela bilden bakom resultaten.

Tufft att läsa. Tycker hon kommit tillbaka bra trots allt elände.
Citera
2026-08-12, 19:02
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sashilita

❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in