2026-08-12, 11:59
Medlem
Bipolär kan bryta ut efter 30 års ålder om du utsätts för extrem stress el andra livshändelser. Tycks stämma in med henne och i samband med flytten.
Citera
2026-08-12, 12:00
Medlem
Det har bara gått utför sen hon flyttade till Norrsundet. Hon bryr sig inte ett skit om hur hon ser ut. Hon ser nu ut som en trasa. Tror hon ändå lyckades hålla sitt mående i schack när hon bodde i Stockholm. Jag tror faktiskt att hon ångrar flytten. Fast det skulle hon aldrig erkänna. Hon skulle få svårt att få en bostad i Stockholm igen. Huset i Norrsundet är inte ens värt en liten etta i Stockholm. Skulle hon sälja så skulle det bli med förlust. Det är nog mycket fel i huset. Blev nog inga rätt nånstans när Stefan var besiktningsman. Han har ju gjort många fel innan.

Hon mår nog så dåligt för hon gjorde en enorm förlust affär med huset. Hon har bara gjort taket. Inget annat på 2,5 år. Så pengarna är borta nu. Hon har nog shoppat upp varenda krona som blev över. Shoppat skit. Det ser värre ut en Morran och Tobias hus. Bedrövligt faktiskt. Stackars Mellon som växer upp i den sketna miljön.

Det blir bara märkligare och märkligare kring Ellie.

Det har nog slagit runt på riktigt.
Senast redigerad av Stoltmamma26 2026-08-12 kl. 12:06.
Citera
2026-08-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Det har bara gått utför sen hon flyttade till Norrsundet. Hon bryr sig inte ett skit om hur hon ser ut. Hon ser nu ut som en trasa. Tror hon ändå lyckades hålla sitt mående i schack när hon bodde i Stockholm. Jag tror faktiskt att hon ångrar flytten. Fast det skulle hon aldrig erkänna. Hon skulle få svårt att få en bostad i Stockholm igen. Huset i Norrsundet är inte ens värt en liten etta i Stockholm. Skulle hon sälja så skulle det bli med förlust. Det är nog mycket fel i huset. Blev nog inga rätt nånstans när Stefan var besiktningsman. Han har ju gjort många fel innan.

Hon mår nog så dåligt för hon gjorde en enorm förlust affär med huset. Hon har bara gjort taket. Inget annat på 2,5 år. Så pengarna är borta nu. Hon har nog shoppat upp varenda krona som blev över. Shoppat skit. Det ser värre ut en Morran och Tobias hus. Bedrövligt faktiskt. Stackars Mellon som växer upp i den sketna miljön.

Precis så. Hon hade väl flera bra vänner i Stockholm och en gammal psykolog hon gått hos ? I Norrsundet har hon ingen som bryr sig varken om henne el den stackars pojken . Herregud vilken sorglig smörja.
Citera
2026-08-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Bipolär kan bryta ut efter 30 års ålder om du utsätts för extrem stress el andra livshändelser. Tycks stämma in med henne och i samband med flytten.
Hon har haft den diagnosen tidigare men hon påstår att de tagit bort den.
Man kan gå många år utan skov. Förmodligen har flytten triggat igång sjukdomen igen.
Citera
2026-08-12, 13:20
Medlem
Citat:
Precis så. Hon hade väl flera bra vänner i Stockholm och en gammal psykolog hon gått hos ? I Norrsundet har hon ingen som bryr sig varken om henne el den stackars pojken . Herregud vilken sorglig smörja.

Jag tror att Norrsundet kan vara underbart att bo i om man gillar landet men nära till stan. Men jag tror det blev mycket förändringar på en gång för henne, så det triggade psykisk ohälsa.
Sen har hon inte många vänner där och de som finns verkar inte bry sig så himla mycket. Kanske inte hennes man heller. För han slipper ju problemen när han jobbar borta, när han kommer hem kommer ändå hem till någon som städar, lagar mat m.m. När han var singel hände ju inget när han var borta, så det är nog bekvämare och roligare för honom nu. Men han borde ändå försöka se hennes problem och hjälpa henne. Tex dra inte dit så mycket skrot när hon mår dåligt av att det är stökigt och hon inte ens klarar av att städa sina egna saker.

Det är ju verkligen som att medvetet påverka hennes ångest till det värre. Han borde ju kunnat rensat bort mer av sina saker.

PLUS varför kan inte hennes så kallade vänner bara säga att ”nu kommer vi en helg Ellie! Vi river tapeter och slipar i köket och hallen på lördagen och målar snickerier. På söndagen tapetserar vi! Du får bjuda oss på mat, snacks och vin!”

Hon behöver ju hjälp att komma igång med saker. Det märks ju det hör till hennes diagnos. Om man som vän bryr sig vill man väl hjälpa till att underlätta för henne? En helg kan man väl offra + man umgås ju…

Men känns inte som att hennes vänner är hennes vänner längre.
Citera
2026-08-12, 13:21
Medlem
Citat:
Många av de vännerna var riktiga vänner som verkligen ställde upp på Ellie och barnen. Tex Freddan. Hon var en riktig och genuin vän. Hon bröt ju med Ellie när Ellie flyttade och valde att lämna William och Wiggo hos deras pappa. Pojkarna hade några år kvar i skolan. Ellie har sagt sen innan att hon skulle flytta när de hade slutat skolan. Men plötsligt valde hon att flytta innan de hade gått ut skolan och pojkarna fick flytta hem till sin pappa. De hade ju sen innan i flera år bott heltid hos Ellie.
Citera
2026-08-12, 13:23
Medlem
Citat:
Skulle hon sälja så skulle det bli med förlust. Det är nog mycket fel i huset. Blev nog inga rätt nånstans när Stefan var besiktningsman. Han har ju gjort många fel innan.

Mm. Jag tror hon skulle kunna trivas där men hon behöver nog mer socialt umgänge.

Och ja huset kan nog vara mer jobb än hon först trodde. S verkar ju ta allt med en klackspark men vi såg ju hur hans egna hus såg ut… Om hennes hus ska bli/förbli så blir det sorgligt.
Citera
2026-08-12, 13:31
Medlem
Skulle kolla hennes TikTok (följer inte henne där), för att se hur hennes sektmedlemmar beter sig där. Inte så många kommentarer men kring 20-30 000 tusen visningar på videorna dvs dåligt engagemang. Men annars är det mest bara pepp med hjärtan (inga ord ens) eller folk som frågar om hon har mögel i huset (aldrig några svar om det på TikTok heller!)

Såg då denna video. Alltså nej men man ska inte skämmas för att man bott i familjehem, men varför i helvete behövde hon lägga ut den videon på honom och fråga om deras relation är bra? Jag tror säkert den är okej (även om jag tycker hon gjort många dåliga saker + lägger ut för mycket på barnen. Även på Mellon när han gör vissa saker som inte borde publiceras för hans skull (ni vet säkert vad jag menar. Vill inte skriva vad pga hans skull).

https://vm.tiktok.com/ZN881hFMN/
Citera
2026-08-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Skulle kolla hennes TikTok (följer inte henne där), för att se hur hennes sektmedlemmar beter sig där. Inte så många kommentarer men kring 20-30 000 tusen visningar på videorna dvs dåligt engagemang. Men annars är det mest bara pepp med hjärtan (inga ord ens) eller folk som frågar om hon har mögel i huset (aldrig några svar om det på TikTok heller!)

Såg då denna video. Alltså nej men man ska inte skämmas för att man bott i familjehem, men varför i helvete behövde hon lägga ut den videon på honom och fråga om deras relation är bra? Jag tror säkert den är okej (även om jag tycker hon gjort många dåliga saker + lägger ut för mycket på barnen. Även på Mellon när han gör vissa saker som inte borde publiceras för hans skull (ni vet säkert vad jag menar. Vill inte skriva vad pga hans skull).

Hon fattar ju inte att hennes beslut och hennes saker påverkar hennes barn. Likaså Mellon nu. Han påverkas jättemycket av hennes mående. Märks tydligt också då han blivit utåtagerande och sparkar på deras djur, han kräver ständig uppmärksamhet av Ellie. Kanske för att han behöver bekräftelse för han är orolig inom sig. En vuxens mående går ut över barnen.
Citera
2026-08-12, 14:32
Medlem
Citat:
Hon fattar ju inte att hennes beslut och hennes saker påverkar hennes barn. Likaså Mellon nu. Han påverkas jättemycket av hennes mående. Märks tydligt också då han blivit utåtagerande och sparkar på deras djur, han kräver ständig uppmärksamhet av Ellie. Kanske för att han behöver bekräftelse för han är orolig inom sig. En vuxens mående går ut över barnen.

Hon vägrar förstå det för då tvingas hon göra något åt sitt mående. Men hon mår ju såå fantastiskt!
Citera
2026-08-12, 16:32
Medlem
Men det var det j*vligaste jag har sett! Snack om att vara totalt gränslös
Citat:

Citera
2026-08-12, 17:06
Medlem
Citat:

Hur fan kan man göra nåt så elakt. Han ser inte ut att må bra. Hon skrattar åt det 😡😡😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in