2026-08-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolpilopi
Kan det ha varit en tvångsförsäljning? Rykten säger att hon har haft svårt att betala avgiften. Men oavsett gläds jag med henne att radhuset nu äntligen är sålt så hon kan gå vidare i livet!

Nja ska mycket till för tvångsförsäljning, domslut tror jag. Hon kom nog fram till själv att hon inte har råd.
Citera
2026-08-11, 09:46
Medlem
Jag tänker det är väl bra hon sålt radhuset, även om hon inte har annat klart. Dyrt med hög avgift och antagligen lån... Jag menar, säg att hon mellanlandar hos sin mamma en period - ja det är väl inte det värsta... Värre att bara fortsätta blint fortsätta sitt dyra leverne.... Hoppas för barnens skull hon hittar ett boende i lämplig kostnad. Sen är ju frågan om det duger åt prinsessan Linn som vill bo i ett slott. Svårt tro en hyrestrea kommer duga åt henne, men det är en annan sak.
Citera
2026-08-11, 18:58
Medlem
Idag har hon fixat håret. Vet inte vad sånt kostar men säkert en hel del.
Citera
2026-08-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Kostar nog ett par tusen. Säkert mamma eller mormor som betalar…
Citera
2026-08-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenriettaZ
Kostar nog ett par tusen. Säkert mamma eller mormor som betalar…

Ja säkert. Hennes argument är nog att det kommer generera mer jobb..
Citera
2026-08-12, 09:23
Medlem
Citat:

Är det fixat? Ser nästan lite risigt ut redan, hon dök upp på en bild i Aftonbladet idag; https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/vrVlxB/kadhammar-aktivister-raddade-staden-nu-vill-alla-till-nora
Citera
2026-08-12, 10:09
Medlem
Var det inte J som inte fick visa ansiktet på sociala medier? Men Aftonbladet går bra, eller? Linn och tjejerna är med i en artikel om Nora på Aftonbladet och Js ansikte syns där. "Foto: privat".
Citera
2026-08-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finalen15
Nä men ämnet var om hon gjorde en ”backförsäljning” oavsett hur mkt kontanter hon hade i insats. Hon köpte för 2,8 miljoner och sålde för knappt 2,5 miljoner alltså en förlust på 300 tusen. Det är ganska enkel matematik att förstå. Vad hon hade som kontantinsats o hur mkt hon betalat av har absolut ingenting med förlusten hon gjort. Snälla läs på hur det går till!
Det har betydelse för det som stod ang att ha pengar till kontantinsats för en ny bostad, det som startade det spåret i diskussionen. Även om man säljer med förlust kan intäkten från försäljningen vara större än lånet som behöver lösas.
Citera
2026-08-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzoerp
Ja att ingen förstår detta.
Jag förstår mycket väl. Men det jag skrev handlade om huruvida hon hade pengar till en kontantinsats. Vilket man kan få loss efter försäljningen även om man säljer med förlust.
Citera
2026-08-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finalen15
Ofattbart men kan vara unga personer som aldrig köpt eller sålt, eller rent av dåliga på matematik
Har både köpt och sålt och är bra på matematik. Det var du som inte förstod vad kommentaren handlade om, d v s huruvida hon kunnat få loss pengar till en ny kontantinsats.
Citera
2026-08-12, 16:14
Medlem
Citat:
Människan har ju knappt nått hår 😂
Citera
2026-08-12, 16:32
Medlem
Hon kommer aldrig få lån till att köpa något nytt på ett bra tag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in