Igår, 15:21
Medlem
Expressen skriver att Edlund krossade det svenska rekordet. 17 hundradelar är inte en kross.
Citera
Igår, 15:23
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Tikampen er kjenslig for vind, både va gjelder poengscore og inbyrdes oppgjør mellom tikjemperne. Dagens melodi var motvind,
både på 100m og i lengde. Noe som for de fleste betød en lavere poengscore, men ikke for alle.

På 100 m varierte det t.ex fra -2.1 i Skotheims heat til +vind i et annet. I lengdhoppet likeså. Det går jo ikke å ha med alle disse
vinddetaljene i en overordnet analyse, men ok å ha i bakhodet endå.
Senast redigerad av Ski-entusiasten Igår kl. 15:29.
Citera
Igår, 15:26
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Expressen skriver att Edlund krossade det svenska rekordet. 17 hundradelar är inte en kross.
Bengtsröm ville gjort 47.6 om tekniken hadde suttit 100%, men det kan man ikke alltid forvente. Om han bare hadde
fått den til helt ok, snakker vi 47.8 tror jeg.
Citera
Igår, 15:27
Medlem
Tror att Edlund kan springa under 47.80 i finalen, dock osäker på hur långt det räcker, iaf inte omöjligt med medalj. Förra EM så räckte 47.94 till medalj och i EM 2022 så krävdes 48.78.
Senast redigerad av kretinsky7 Igår kl. 15:31.
Citera
Igår, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken

Bergström noterade 47,94 vid förra EM. Nu hade Edlund tiden 47,81. Jag får det till 13 hundradelar bättre.
Citera
Igår, 15:35
Medlem
På Finnkampen blev Vanessa Kamga utsatt för ett rasistiskt påhopp av en 60-årig man på läktaren.

I Sommar i P1 berättar friidrottsstjärnan mer om händelsen och hur djupt den påverkade henne.

– Svordomarna flyger fram när han kallar mig n-ordet och säger att jag inte hör hemma i den svenska landslagsdräkten, säger hon.

https://www.svt.se/sport/friidrott/vanessa-kamga-om-det-rasistiska-pahoppet-han-kallar-mig-n-ordet
Citera
Igår, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Tikampen er kjenslig for vind, både va gjelder poengscore og inbyrdes oppgjør mellom tikjemperne. Dagens melodi var motvind,
både på 100m og i lengde. Noe som for de fleste betød en lavere poengscore, men ikke for alle.

På 100 m varierte det t.ex fra -2.1 i Skotheims heat til +vind i et annet. I lengdhoppet likeså. Det går jo ikke å ha med alle disse
vinddetaljene i en overordnet analyse, men ok å ha i bakhodet endå.
Noen gang må han jo få det til..
Citera
Igår, 16:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
På Finnkampen blev Vanessa Kamga utsatt för ett rasistiskt påhopp av en 60-årig man på läktaren.

I Sommar i P1 berättar friidrottsstjärnan mer om händelsen och hur djupt den påverkade henne.

– Svordomarna flyger fram när han kallar mig n-ordet och säger att jag inte hör hemma i den svenska landslagsdräkten, säger hon.

https://www.svt.se/sport/friidrott/vanessa-kamga-om-det-rasistiska-pahoppet-han-kallar-mig-n-ordet
Det har såklart aldrig hänt.
Citera
Igår, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Nästa OS blir det långdistans. 50km skidalpinism där man springer upp för Mont Blanc och sen åker skidor ner igen. Tove Alexanderson kommer att vara storfavorit.

Härligt, helt annan typ av sport och mycket mer intressant.
Citera
Igår, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Så är det nog
Men om han ej har världsklassfinish....

.... varför starta sista 200 från sista position????
Han sprang efter sin förmåga.
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det har såklart aldrig hänt.

Tvivlar också på det. Kamga väger runt 100 kilo och tar enligt egen utsago 135 kilo i bänkpress (en genomsnittlig 60-årig man tar på sin höjd 50-60 kg). Vem i sina sinnens fulla bruk går till verbal attack mot en sådan person? Hon hade kunnat avsluta 60-åringens liv väldigt snabbt.
Senast redigerad av kretinsky7 Igår kl. 16:31.
Citera
Igår, 16:41
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Känns väl inte så rimligt att Kamga skulle misshandla någon boomer bland massa folk och vittnen. En normal människa är inte så feg och dum att man misshandlar en gubbe för att den häver ur sig något dumt. Särskilt inte bland folk. Sen att det är en snyfthistoria är en annan sak. Big fucking deal liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in