Citat:
Ursprungligen postat av
NapoleonLaRue
Nej det blir nog svårt att hitta i dessa tider men det går ju att få ner antal ägare i alla fall om du tittar på årsmodellen och väljer en nyare bil/brud.
Visst, om du som man själv är 25 eller lite till, så kan du ju medvetet försöka hitta en ung kvinna med ett lågt antal "tidigare ägare" och lågt miltal(för att använda bil-analogin).
Jag gjorde faktiskt detta själv en gång i tiden, även om det inte alls var ett medvetet val då det var hon som valde ut mig snarare än tvärtom. Hon var 8 år yngre och gick i tvåan på gymnasiet. Vi blev ihop och var sen ett par i över 8 års tid. Tyvärr blev det inga barn (men väl en abort, vilket jag och även hon senare ångrade. vi förstod inte bättre då och det var ju så alla tyckte och sa att man skulle göra) i detta förhållande. Det var med facit i hand väldigt synd. Om inte annat för att det är mycket bättre att skaffa sina första barn när man är ung, eftersom man själv då kommer vara en ung förälder med lite mer energi och för att ens egna föräldrar förmodligen kommer vara yngre och bättre på att hjälpa till med barnbarnen (eller inte, boomer-generationen skiter ju ofta i både sina egna barn och barnbarn och sitteri Spanien och dricker vin, eller sitter hemma i villan i Sverige och tittar på nån viktig TV-serie).
Citat:
Kvinnor som är 30+ är slut jag hade inte skaffat barn med en brud som legat runt en massa redan och bettet sig och sedan när uppmärksamhet från andra män börjar sina naturligt med åldern nu plötsligt vill låsas vara seriös och bilda familj med första bästa för stunden hon hittar som desperat.
En del kvinnor är attraktionsmässigt "slut som artister" efter 30. En minoritet av kvinnor kommer dock fortsätta kunna attrahera attraktiva män i olika åldrar upp till 45 - 50 innan det tar stopp. Det som händer med många kvinnor runt 30+ (kvinnor som då inte redan har barn eller inte är i något långvarigt förhållande) är nog snarare att deras så kallade "biologiska klocka" börjar klämta eftersom de då måste börja skynda sig lite om de ska kunna hitta en man(vissa åker ju till Danmark och så numera och skippar mannen), bilda familj och hinna få mer än ett barn.
Sen kan det ju vara så att man som man kanske redan har ett eller flera äktenskap bakom sig, och att man redan har barn, men att ens äktenskap tar slut av någon anledning. Om man då känner att man skulle kunna tänka sig att skaffa fler barn, förutsatt att man hittar en lämplig och villig kvinna som det känns rätt med, så är det ju givetvis åldern 30+ på kvinnor som gäller, om man ska vara någorlunda realistisk.
Det kan ju t.ex. finnas frånskilda kvinnor som redan har barn, men som vill bilda en ny familj och ha fler barn.