Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Ok. Det är din åsikt. Det har inget att göra med mig eller någon.
Men det var en folkomröstning i Sjöbo 1988. Nej till flyktingmottagning vann med två tredjedelar av rösterna. Det hade ingenting med sändningstid att göra. Media var totalt irrelevant i sammanhanget.
Ok, jag förstår. Du vill helt enkelt inte att något invandringskritiskt parti ska vara i riksdagen och ännu mindre samarbeta med en regering och ännu mindre än det sitta i en regering. Du borde väl kunna förstå att det finns andra människor och att dessa helt enkelt inte håller med.
SD fick 1% i valet 2022. Det är mycket mer än AFS någonsin kommer att få.
Persson och Reinfeldt motsatte sig asyllagstiftningen 2005/6. De mindre partierna pressade på. Det här gick vi igenom. Bildt har inget med saken att göra.
Låt säga att det hade hänt. Inbillar du dig att de tagit röster från S, V, MP och C? Det gör du inte.
Det är ganska uppenbart att du använder "media" som en ursäkt. Vi har sett massor av exempel på saker som kommer upp trots att "media" inte är speciellt förtjusta.
Skulle svenska folket "svälja" allting media sagt hade SD aldrig nått över 1%.
Citat:
Ok. Det är din åsikt. Det har inget att göra med mig eller någon.
Så du är överens om att sjuklövern (nu åttaklövern) i grunden var och är för en generös invandringspolitik som kommer leda till att svensken blir i minoritet längre fram?
Citat:
Men det var en folkomröstning i Sjöbo 1988. Nej till flyktingmottagning vann med två tredjedelar av rösterna. Det hade ingenting med sändningstid att göra. Media var totalt irrelevant i sammanhanget.
Och vad hände med gubben som anordnade folkomröstningen? Han blev söndermobbad av Centerpartiet och det resultatet ändrade knappast på politiken i sig.
Citat:
Ok, jag förstår. Du vill helt enkelt inte att något invandringskritiskt parti ska vara i riksdagen och ännu mindre samarbeta med en regering och ännu mindre än det sitta i en regering. Du borde väl kunna förstå att det finns andra människor och att dessa helt enkelt inte håller med.
SD fick 1% i valet 2022. Det är mycket mer än AFS någonsin kommer att få.
Jag bryr mig inte om vilka som sitter i riksdagen eller inte eftersom resultatet i slutändan blir densamma. Jag röstar inte eftersom jag inte vill legitimera ett korrupt system.
SD 2002 var redan moderniserat och betydligt mindre radikala än vad AfS är. De fick även mycket mer uppmärksamhet innan valet 2002.
Citat:
Persson och Reinfeldt motsatte sig asyllagstiftningen 2005/6. De mindre partierna pressade på. Det här gick vi igenom. Bildt har inget med saken att göra.
De röstade igenom det oavsett.
Citat:
Låt säga att det hade hänt. Inbillar du dig att de tagit röster från S, V, MP och C? Det gör du inte.
De hade definitivt kunnat vinna många förstagångsväljare och män i LO-kollektivet. Paludan fick nästan 2 procent i danska valet 2019. Varför? För att han fick vara med i debatter bland annat.
Citat:
Det är ganska uppenbart att du använder "media" som en ursäkt. Vi har sett massor av exempel på saker som kommer upp trots att "media" inte är speciellt förtjusta.
Skulle svenska folket "svälja" allting media sagt hade SD aldrig nått över 1%.
Du förstår inte. Jag säger inte att svenska folket sväljer allt media säger. Jag säger att media vet när det är läge att ge ett parti lite uppmärksamhet, göra dem till mobboffer och få frustrerade väljare att strömma till det partiet istället för andra betydligt fler radikala alternativ.
SD var kontrollerad opposition redan innan 2010. I media lät det som att Åkesson skulle öppna upp gaskamrarna om han skulle komma in i riksdagen.
Örebropartiet kan mycket väl bli första partiet som kommer in i riksdagen genom en enda valkrets enligt opinionsundersökningar. Hur många artiklar läser du om Örebropartiet på aftonbladet trots att de rört om i grytan under en längre tid?