Igår, 05:11
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Satt precis och tänkte på det. För ett år sedan dvs under förra sommaren så skulle Lars pott-tränas inför förskolan. Ett år senare så har Lars fortfarande blöja 24/7.
Jag vet att det kan ta lite tid att få barnen helt torra men ett år utan minsta resultat😩.
Något säger mig att Hanna trodde det var mycket enklare än det var, och så fort föräldraskapet bjuder på lite motstånd så krakelerar Hanna.

Nu är Lars såpass gammal och säkerligen bra mycket slugare än sin mamma så skulle inte förvåna mig om Lars har blöja även nästa sommar.

Hanna väntar väl på att Lars själv ska kasta av sig blöjan och säga ”mamma, nu vill jag sluta med blöja och gå på toaletten istället!” Men då får hon nog vänta ett tag. Barn är ju vanemänniskor och ger inte gärna upp sina vanor. Tänk att man kunde ana att denna uppgiften skulle bli svår för Hanna!
Citera
Igår, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Satt precis och tänkte på det. För ett år sedan dvs under förra sommaren så skulle Lars pott-tränas inför förskolan. Ett år senare så har Lars fortfarande blöja 24/7.
Jag vet att det kan ta lite tid att få barnen helt torra men ett år utan minsta resultat😩.
Något säger mig att Hanna trodde det var mycket enklare än det var, och så fort föräldraskapet bjuder på lite motstånd så krakelerar Hanna.

Nu är Lars såpass gammal och säkerligen bra mycket slugare än sin mamma så skulle inte förvåna mig om Lars har blöja även nästa sommar.
Jag skrev på skoj för några veckor sen att hon nog kommer att ha blöja till förskoleklass, men frågan är om det kanske ändå finns någon sanning i det om de inte tränar Lars aktivt
Citera
Igår, 07:30
Medlem
dekadentens avatar
Pyjamas i 110/116?! Wow. Hoppas att det är en liten modell... Även alla långa barn jag har runt mig i samma ålder kör fortfarande på 98/104 😬

Angående potträning så ja, man anade väl att hon inte skulle palla. Antagligen för att man får anpassa sig efter barnet och hålla sig nära hemmet första tiden, det funkar ju inte när rusta ligger några mil bort.
Citera
Igår, 08:58
Medlem
Dom där stövlarna är ju gigantiska 😂😂😂
Citera
Igår, 09:11
Medlem
Stor pyjamas kan sparas till julklapp eller till framtiden. I övrigt var det väldigt mycket saker om det här bara är början av Lars alla 3-årspresenter. Känns som att shopping är H:s sätt att visa kärlek tyvärr. L är och kommer nog förbli materiellt bortskämd, inte mitt problem, men tycker överlag att det är ett ”smutsigt” beteende.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Stor pyjamas kan sparas till julklapp eller till framtiden. I övrigt var det väldigt mycket saker om det här bara är början av Lars alla 3-årspresenter. Känns som att shopping är H:s sätt att visa kärlek tyvärr. L är och kommer nog förbli materiellt bortskämd, inte mitt problem, men tycker överlag att det är ett ”smutsigt” beteende.
Barn förstår det tillslut och materiella sake bara är inte att visa tillräcklig kärlek
Citera
Igår, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Barn förstår det tillslut och materiella sake bara är inte att visa tillräcklig kärlek
Källa på det? Det här är ju hitte-på. Självklart kan ett barn både vara bortskämt med saker och få mycket kärlek.
Citera
Igår, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Källa på det? Det här är ju hitte-på. Självklart kan ett barn både vara bortskämt med saker och få mycket kärlek.

Läs vad det står innan du ska kommentera! ”Materiella saker BARA är inte att visa tillräcklig kärlek”
Citera
Igår, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Läs ordentligt, en gång till 😅
Citera
Igår, 11:20
Medlem
Men, mattan i garaget, den köpte de väl för 1,5 år sedan till barnrummet? Vet hon inte att man kan tvätta mattor, eftersom hon skriver ett de tänkt slänga den p.g.a. "innehåller alla ingredienser"?
Citera
Igår, 11:22
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Jaha, så den fantastiska cirkusmattan som hon suktat efter hela sitt liv undvek sopen med en hårsmån och blev istället förpassad till garaget, efter typ ett år… pga smutsig? Den var ju i Larsas lekrum, hur smutsig kan den bli, eller har hon kört potträningen på mattan? Eller är det pga alla snacksbrickor dom intar på golvet hela tiden. Jösses, denna människa!
Citera
Igår, 11:27
Medlem
Roligt att se ett ”proffs” måla - tur hon inte fortsatte på den banan i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in