2026-08-12, 11:16
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Låten är en blandning mellan epa-dunk och
svensk folkmusik och premiärspelas live under
SD partiets valmöte i Göteborg den 12 augusti.

”Så länge som mitt hjärta slår”

[https://www.tiktok.com/@frokensnuskofficial/video/7672412708569910550

Rasmus Gozzi beskriver låten som en mix
mellan epa-dunk och svensk folkmusik.
https://www.expressen.se/noje/musik/jimmie-akesson-och-froken-snusk-slapper-lat-ihop/

Vilken cirkus eller?

Visst har Fröken Snusk bytts ut mot en ny Fröken Snusk? Undrar hur Fröken Snusk den förste ser på detta.
Citera
2026-08-12, 11:28
Medlem
Hoppas låten blir en hit.

Spotify kommer att explodera.
Citera
2026-08-12, 12:06
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Sd har väl hittat sin starkaste fan base, epa-slödder och rednecks.
Exakt samma människor som för trettio år sedan kallades ”arbetare” av vänstern och som de påstod sig beundra och företräda. Sveriges Socialdemokratiska Arbetarparti.
Citera
2026-08-12, 12:10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Detta kommer bli så jävla värdelöst

Sämre än när Carl Bildt sjöng Fyra Bugg och en Coca-Cola?

https://m.youtube.com/watch?v=tZKi9Q6-VZQ
Citera
2026-08-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Exakt samma människor som för trettio år sedan kallades ”arbetare” av vänstern och som de påstod sig beundra och företräda. Sveriges Socialdemokratiska Arbetarparti.
Ja. Vettefan vad som gick fel.
Citera
2026-08-12, 12:58
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Sämre än när Carl Bildt sjöng Fyra Bugg och en Coca-Cola?

https://m.youtube.com/watch?v=tZKi9Q6-VZQ

Varje enda gång som politiker sjungit och deltagit i populärkultur är det, som barnen brukar säga, ordentligt cringe.
Citera
2026-08-12, 13:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
Hahaha, ser framför mig hur Jimmie står och svänger på höfterna i sin hawaiiskjorta och ett fånleende på läpparna! Undra om Jomshofstår i bakgrunden och spela keyboard med koncentrerad blick? 🤔

Han är syntare så gillar nog inte denna typ av musik.
Citera
2026-08-12, 13:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror han som skapat konceptet "Fröken Snusk" är SD-are.

Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Visst har Fröken Snusk bytts ut mot en ny Fröken Snusk? Undrar hur Fröken Snusk den förste ser på detta.

Jag tror det, hon som var i melodifestivalen var den gamla Snusk. Hon hade ju inte en riktig maskering heller, folk ute i Europa fattade ju inte varför hon hade mask så de ville inte rösta på henne.
Citera
2026-08-12, 13:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ragga gen z röster

Om de bor på landet.
Citera
2026-08-12, 13:22
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
"Hijab är det islamiska påbudet att en könsmogen kvinna ska täcka hår, hals och kroppens former inför män utanför sin närmaste familj: i praktiken en huvudduk (khimār) och en täckande dräkt. religiöst klädesplagg som täcker en muslimsk kvinnas ansikte, men lämnar ögonen fria. Plagget bärs tillsammans med andra löst sittande kläder, som en abaya, för att dölja kroppen inför män som inte tillhör familjen. En burka är ett heltäckande plagg som döljer hela kroppen och ansiktet, inklusive ett tätt nät för ögonen. Den bärs utomhus av vissa muslimska kvinnor, främst i Afghanistan och delar av regionen. Plagget är i dag föremål för en intensiv politisk debatt gällande frihet, jämställdhet och eventuella förbud på allmän plats. Fröken Snusk frivilligt som exempelvis Kiss, Hooja, C. Gambino, Marshmello och Daft Punk. Öh, förstår du nu?" ÖH!!!
Du glömde källa.

Så SD vill bara förbjuda sådant de tycker att de kan koppla till islam? Precis det vi alltid misstänkt. Kvinnor som bär hijab kan börja bära skidmask istället då så är det lugnt?
Citera
2026-08-12, 13:39
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Du glömde källa.

Så SD vill bara förbjuda sådant de tycker att de kan koppla till islam? Precis det vi alltid misstänkt. Kvinnor som bär hijab kan börja bära skidmask istället då så är det lugnt?
De flesta täcker inte ansiktet utan har bara kombinationen huvudbonad och löst sittande kläder. Hemskt att folk klär sig så.
Jag är tveksam till att man kan kalla det frivilligt när de säger de blir belönade istället för bestraffade av en gud om de är välvårdade.
Citera
2026-08-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ragga gen z röster

Eller visa sig mer folklig, tillhöra arbetarklassen och vara "en av oss".

Jag tycker klädval osv vittnar om samma sak, medelålders man som bara sliter fram och dammar av en skjorta ifrån 2008 lång innefrån garderoben innan man ska ut på galej. Inga dyra märkes kostymer, klänningar och annat.
Hans valkampanj påminner om mauds där hon åkte runt och körde allsång.
En slapp och mysig valkampanj helt enkelt.

Jag tro det kan vara till hans fördel att profilera sig på detta sätt.
Alla andras påminner om internet fenomenet
"Kim Jong Il Looking at Things".
Senast redigerad av skn88 2026-08-12 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in