2026-08-12, 07:21
Medlem
Vad tror du själv? Skulle du våga svara ärligt om du blev uppringd av opinionsmätningen?

Tror du att många ljuger och säger woke-something och egentligen tänker rösta på annat sätt än de svarade?
Citera
2026-08-12, 07:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Vad tror du själv? Skulle du våga svara ärligt om du blev uppringd av opinionsmätningen?

Tror du att många ljuger och säger woke-something och egentligen tänker rösta på annat sätt än de svarade?
Du sätter fingret på något. Tror iofs att det var värre förut men jag tror också de som röstar SD inte är lika benägna att svara på sådana undersökningar. Jag skulle inte svara eller ge ett annat svar. Nu funderar jag iofs på Örebropartiet till valet men samtidigt vill jag inte att V och MP samt C ska få någon makt.
Citera
2026-08-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du sätter fingret på något. Tror iofs att det var värre förut men jag tror också de som röstar SD inte är lika benägna att svara på sådana undersökningar. Jag skulle inte svara eller ge ett annat svar. Nu funderar jag iofs på Örebropartiet till valet men samtidigt vill jag inte att V och MP samt C ska få någon makt.

Jag kan tänka mig att det finns en oro (på goda grunder) för en ny (S)/IB/Stasi- registrering om vänstern vinner valet. Därav drar jag slutsatsen att många säger en sak och röstar annorlunda 13 september.

Socialdemokraterna har visat sitt fula tryne på många sätt redan nu i valrörelsen.
Citera
2026-08-12, 07:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att det finns en oro (på goda grunder) för en ny (S)/IB/Stasi- registrering om vänstern vinner valet. Därav drar jag slutsatsen att många säger en sak och röstar annorlunda 13 september.

Socialdemokraterna har visat sitt fula tryne på många sätt redan nu i valrörelsen.
Ja det är ju inte omöjligt att det är AFA som ringer runt och svarar man fel så slår de sönder ens hem… vem är demokratiskt egen?
Citera
2026-08-12, 07:45
Medlem
Det är ju Tidö som lagt grunden till det övervakningssamhälle vi ser växa fram och det är "högern" som är ute och genom "journalistik" är ute och dokumenterar meningsmotståndare för att hänga ut dessa på olika sociala medier.

Varför skulle man känna sig speciellt orolig som SD väljare? Är det för att man inser sin roll som valboskap möjligtvis? Att man bara har ett värde inför olika val?
Citera
2026-08-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är ju Tidö som lagt grunden till det övervakningssamhälle vi ser växa fram och det är "högern" som är ute och genom "journalistik" är ute och dokumenterar meningsmotståndare för att hänga ut dessa på olika sociala medier.

Varför skulle man känna sig speciellt orolig som SD väljare? Är det för att man inser sin roll som valboskap möjligtvis? Att man bara har ett värde inför olika val?

Det är AFA och EXPO som sysslar med åsiktsregistrering. Det du kallar "högerns" övervakningssamhälle handlar enbart om att förhindra brottslighet.
Citera
2026-08-12, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Det är AFA och EXPO som sysslar med åsiktsregistrering. Det du kallar "högerns" övervakningssamhälle handlar enbart om att förhindra brottslighet.

Klart att det handlar om "brottslighet", det förklara dock inte varför man ska filma och hänga ut pensionärer som exempelvis är skeptiska till den klimatpolitik som förs.
Citera
2026-08-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965

Citat:
Klart att det handlar om "brottslighet", det förklara dock inte varför man ska filma och hänga ut pensionärer som exempelvis är skeptiska till den klimatpolitik som förs.

Det var SAP som visade vägen med sin hemliga olagliga åsiktsregistrering á la Stasi på 70-talet.

(S) visar tydliga tecken på att ta upp den modellen 2026 med tvångsblandning osv.
Citera
2026-08-12, 08:03
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att det finns en oro (på goda grunder) för en ny (S)/IB/Stasi- registrering om vänstern vinner valet.
Exactamente så!

Vi har försökt här på Forumet under 18 års tid få fram att när Svenska Flocken återkommande röstar fram röda regeringar i de riksdagsval som serveras oss, så finns risk att en dag i en Mörk Framtid kommer finnas en säker hets tjänst i Statens sold som inte bara registrerar utan också eliminerar feltänkare.

Det första tecknet på vad som kan komma är när varje ens milt ifrågasättande av det totala mångfalds-narrativet avfärdas som "raSSism" och "fasc1sm".

Då finns risk, att en dag i ottan kommer el-drivna flakbilar hållbart gå i skyffel-, umm skyttel-trafik, till Ingentingskogen i Solna.

Och då kommer grannar glutta bak gardinerna och säga att "...det där rör inte oss. Vi är inte naZZar".

On topic: Om opon1ons-institut ringer förutsätter vi det är A f A (inte fastig hets bolaget).
Vi uppger då att vi i kommande riksdagsvalet röstar E X P 0 och i region / kommun BLck Lives Matt3r.
Citera
2026-08-12, 08:05
Medlem
SD? Jag hade fattat om du tänkte rösta på NMR.
Citera
2026-08-12, 08:42
Medlem
Citat:
Var blir de uthängda? Tala om klimatet när man blir filmad måste väl vara frivilligt.
Citera
2026-08-12, 09:15
Medlem
Tomtekukars avatar
Tidö levererade mest i volym. Men fundamenten till vårt moderna övervakningssamhälle lades av S: FRA-lagen 2008, datalagringsdirektivet, migrationsförvarsexpansionen.

Infrastrukturen intresserar sig inte för vem som sitter vid ratten. Det gör den aldrig.
Senast redigerad av Tomtekukar 2026-08-12 kl. 09:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in