2026-08-10, 12:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Vi har diskuterat förr. Är oftast dig det inte går att diskutera med. Men för att svara. Israel får gärna existera i dess nuvarande form. Uppförandet av nya illegala bosättningar på Västbanken måste dock upphöra omedelbart. Förhandlingar om en palestisnk stat där Israel definierar sina gränser behövs. Och i en förlängning bildning av ett fritt Palestina. Sedan förstår jag att man inte kan flytta på alla judar som bor i alla bosättningar. Men oavsett. Frågan måste lösas. Frihet och trygghet för både judar/israeler och palestinier. Och frågan måste lösas utifrån ett realpolitiskt perspektiv som det ser ut idag. Inte något jäkla bibliskt/historiskt perspektiv där man tänker på Judeen och Samarien som du verkar göra. Och för att vara tydlig. Jag tänker på det som Västbanken och de judiska samhällen som finns där idag går det inte att göra något åt och det är inte heller önskvärt. Men det ska inte uppföras fler illegala bosättningar med fler judar som flyttar in.
Och nej, jag hatar inte judar som jag tror att du anklagat mig för tidigare.

hur många judar får bo i judea-samaria när din lösning är på plats? fler eller färre än när araberna etniskt rensade landet 1948?

om samma sak händer som i gaza ,där judarna etniskt rensades 2006, och att de går till angrepp, om så bara med ett par hundra skrotmisiler, kommer du sätta dit liv i pant, eller är det bara judiska liv som ska spendars på din plan (och som en konsekvens givetvis då palestinska liv) ?

Edit;
sen är det ju sjukt osmakligt att du refarer till det jordanska skapade västbanken , dvs det område som etniskt rensades på judar och namgavs . i FN delningsförslag från 1947, hetter det området. "hill country of Judea and Samaria" och i 1000 tals år har det hetat judea och samaria, inte babelstina, inte "det jordanska riket västbanken" inte "jag har starka känslor och är en leftard-muhadan i väst", men sådana är judehatarn, korkade, lata och värdelösa.... men de är ju åtminstonde något, altso bättre än de andra korkade lata och värdelösa, som inte är antisemiter... eller nått....
Senast redigerad av slö 2026-08-10 kl. 12:49.
Citera
2026-08-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nejdå. varför skulle jag bli upprörd.

som jag skrivit, att vara en värdelös judhatare är top 3 minst kontroversiella / edgy åsikterna en honomsapiens kan ha förmodligen.

visste du inte att namnet "västbanken" sattes på det område av judea och samaria som etniskt rensades på judar (altså.. varende en....) av araberna/babelstinerna/jordanien 1948?

du verkar svajjig i ditt judehat?
Sista försök. Jag hatar inte judar. Jag kan historien. Likt förbannat så ger det inte Israel rätt att agera som de gör. På samma sätt som det inte ger palestinier rätt att agera som de gör när det kommer till våldsdåd.
Citera
2026-08-10, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Sista försök. Jag hatar inte judar. Jag kan historien. Likt förbannat så ger det inte Israel rätt att agera som de gör.

vilken rätt menar du, judhatar rätten att judar som fördrivits får aldrig mer befatta sig med platsen de fördrivits på, är det någon islamsk grej från peddo-profeten muhammed direkt, eller någon tolkning?

Citat:

På samma sätt som det inte ger palestinier rätt att agera som de gör när det kommer till våldsdåd.

du menar som att etniskt rensa västbanken och gaza på judar, eller nu när de sysslade med utrotning våldtäkt och tortyr i israel (igen...) från gazastanien (appropå områden där judar etniskt är rensade ifrån..)

du kanske kan vara lite mer precis med vad du pratar om, ett endaste exempel räcker långt?
Citera
2026-08-10, 16:17
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det är tydliga källor på allting i TS. Har du något konkret att komma med så får du gärna göra det.

En källa är inte per automatik obestridlig fakta. Jag kan också länka till tveksamma källor som säger allt möjligt.

Jag frågar igen: Vilka obestridliga fakta har du?
Citera
2026-08-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
En källa är inte per automatik obestridlig fakta. Jag kan också länka till tveksamma källor som säger allt möjligt.

Jag frågar igen: Vilka obestridliga fakta har du?
Vad är det som inte stämmer i källorna i TS menar du?
Citera
2026-08-10, 21:42
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Vad är det som inte stämmer i källorna i TS menar du?

Allt. Det är bara judehatar-islamistnazistsmörja.
Citera
2026-08-10, 21:43
Medlem
Citat:
Allt. Det är bara judehatar-islamistnazistsmörja.
Du invänder inte i sak. Du bara slänger ur dig massa floskler. Kan du invända i sak? Vad är det som inte stämmer?
Citera
2026-08-11, 08:21
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Du invänder inte i sak. Du bara slänger ur dig massa floskler. Kan du invända i sak? Vad är det som inte stämmer?

Nej, jag ödslar inte tid på att googla fram fakta som ska motbevisa din TS. En TS som för övrigt borde ligga på avdelningen konspirationsteorier.

Du är en känd islamist som vi känner till från andra trådar. Ni islamister sprider all möjlig judehatarsmörja och konspirationsteorier 24/7.
Citera
2026-08-11, 13:28
Medlem
Citat:
Nej, jag ödslar inte tid på att googla fram fakta som ska motbevisa din TS. En TS som för övrigt borde ligga på avdelningen konspirationsteorier.

Du är en känd islamist som vi känner till från andra trådar. Ni islamister sprider all möjlig judehatarsmörja och konspirationsteorier 24/7.

Yes. Den här tråden är baserad på en konspirationsteori precis som dussintals tidigare trådar från judehatarTS. Rubriken är "Barn i Israel tränas till terrorister". Det räcker med den rubriken för att veta att trådstarten är bajs och konspirationsteori. Om du är vettig alltså. Ovettiga människor som dyrkar Iran och Hamas och pedofilprofeten kommer fortfarande tro på lögnerna.
Citera
2026-08-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Yes. Den här tråden är baserad på en konspirationsteori precis som dussintals tidigare trådar från judehatarTS. Rubriken är "Barn i Israel tränas till terrorister". Det räcker med den rubriken för att veta att trådstarten är bajs och konspirationsteori. Om du är vettig alltså. Ovettiga människor som dyrkar Iran och Hamas och pedofilprofeten kommer fortfarande tro på lögnerna.

Fast med israeliska mått mätt så borde dessa gäng utan tvekan klassas som terrorister. Det räcker med att en palestinier kastar en sten för att klassas som terrorist och dessa terrorist-huliganer som finns med i TS-klippet är ju sju resor värre.
Citera
2026-08-11, 19:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Fast med israeliska mått mätt så borde dessa gäng utan tvekan klassas som terrorister. Det räcker med att en palestinier kastar en sten för att klassas som terrorist och dessa terrorist-huliganer som finns med i TS-klippet är ju sju resor värre.

det knepiga är ju att dessa gäng inte finns i ts video, det är ju ett ihopklippt potpurri, där inget hänger ihop i tid och rum,

han skulle lika gärna lagt upp den , skrivt 2,5,6,16,22,24,31 är lördagens korrekta lottorad. KOLLLA VIDEON DET ÄR BEVISET.
Citera
2026-08-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du har inga argument i sak. Så du börjar orera om bajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in