Citat:
Vi har diskuterat förr. Är oftast dig det inte går att diskutera med. Men för att svara. Israel får gärna existera i dess nuvarande form. Uppförandet av nya illegala bosättningar på Västbanken måste dock upphöra omedelbart. Förhandlingar om en palestisnk stat där Israel definierar sina gränser behövs. Och i en förlängning bildning av ett fritt Palestina. Sedan förstår jag att man inte kan flytta på alla judar som bor i alla bosättningar. Men oavsett. Frågan måste lösas. Frihet och trygghet för både judar/israeler och palestinier. Och frågan måste lösas utifrån ett realpolitiskt perspektiv som det ser ut idag. Inte något jäkla bibliskt/historiskt perspektiv där man tänker på Judeen och Samarien som du verkar göra. Och för att vara tydlig. Jag tänker på det som Västbanken och de judiska samhällen som finns där idag går det inte att göra något åt och det är inte heller önskvärt. Men det ska inte uppföras fler illegala bosättningar med fler judar som flyttar in.
Och nej, jag hatar inte judar som jag tror att du anklagat mig för tidigare.
Och nej, jag hatar inte judar som jag tror att du anklagat mig för tidigare.
hur många judar får bo i judea-samaria när din lösning är på plats? fler eller färre än när araberna etniskt rensade landet 1948?
om samma sak händer som i gaza ,där judarna etniskt rensades 2006, och att de går till angrepp, om så bara med ett par hundra skrotmisiler, kommer du sätta dit liv i pant, eller är det bara judiska liv som ska spendars på din plan (och som en konsekvens givetvis då palestinska liv) ?
Edit;
sen är det ju sjukt osmakligt att du refarer till det jordanska skapade västbanken , dvs det område som etniskt rensades på judar och namgavs . i FN delningsförslag från 1947, hetter det området. "hill country of Judea and Samaria" och i 1000 tals år har det hetat judea och samaria, inte babelstina, inte "det jordanska riket västbanken" inte "jag har starka känslor och är en leftard-muhadan i väst", men sådana är judehatarn, korkade, lata och värdelösa.... men de är ju åtminstonde något, altso bättre än de andra korkade lata och värdelösa, som inte är antisemiter... eller nått....
Senast redigerad av slö 2026-08-10 kl. 12:49.
Senast redigerad av slö 2026-08-10 kl. 12:49.