2026-08-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nu frågade jag om dina fantasier gick att formulera så de blev begripliga, jag tolkar det som ett nej, att du istälelt bjuder på en helt bizzar tirad om dina fantasier om mig, är ju ganska sjukt, eller hur?

du kanske kan prova igen, jag försöker bryta ner det till Ja/nej, som man gör med riktigt efterblivna som har... utmaningar med språket, inte sällan pga av genetiska utmaningar, har du det?
Fantasier? Prövar att förstå hur du tänker. Vilket du inte vill svara på. Det är nog du som lever i en fantasivärld där Israel är de snälla och alla andra är dumma. När det kommer till dina personliga påhopp mot mig angående kognitiv förmåga så kan du bara lägga ned. Förstår att det blir så från dig när argumenten tar slut. Men vanligtvis i dessa trådar så har jag noterat att du sliter en del med stavning och normal meningsbyggnad.
Citera
2026-08-10, 09:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Fantasier? Prövar att förstå hur du tänker. Vilket du inte vill svara på. Det är nog du som lever i en fantasivärld där Israel är de snälla och alla andra är dumma. När det kommer till dina personliga påhopp mot mig angående kognitiv förmåga så kan du bara lägga ned. Förstår att det blir så från dig när argumenten tar slut. Men vanligtvis i dessa trådar så har jag noterat att du sliter en del med stavning och normal meningsbyggnad.

att du tycker judar är "vidriga". mer substans en så har du ju inte kunnat eller velat prestera eller definiera.

det är väll inte särskillt unikt eller konstigt, det finns ju även teorier utifrån vad som sagts i "Hitler's Table Talk " att det var "äckel" (eller i mer vanligt i psykologin då "Disgust", dvs en känsla alla människor kan förnimma i olika utsträkning so en primal del av vår hjärna nytjar)
Citera
2026-08-10, 09:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Vad tycker ni om att Israeliska ungdomar tränas till terrorister?

Så vad du säger är att ditt uppdrag från Iran idag blev "skriv något som dementerar att palestinierna uppfostrar sina barn till soldater, anklaga judarna för att vara såna istället".

ÅK HEM!
Citera
2026-08-10, 10:05
Medlem
Citat:
att du tycker judar är "vidriga". mer substans en så har du ju inte kunnat eller velat prestera eller definiera.

det är väll inte särskillt unikt eller konstigt, det finns ju även teorier utifrån vad som sagts i "Hitler's Table Talk " att det var "äckel" (eller i mer vanligt i psykologin då "Disgust", dvs en känsla alla människor kan förnimma i olika utsträkning so en primal del av vår hjärna nytjar)
Har jag någonstans skrivit att judar är vidriga? Då får du gärna plocka fram det.
Jag har garanterat skrivit att Israel beter sig vidrigt eller att judiska bosättare är/beter sig vidrigt. Men min åsikt om vidrighet utgår från beteende. Inte utifrån att någon är jude, muslim eller vad fan du vill. Inte klistra på mig saker jag inte är.
Citera
2026-08-10, 10:12
Avstängd
Citat:
Har jag någonstans skrivit att judar är vidriga?

tycker du inte judar är vidriga?
bara det judiska hemlandet israel?

Citat:

Då får du gärna plocka fram det.
Jag har garanterat skrivit att Israel beter sig vidrigt eller att judiska bosättare är/beter sig vidrigt. Men min åsikt om vidrighet utgår från beteende. Inte utifrån att någon är jude, muslim eller vad fan du vill. Inte klistra på mig saker jag inte är.

viljet betende är det judarna gjort som är vidrigt?
Citera
2026-08-10, 10:21
Medlem
Citat:
tycker du inte judar är vidriga?
bara det judiska hemlandet israel?

viljet betende är det judarna gjort som är vidrigt?
Du är helt veck. Du VET vad jag menar och tycker om både israeliska/ judiska bosättare, IDF, Hamas osv. Men du vill verkligen inte se det! Vi får ge oss här och fortsätta i nästa tråd som kommer upp om Israel/Palestina.
Citera
2026-08-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
I den senaste filmen från Andrew Callaghan på YouTube så visas att unga Israeler tränas i våld till att attackera och ta över Palestinska områden. Det är IDF som tränar dessa ungdomar.

- Mohamed Rabai, Hebron Hills, Administrative offical

https://youtu.be/sT8j5STDwf8?t=106

Dom tränas alltså till att tillfångata, tortera bränna och förstöra Palestinier och deras bostäder.

Samtidigt får vi höra från israeler att 1 invandrat judiskt liv är värt 10 miljoner palestinska liv. Tänk er att som svensk få höra att ett invandrat somaliskt liv är värt 10 miljoner svenska liv!
https://www.bbc.com/news/articles/c4g4djgdyk2o

Vad tycker ni om att Israeliska ungdomar tränas till terrorister?

Du har missat en viktig poäng - Ett judiskt liv är värt tusen gånger ett svenskt liv, eller något annat goyim liv. Detta är den matematik som judiska familjer växer upp med.
Det är så man odlar myten kring sig själva - någongång för femtusen år sen, hade en person kontakt med gud och blev utvald och lovad guds gunst och en bit land.
NU försöker judarna (sionisterna) återskapa den rena judiska rasen - för att få ta del av detta löfte, som naturligtvis inte gäller vem som helst som någon gång haft en avlägsen släkting som varit halvjude. Nej det gäller förstås bara den Äkta rasen.

Det du ser av krig och elände i Mellanöstern är till följd av att det finns en liten klick människor som tror de är förmer.
Snacka om religiöst mångtusenårigt dravel ,
Senast redigerad av Urbizzo 2026-08-10 kl. 10:39.
Citera
2026-08-10, 10:35
Avstängd
Citat:
Du är helt veck. Du VET vad jag menar och tycker om både israeliska/ judiska bosättare, IDF, Hamas osv. Men du vill verkligen inte se det! Vi får ge oss här och fortsätta i nästa tråd som kommer upp om Israel/Palestina.

det är inte handlingar du räknar upp…

är det att du önskar att västbanken östra jerusalem och gaza ska vara rensat på judar som det blev 1948 när araberna invarderade och helt etniskt rensade områderna på judar ?

är det den ”handlingen” du tycker judarna gör vidrigt?

du vet väll att om du krafsar i marken i alla de ”av araberna juderensade områderna” så kryllar det av arkelogiska fynd i form av tempel, judiska kulturella artfekter från generationer av judar som bott där under de senaste 3000 åren.
Citera
2026-08-10, 11:10
Medlem
Citat:
det är inte handlingar du räknar upp…

är det att du önskar att västbanken östra jerusalem och gaza ska vara rensat på judar som det blev 1948 när araberna invarderade och helt etniskt rensade områderna på judar ?

är det den ”handlingen” du tycker judarna gör vidrigt?

du vet väll att om du krafsar i marken i alla de ”av araberna juderensade områderna” så kryllar det av arkelogiska fynd i form av tempel, judiska kulturella artfekter från generationer av judar som bott där under de senaste 3000 åren.
Som sagt. Vi får ge oss. Vi har helt olika världsbild och kommer ingenstans.
Citera
2026-08-10, 11:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Du har missat en viktig poäng - Ett judiskt liv är värt tusen gånger ett svenskt liv, eller något annat goyim liv. Detta är den matematik som judiska familjer växer upp med.

Den viktigaste poängen i form av rationellt tänkande är att det finns 2 miljoner araber i Israel med israeliskt medborgarskap och 0 judar i "Palestina". Det finns fler araber i Sverige än det finns araber eller judar i Area C, den yta som du är så orolig över nu.
Citera
2026-08-10, 11:45
Medlem
Citat:
Som sagt. Vi får ge oss. Vi har helt olika världsbild och kommer ingenstans.

Du skriver i en tråd om konspirationsteorin att israeliska barn tränas till terrorister och du gör det utan att ta avstånd från den premissen. Din grundläggande syn på Israel kan därför vara av intresse för att utröna om det ens är lönt att föra en diskussion med dig. Anser du att Israel har rätt att existera som stat i befintlig form som ett judiskt nationalhem? Anser du att judar har rätt att bo i Judéen och Samarien och där lyda under israelisk lag?
Citera
2026-08-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du skriver i en tråd om konspirationsteorin att israeliska barn tränas till terrorister och du gör det utan att ta avstånd från den premissen. Din grundläggande syn på Israel kan därför vara av intresse för att utröna om det ens är lönt att föra en diskussion med dig. Anser du att Israel har rätt att existera som stat i befintlig form som ett judiskt nationalhem? Anser du att judar har rätt att bo i Judéen och Samarien och där lyda under israelisk lag?
Vi har diskuterat förr. Är oftast dig det inte går att diskutera med. Men för att svara. Israel får gärna existera i dess nuvarande form. Uppförandet av nya illegala bosättningar på Västbanken måste dock upphöra omedelbart. Förhandlingar om en palestisnk stat där Israel definierar sina gränser behövs. Och i en förlängning bildning av ett fritt Palestina. Sedan förstår jag att man inte kan flytta på alla judar som bor i alla bosättningar. Men oavsett. Frågan måste lösas. Frihet och trygghet för både judar/israeler och palestinier. Och frågan måste lösas utifrån ett realpolitiskt perspektiv som det ser ut idag. Inte något jäkla bibliskt/historiskt perspektiv där man tänker på Judeen och Samarien som du verkar göra. Och för att vara tydlig. Jag tänker på det som Västbanken och de judiska samhällen som finns där idag går det inte att göra något åt och det är inte heller önskvärt. Men det ska inte uppföras fler illegala bosättningar med fler judar som flyttar in.
Och nej, jag hatar inte judar som jag tror att du anklagat mig för tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in