2026-08-11, 16:58
Medlem
Ja varför är de det?

Det är inte så sällan man sitter och tar en kaffe på det lokala fiket och man hör nån amerikansk hagga prata så att hela rummet hör konversationen. Kvittar i vilket sammanhang, även på torg, affärer, restauranger och i bibliotek osv pratar de så högt som om att de vill att hela världen ska höra att de är amerikanare som om det vore något speciellt. Kan inte låta bli att störa mig på det. Man märker verkligen i deras tonfall att de vill markera för omgivningen "titta på mig jag är amerikan, coolt va?!" som om de befann sig i nån eftersatt bananrepublik och folket ska tycka de är fräck. Att vara amerikan kanske var coolt på typ 70-80 talet men inte idag. Ska tilläggas att jag märkt detta i utlandet också.

Har ni också märkt detta beteende och stör ni er?
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2026-08-11 kl. 17:04.
Citera
2026-08-11, 17:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Det gäller många amerikaner utomlands (inkl Sverige), men inte lika många amerikaner hemma.
Citera
2026-08-11, 17:11
Medlem
Balisers avatar
De är sådana. I alla fall de som reser ända hit. Man kan väl anta att turister av den rangen inte är som alla andra. Jag såg och hörde en häromdagen som gick omkring i affären och pratade i telefon högt och brett. Lite udda.
Citera
2026-08-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Ja varför är de det?

Det är inte så sällan man sitter och tar en kaffe på det lokala fiket och man hör nån amerikansk hagga prata så att hela rummet hör konversationen. Kvittar i vilket sammanhang, även på torg, affärer, restauranger och i bibliotek osv pratar de så högt som om att de vill att hela världen ska höra att de är amerikanare som om det vore något speciellt. Kan inte låta bli att störa mig på det. Man märker verkligen i deras tonfall att de vill markera för omgivningen "titta på mig jag är amerikan, coolt va?!" som om de befann sig i nån eftersatt bananrepublik och folket ska tycka de är fräck. Att vara amerikan kanske var coolt på typ 70-80 talet men inte idag. Ska tilläggas att jag märkt detta i utlandet också.

Du hör de som är högljudda. Men inte de som pratar tystare
Förmodligen rör du dig på typiska turist-platser
Där hör man samtal ifrån personer med andra nationaliteter också
Citera
2026-08-11, 17:19
Medlem
halaltarzans avatar
Jo, amerikaner kan absolut bre ut sig och ta plats, brukar undvika dem om jag kan. Dock undrar jag om inte amerikanska språket ändå kan vara lite typ självraggande, verkar som en del kvinnor går igång på det?
Citera
2026-08-11, 17:27
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Både män och kvinnor från USA är högljudda!
Citera
2026-08-11, 17:28
Medlem
Har du inte hört att Amerikanska kvinnor är dom nya thaikvinnorna lyckosökare😉
Citera
2026-08-11, 19:51
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Det är inte så sällan man sitter och tar en kaffe på det lokala fiket och man hör nån amerikansk hagga prata så att hela rummet hör konversationen.

Amerikaner stör sig lika mycket på svenskar som turistar i Sverige och alltid ska komma dragande med "I am fråmm Sviiden!" och ha långa egocentriska utläggningar om Kalle Anka på Julafton och Allemansrätten. De är SJUKT ointresserade av detta lilla land. Det är bara butiksförsäljare som LÅTSAS vara intresserade och få igång en dialog, i förhoppningen att de ska få sålt något i slutet.

Om du vill bli omtyckt av en amerikan, prata om något som ni har gemensamt istället för det som ni har ogemensamt.
Citera
2026-08-11, 23:03
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ja varför är de det?

Den dag du åker utomlands kommer du upptäcka amerikaner är lika störiga även i andra länder.
Citera
2026-08-11, 23:40
Avstängd
Straminskys avatar
Amerikaner är självupptagna, högljudda, gapiga och har otroligt dåligt språk och ordförråd det är därför dom säger "uhm" "you know" "like" och "fuck" var och varnannan mening.

White trash.
Citera
2026-08-11, 23:44
Medlem
Pillerburks avatar
Stockholmare är tusen gånger värre!
Citera
2026-08-12, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerburk
Stockholmare är tusen gånger värre!
Jag vet att vi tycker det är roligt, håhå dom är tokiga i storstan, men det här är ju bara objektivt inte sant? Möjligen såna övervintrade yuppies som sitter i telefonsamtal, men när det gäller personliga samtal är det folk söderut som saknar filter och ljudbegränsningar.
Men det är inte relevant här. Jag håller inte riktigt med om att jänkarna är så högljudda. Var på en bar i veckan där några amerikaner bad oss sätta oss längre bort för att "we are many and very loud". Det var dom absolut inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in